Gå til innhold

en beskjed jeg ikke helt klarer å godta

Anbefalte innlegg

Var hos behandleren min på mandag. Fikk da beskjed om at han mener at jeg må uføretrygdes 50% pga ryggplager. Han skal snakke med legen min om det og han regner med at legen min kommer til å mene det samme. Mine psykiske plager har kommet pga mine fysiske plager og derfor mener behandleren min at uføretrygd er best for at det mentale systemet skal holde seg i balangse.

Det jeg nå er redd for er evt. alle utredningene som de må ta for at jeg skal bli uføretrygdet. Jeg takler dem ikke psykisk.

En annen ting som plager meg er at jeg ikke kan jobbe eller studere for den saks skyld 50%. Vil ikke måtte ta hensyn til ryggen, Jeg vil ikke føle meg annerledes. Jeg vil være som alle andre. Dette har jeg prøvd å gjøre hele mitt liv. Men så kommer sannheten og innhenter meg innimellom og da får jeg en skikkelig knekk.

Ble nok uklart det her og det kan godt hende du som leser dette ikke skjønner problemet. Men jeg føler det som et problem. Og behandleren min har sagt at så lenge jeg føler det som et problem så er det et problem for meg. Har ikke helt klart å godta det i alle sammenhenger ennå, men det kan se ut som jeg er på vei i og med at jeg skrev det jeg nå har skrevet.

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Vet ikke hva du mener med utredninger. Attføring kanskje?

Hvis _både_ legen og psykologen mener du ikke tåler det, så kjører de deg ikke i det attføringsgreiene.

Kjenner flere som har skjært klar av det på legens anbefaling. Om du må prøve, så er det bare å droppe ut hvis du ikke orker det. Ikke vær misforstått flink en dag for lenge hvis du ikke tåler det. Da har de jo isåfall fått svar på attføringsspørsmålet sitt. De fant ut at du ikke var i stand til det.

pass bare på å ikke være for samvittighetsfull. Det er mitt (og mange andres) problem. Jeg ødela meg selv på et attføringsopplegg. Jeg skulle være flink og stå løpet ut. Bare tull. Ingen, verken trygdeverkjet eller en selv har noe igjen for det. Jeg endte opp sykere enn før attføringa. Enda lenger unna arbeidslivet.

Vet ikke hva du mener med utredninger. Attføring kanskje?

Hvis _både_ legen og psykologen mener du ikke tåler det, så kjører de deg ikke i det attføringsgreiene.

Kjenner flere som har skjært klar av det på legens anbefaling. Om du må prøve, så er det bare å droppe ut hvis du ikke orker det. Ikke vær misforstått flink en dag for lenge hvis du ikke tåler det. Da har de jo isåfall fått svar på attføringsspørsmålet sitt. De fant ut at du ikke var i stand til det.

pass bare på å ikke være for samvittighetsfull. Det er mitt (og mange andres) problem. Jeg ødela meg selv på et attføringsopplegg. Jeg skulle være flink og stå løpet ut. Bare tull. Ingen, verken trygdeverkjet eller en selv har noe igjen for det. Jeg endte opp sykere enn før attføringa. Enda lenger unna arbeidslivet.

Det jeg mener med utredning er evt. undersøkelser de vil gjøre av ryggen for å finne ut hvor stort problemet er. Det er dette jeg ikke kommer til å takle.

Gjest ikke undertegnet

Det jeg mener med utredning er evt. undersøkelser de vil gjøre av ryggen for å finne ut hvor stort problemet er. Det er dette jeg ikke kommer til å takle.

Åja, ja slike ting kan være utrolig slitsomt. Kanskje smertefulle undersøkelser også?

Pluss avtaling, reising, venting, prøve å få med seg hva legene mener og ikke mener.

Er legen og psykologen klar over hvor stor belastning du synes dette ville være da?

Åja, ja slike ting kan være utrolig slitsomt. Kanskje smertefulle undersøkelser også?

Pluss avtaling, reising, venting, prøve å få med seg hva legene mener og ikke mener.

Er legen og psykologen klar over hvor stor belastning du synes dette ville være da?

Ja psykologen min er klar over hvor belastende dette er for meg. Han prøver å være der for meg. Og han mener også at vi skal vente med evt. undersøkelser til jeg er litt mer klar for det. Men først skal han altså diskutere det hele med legen.....

Gjest ikke undertegnet

Ja psykologen min er klar over hvor belastende dette er for meg. Han prøver å være der for meg. Og han mener også at vi skal vente med evt. undersøkelser til jeg er litt mer klar for det. Men først skal han altså diskutere det hele med legen.....

Da høres det ut som om de har et samarbeide. Det er et stort pluss. Lykke til iallefall!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...