Gå til innhold

Er cipramil farlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Arbeideren

Det samme prøvde jeg å finne ut da jeg begynte på SSRI-medisiner (som Cipramil). Konklusjonen ble at det ikke er noen kjente, farlige/skadelige bivirkninger av disse medisinene. Noen blir til og med anbefalt å bruke dem på livstid.

Trur faktisk at jeg ikke hadde vært i jobb i dag viss ikke jeg hadde fått Cipramil og litt terapi i tillegg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93017-er-cipramil-farlig/#findComment-515861
Del på andre sider

happy1365380345

Trur faktisk at jeg ikke hadde vært i jobb i dag viss ikke jeg hadde fått Cipramil og litt terapi i tillegg

Hei

Det finnes vel svært få medisiner som ikke har en eller annen bivirkning.

For noen er disse bivirkningene til å leve med for andre ikke.

Etter som jeg har forstått så er det ikke mulig for noen å si hvordan disse pillene påvirker deg etter langvarig bruk - da de såkalte nye "lykkepillene" har vært for kort tid på markedet til det.

Jeg hadde en depresjon for 10 år siden og brukte den gang Seroxat. Legen sa at disse kunne jeg slutte med når som helst (mulig uvitenhet fra hans side). I dag vet man at man ikke skal slutte brått på disse medikamentene.

Det er som med f.eks matvarer. Den ene dagen er de farlige, den neste dag kommer noen med en ny undersøkelse som sier at dette bør du spise i bøtter og spann.

Mange er positive til antidepressive medikamenter - andre er kritiske. De lærde strides.

Men det viktigste er vel at de fungerer for deg her og nå og kan gjøre livet ditt lettere når du trenger det som mest.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93017-er-cipramil-farlig/#findComment-515920
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...