Gå til innhold

Hjelp meg

Gjest jente som trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de siste ukene skjært meg selv ganske mye. sliter en del med selvmordstanker og for tiden. Ringte til legen idag, men får ikke time før om tidligeste to uker, og de ville ikke gi meg akuttime. Er redd, vet ikke om jeg greier å holde ut i 2 uker til. Mest av alt har jeg bare lyst til å legge meg ned nå, og aldri stå opp igjen.kjæresten min og veninna mi sier at jeg skal gå til lege nå, men ingen av de vil hjelpe meg, når jeg ringer inn får jeg bare beskjed om at jeg ikke får time før om 2 uker. Hva skal jeg gjøre???

Skrevet

Vet jo ikke hvor gammel du er, men dersom du går på skola, ta kontakt med helsesøster og forklar situasjonen. Hun kan sikkert hjelpe deg! Eller en helsestasjon for ungdom.

Gjest jente80
Skrevet

Vet jo ikke hvor gammel du er, men dersom du går på skola, ta kontakt med helsesøster og forklar situasjonen. Hun kan sikkert hjelpe deg! Eller en helsestasjon for ungdom.

jeg er 22, går på høgskole, men jeg er ikke der for tiden.

Gjest Windsong
Skrevet

Kjære deg!

Det er virkelig PROVOSERENDE at legen ikke kan gi deg akutt-timer! Klart du trenger hjelp!

Ta heller kontakt med legevakta der du bor, de burde virkelig ta deg i mot. Dersom du synes det er vanskelig kan du høre om veninnene dine vil være med. Det hjelper også ofte å skrive ned hva som er problemet, og levere det om du er redd for å snakke.

Noen steder finnes det også private legevakter. Dessverre er dette dyrt (rundt 500kr ofte), men de pleier ikke avvise folk.

Ønsker deg alt godt!

Skrevet

Kjære deg!

Det er virkelig PROVOSERENDE at legen ikke kan gi deg akutt-timer! Klart du trenger hjelp!

Ta heller kontakt med legevakta der du bor, de burde virkelig ta deg i mot. Dersom du synes det er vanskelig kan du høre om veninnene dine vil være med. Det hjelper også ofte å skrive ned hva som er problemet, og levere det om du er redd for å snakke.

Noen steder finnes det også private legevakter. Dessverre er dette dyrt (rundt 500kr ofte), men de pleier ikke avvise folk.

Ønsker deg alt godt!

Du skriver at du kutter deg hele tiden. Vet du hvorfor? Ønsker du å dø eller er det et ønske om å bli sett/hjulpet? Vet du det?

Jeg kan forøvrig ikke skjønne at du ikke får akutt-time på legevakta.....de burde jo kunne gi deg en time nå som du har det så vanskelig.

Hva studerer du forresten?

Klem fra Anafylaxia:)

Skrevet

Det høres ut som du sliter fælt for tiden. Når smerten innvendig blir uutholdelig, kan det føles godt å skjære eller skade seg selv. På en måte oppveies den indre smerten ved at du påfører deg ytre smerte. Jeg har en datter som har slitt med samme problematikk som du. Alle leger har akutt timer. Ring igjen og forklar at din situasjon er akutt. Du må ha hjelp nå, ikke om 2 uker. Prøv å forklare situasjonen din så godt du kan. Har du andre du kan snakke med, så huk tak i hvem det nå er. Det vil alltid hjelpe å snakke med noen.

Lykke til og husk at jeg iallefall tenker på deg!

Skrevet

Du skriver at du kutter deg hele tiden. Vet du hvorfor? Ønsker du å dø eller er det et ønske om å bli sett/hjulpet? Vet du det?

Jeg kan forøvrig ikke skjønne at du ikke får akutt-time på legevakta.....de burde jo kunne gi deg en time nå som du har det så vanskelig.

Hva studerer du forresten?

Klem fra Anafylaxia:)

når jeg skjærer meg får jeg smerten ut, så jeg får det bedre en liten stund. Har ikke lyst til å dæ, men har heller ikke lyst til å leve lenger, så jeg føler meg ikke sikker på hva jeg vil gjøre.

Jeg studerer sykepleien, er over halvferdig, men har nå blitt veldig usikker i det hele om dette passer for meg.

Skrevet

når jeg skjærer meg får jeg smerten ut, så jeg får det bedre en liten stund. Har ikke lyst til å dæ, men har heller ikke lyst til å leve lenger, så jeg føler meg ikke sikker på hva jeg vil gjøre.

Jeg studerer sykepleien, er over halvferdig, men har nå blitt veldig usikker i det hele om dette passer for meg.

hei igjen:) jeg synes du virker som en veldig oppegående jente:) skulle gjerne skrevet mer til deg, men må på jobb nå. Jeg skal skrive mere til deg senere i dag.

Klem fra anafylaxia:)

Skrevet

hei igjen:) jeg synes du virker som en veldig oppegående jente:) skulle gjerne skrevet mer til deg, men må på jobb nå. Jeg skal skrive mere til deg senere i dag.

Klem fra anafylaxia:)

Nå fikk jeg endelig tid til deg. Vet ikke om du har fått deg en time på legevakta, men jeg håper jo det. Lurer litt på om du har slitt med disse problemene lenge(mer enn 1-2 år) eller om det er noe som har oppstått i den senere tid?

Du sier du går på sykepleien - jeg vet ikke hvorfor - men jeg hadde en følelse av at du gjorde det. Du har antagelig ikke begynt på psykiatri-delen enda, den kommer du vel til først på tredje året, men du er nok ikke helt ukjent med temaet likevel. Du lurer på om du har noe på sykepleien å gjøre - og mitt svar er JA! Du vil komme til å bli en fremragende sykepleier - bare du holder ut litt til:) Er det noen som har noe der å gjøre så er det du! Det høres kanskje rart ut, men du har allerede dyrekjøpte erfaringer som mange sykepleiere burde hatt. Jeg er selv sykepleier - har psykiatrien som mitt hjertebarn - OG VI TRENGER DEG:)))) Allerhelst som sykepleier.....:)... men det du sliter med nå er utrolig nok til å jobbe seg gjennom - selv om det kan ta tid. Det som er vanskelig er å stå midt oppi det - sånn som du gjør nå. Jeg syns du er helt fantastisk som har klart å be om hjelp - men jeg rystes over at du ikke har fått det. Jeg forstår det også slik at du har gode, fantastiske venner, men det er ikke ALT de kan hjelpe deg med. Noe kan fort bli for vanskelig og tøft, og det er ikke mange som har forutsetning for å kunne hjelpe i en sånn situasjon.Men dette vet du sikkert. Skulle bare ønske du fikk den hjelpen du trenger NÅ, av fagpersonell.

Ønsker deg lykke til - og skulle det være noe er det bare å skrive et nytt innlegg, så skal jeg forsøke å hjelpe så godt jeg kan:)

klem fra anafylaxia:)

Skrevet

Nå fikk jeg endelig tid til deg. Vet ikke om du har fått deg en time på legevakta, men jeg håper jo det. Lurer litt på om du har slitt med disse problemene lenge(mer enn 1-2 år) eller om det er noe som har oppstått i den senere tid?

Du sier du går på sykepleien - jeg vet ikke hvorfor - men jeg hadde en følelse av at du gjorde det. Du har antagelig ikke begynt på psykiatri-delen enda, den kommer du vel til først på tredje året, men du er nok ikke helt ukjent med temaet likevel. Du lurer på om du har noe på sykepleien å gjøre - og mitt svar er JA! Du vil komme til å bli en fremragende sykepleier - bare du holder ut litt til:) Er det noen som har noe der å gjøre så er det du! Det høres kanskje rart ut, men du har allerede dyrekjøpte erfaringer som mange sykepleiere burde hatt. Jeg er selv sykepleier - har psykiatrien som mitt hjertebarn - OG VI TRENGER DEG:)))) Allerhelst som sykepleier.....:)... men det du sliter med nå er utrolig nok til å jobbe seg gjennom - selv om det kan ta tid. Det som er vanskelig er å stå midt oppi det - sånn som du gjør nå. Jeg syns du er helt fantastisk som har klart å be om hjelp - men jeg rystes over at du ikke har fått det. Jeg forstår det også slik at du har gode, fantastiske venner, men det er ikke ALT de kan hjelpe deg med. Noe kan fort bli for vanskelig og tøft, og det er ikke mange som har forutsetning for å kunne hjelpe i en sånn situasjon.Men dette vet du sikkert. Skulle bare ønske du fikk den hjelpen du trenger NÅ, av fagpersonell.

Ønsker deg lykke til - og skulle det være noe er det bare å skrive et nytt innlegg, så skal jeg forsøke å hjelpe så godt jeg kan:)

klem fra anafylaxia:)

Takk for all støtten jeg har fått. Idag ringte jeg og fikk akuttime. I dag nektet jeg å gi meg, og fikk til slutt. Jeg kom dit, og fikk da komme inn. Snakket med legen, og vi kom frem til at jeg skal få prioritert time hos poliklinikken her, og antidepressiva. De har jeg begynt på nå i kveld.

Ellers så er jeg faktisk midt i psykiatripraksisen. Kom rett fra legen i dag og rett på jobb. Jeg er primær på en annen jente som sliter med selvskading, og det synes jeg er knallhardt. Men fikk råd fra legen at det var best å prøve å fortsette slik jeg har gjort til nå, så skal han heller hjelpe meg med å få sykmelding på jobben jeg har ved siden av. Han mente at nå var det viktig at jeg fortsatte min studiesituasjon, for det kunne føre til verre psykiske problem dersom jeg sluttet, for da ville jeg ha enda mer jeg følte at jeg var for dum til.

Nå håper jeg at medisinen hjelper meg frem til jeg skal få time (vet at det nok tar en god stund før den virker, men den er en "livline" for meg akkurat nå)

Lykke til videre alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...