Gå til innhold

Deprimert kollega

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Jeg har en kollega på jobb som er deprimert. Jeg deler kontor med vedkommende, og det gjør at jeg hver eneste dag får høre om hvor grusomt han har det. Han er fri og frank, og det er ingen ønske situasjon for ham. Han sier han er misunlig på mitt liv, da jeg har mann og barn. Han har også vært forelsket i en jente her på jobben, men hun fant tonen med en annen kollega igjen, og dette plager ham.

Han kan si ting som, når jegved arbeidsdagens slutt sier "vi sees imorgen", at nei, det vet han ikke, vi får se. Han skremmer meg ofte med utsangene sine.

Igår kom han ikke på jobb. Han ringte seg ikke inn syk heller. En annen kollega ringte ham tilslutt hjemme, og der var han. Idag later han som om ingenting har hendt. Jeg spurte om hvorfor han ikke gav beskjed, men da ble han rett og slett sur på meg (han er 26 år, så en skulle jo kanskje tro at han var voksen nok...?) Jeg forklarte ham at jeg var bekymret for for alt jeg vet, så kunne han jo ha skadet seg, eller noe... Han tenker ikke på andre enn seg selv, og for ham var det helt overraskende at noen faktisk er bekymret for ham. (veldig mange av oss på jobben er nettopp det)

Jeg er rimelig rådløs her. Jeg har ikke vært borti så deprimerte mennesker før, og jeg fløer at hvis jeg snakker med sjefen om det, så går jeg på en måte bak ryggen til vedkommende. Noen gode råd eller tips til hva jeg kan gjøre med situasjonen???

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skal gi han et ultimatum.

Fortusetningen for at han også får snakke med deg er at han opppsøker fastlegen sin for hjelp.

Om han ikke vil ha hjelp, får han la være å sutre og true overfor deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...