Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 jeg har hatt en kjæreste i mer eller mindre et år nå, han er en 19 år gammel gutt (blir 20 i Juli) og kan vel kalles en smule ustabil.. Historien er lang, men for å si det kort har han vist mange "fæle" sider av seg selv.. I fjor kjørte han over meg (med bil) av sjalusi, han hevder enda at det ikke var med vilje.. jeg vet nå ikke helt det, jeg vet han ikke gjorde det bevisst med det at han var så sint gjorde at han kjørte uten kontroll.. Resten av året har han forsvunnet og kommet tilbake flere og flere ganger.. Han ble plutselig borte - fra kontakt hele tiden til ingen kontakt, var aggressiv til tider, og verdens søteste og "ømme" gutt enkelte ganger. Noen ganger er han full av følelser, andre ganger kald som is.. Fant ut at han var utro mot meg, med eks kjæresten sin, de var sammen med måned, mens han var sammen med meg.. og når vi fant det ut(jeg og ekskjæresten møttes og la 2 og 2 sammen) ble han sint og sendte mld'r som "det var gøy så lenge det varte.." osv.. Men det som er det rare ved det hele er at nrå vi først hadde det "bra" hadde vi det så veldig bra! det var intenst, fult av følelser og jeg følte virkelig på meg at dette var gutten jeg ville leve livet med.. og fra det intenste kom det plutselig en dag jeg ikke hørte mer fra han.. Så var han borte i 2 uker, uten å bry seg om at jeg ringte og ringte og ringte før han kom tilake krypende på knær.. Min naivitet har nok også mye å si, som fremdeles driver og tar han tilbake igjen og igjen.. Vi er fremdeles sammen, er et og et halvt år siden vi ble sammen første gang, men det har vært en del pauser mellom det.. I det siste halvåret har han ikke gjort noe "slikt" igjen, men i går ble han plutselig sint igjen for ingenting og "Hans gamle jeg" begynte å vise seg frem. Det er som han bytter til en annen person, jeg kan absolutt ikke kjenne han igjen.. Han er sykelig sjalu, noe jeg vet han alltid har vært, flere av hans gamle kjærester dro fra han pga dette.. Men han har forbedret seg i det siste.. inntil i går.. det jeg egentlig lurer litt på er om han kan ha en psykisk sykdom? hva i såfall? (ikke fortell meg at jeg må komme meg vekk og slikt, jeg er fult klar over det, og det er (mildt sagt) MYE lettere sagt enn gjort..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Trengte bare å lese de første setningene dine for å konstatere at du bør holde deg langt unna denne fyren. Det fører ikke noe godt med seg å tro at man kan "redde" han. Ikke bry deg med å finn ut hva han kan lide av heller - det er ikke ditt problem. Lykke til, verden er full av gutter _ gå bare videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Trengte bare å lese de første setningene dine for å konstatere at du bør holde deg langt unna denne fyren. Det fører ikke noe godt med seg å tro at man kan "redde" han. Ikke bry deg med å finn ut hva han kan lide av heller - det er ikke ditt problem. Lykke til, verden er full av gutter _ gå bare videre! jeg vet, jeg vet.. Jeg sliter en god del med akkurat det der. Aj, du aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd.. men så er det slik at, med engang tårene mine kommer og jeg er på vei til å klare å trekke meg unna slår han på godpersonligheten og løfter meg i armene sine og sier han skal begynne på nytt.. takk for svar.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 jeg vet, jeg vet.. Jeg sliter en god del med akkurat det der. Aj, du aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd.. men så er det slik at, med engang tårene mine kommer og jeg er på vei til å klare å trekke meg unna slår han på godpersonligheten og løfter meg i armene sine og sier han skal begynne på nytt.. takk for svar.. Hva med å styrke din egen evne til å holde på det du har bestemt deg for? (Å kutte han ut). Det er ikke opp til meg å stille diagnoser, men uanset hva denne mannnen evt skulle lide av, tror jeg kanskje du kunne ha nytte av å få råd fra mennesker med erfaring fra å komme seg ut av forhold med psykopater. Skjønner det ikke er lett, men om du lar dette fortsette gang på gang.... tror du ikke at du i alle fall blir psyk da? *lykke til-klemmer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Hva med å styrke din egen evne til å holde på det du har bestemt deg for? (Å kutte han ut). Det er ikke opp til meg å stille diagnoser, men uanset hva denne mannnen evt skulle lide av, tror jeg kanskje du kunne ha nytte av å få råd fra mennesker med erfaring fra å komme seg ut av forhold med psykopater. Skjønner det ikke er lett, men om du lar dette fortsette gang på gang.... tror du ikke at du i alle fall blir psyk da? *lykke til-klemmer* joda, jeg tror han har ødelagt meg ganske bra allerede.. Han har gjort meg for svak til å leve uten han, tror jeg.. Tusen takk for råd og klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest appendix Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Dette kommer til å bli livet ditt så lenge du er sammen med den fyren er jeg redd. Hvis det er sant at du ikke _greier- å komme vekk fra han, så får du be om hjelp. Ikke la han ødelegge selvfølelsen din helt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest undrende_far Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 joda, jeg tror han har ødelagt meg ganske bra allerede.. Han har gjort meg for svak til å leve uten han, tror jeg.. Tusen takk for råd og klemmer Hei henriette! Jeg skal ikke si noe om din venn, du kjenner han bedre enn meg. prøv å lete i litteraturen om ulikebeskrivelser og se hva du mener passer på din venn. I det minste får du selv et begrep om hva du er opp i mot, for "normalt" er det neppe slik du beskriver. Et tips er http://www.likestilling.com Der kan du klikke deg inn på "personlighetsforstyrrelser" og du kan se under "aktuelle linker". Der finner du MASSE stoff om dette servert på ett sted. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest appendix Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 jeg vet, jeg vet.. Jeg sliter en god del med akkurat det der. Aj, du aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd.. men så er det slik at, med engang tårene mine kommer og jeg er på vei til å klare å trekke meg unna slår han på godpersonligheten og løfter meg i armene sine og sier han skal begynne på nytt.. takk for svar.. Jada, du beskriver en typisk person med personlighetstrekk som en bør holde seg langt unna hvis en vil ha et noenlunde godt liv. De veksler mellom truing, likegyldighet og det å være 'verdens beste, ømmeste, mest romantiske'. Og så angrer de dypt, gråter i fanget ditt og skal aldri gjøre det igjen. Den ene dagen kaller de deg stygge ting og neste dag er det kjærlighetserklæringer fra morgen til kveld. Kom deg unna! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest appendix Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jada, du beskriver en typisk person med personlighetstrekk som en bør holde seg langt unna hvis en vil ha et noenlunde godt liv. De veksler mellom truing, likegyldighet og det å være 'verdens beste, ømmeste, mest romantiske'. Og så angrer de dypt, gråter i fanget ditt og skal aldri gjøre det igjen. Den ene dagen kaller de deg stygge ting og neste dag er det kjærlighetserklæringer fra morgen til kveld. Kom deg unna! Og en ting til somjeg glemte... Den gangen han var så sjalu at han kjørte på deg. Tenk deg at han hadde hatt en kniv eller et våpen da han var i den sinnsstemningen! I verste fall kan han bli livsfarlig for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Hei henriette! Jeg skal ikke si noe om din venn, du kjenner han bedre enn meg. prøv å lete i litteraturen om ulikebeskrivelser og se hva du mener passer på din venn. I det minste får du selv et begrep om hva du er opp i mot, for "normalt" er det neppe slik du beskriver. Et tips er http://www.likestilling.com Der kan du klikke deg inn på "personlighetsforstyrrelser" og du kan se under "aktuelle linker". Der finner du MASSE stoff om dette servert på ett sted. Lykke til. "- Psykopaten er en selvusikker, utrygg og angstbitersk person som hele tiden er i forsvarsposisjon, og som føler at angrep og aggressivitet på det verbale plan er den beste måte å redusere egen indre spenning og ubehag på. Det som kjennetegner psykopatene er de avvikende karaktertrekk som er en del av deres personlighet. De har blant annet en mangelfull innlevelsesevne, slik at deres følelsesmessige forhold til andre blir overfladiskog vekslende, alt etter hva som passer dem i øyeblikket. Psykopaten har videre en manglende evne til å reagere med skyldfølelse, og en tendens til å bortforklare eller legge skylden over på andre. De kan være humørsyke, de tåler motgang dårlig og har ofte en svak impulskontroll slik at de reagerer heftig og spontant når noe skjer. Det sier seg selv at slike karakteregenskaper fører til stadige konflikter med omgivelser, og til store problemer for de nærmeste og andre som må omgås slike personer. Karakteristisk for psykopater er altså mangelfull impulskontroll. Liten evne til å utvikle nære relasjoner. Ustabile i parforhold. Uten tanke for konsekvensene av egne handlinger. Manglende evne til å reagere med anger og skyldfølelse. Psykopater har derimot store evner når det gjelder å fraskrive seg skyld. Og de oppfatter alltid situasjonen som om de selv er uten skyld. Ofte har psykopaten en klar mening om hvem som har skylden. Og psykopaten har lav toleransegrense. Psykopater kan ha lett for å bli hysteriske. Det kan være en forsiktig kritikk, et spørsmål de ikke liker - eller de blir grepet i en løgn. Deres motto synes å være at angrep er det beste forsvar. Målet er å få den uskyldige til å bli skyldig. " jeg fikk helt..grøsninger. tror ikke du kunne funnet en bedre beskrivelse.. takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Og en ting til somjeg glemte... Den gangen han var så sjalu at han kjørte på deg. Tenk deg at han hadde hatt en kniv eller et våpen da han var i den sinnsstemningen! I verste fall kan han bli livsfarlig for deg. Han henta meg og venninnen min på fest den kvelden.. Så ringte en gutt jeg ikke hadde sett på lenge og jeg avtalte å hilse på han neste dag, noe som burde vært helt naturlig å få gjøre med en gammel kamerat.. Kjæresten ble sjalu, vi var like ved meg, så han satte meg av.. og lukket døren. jeg gikk bort til døren hans for å spørre hva som var galt, og akkurat i det jeg åpnet døren kjørte bilen .. (over bena mine, ikke tærne, men BENA) .. så jeg vet nå ikke om det var med vilje, om han gikk inn for å skade meg.. jeg blir ganske skjelven av å tenke på det.. uansett, takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 "- Psykopaten er en selvusikker, utrygg og angstbitersk person som hele tiden er i forsvarsposisjon, og som føler at angrep og aggressivitet på det verbale plan er den beste måte å redusere egen indre spenning og ubehag på. Det som kjennetegner psykopatene er de avvikende karaktertrekk som er en del av deres personlighet. De har blant annet en mangelfull innlevelsesevne, slik at deres følelsesmessige forhold til andre blir overfladiskog vekslende, alt etter hva som passer dem i øyeblikket. Psykopaten har videre en manglende evne til å reagere med skyldfølelse, og en tendens til å bortforklare eller legge skylden over på andre. De kan være humørsyke, de tåler motgang dårlig og har ofte en svak impulskontroll slik at de reagerer heftig og spontant når noe skjer. Det sier seg selv at slike karakteregenskaper fører til stadige konflikter med omgivelser, og til store problemer for de nærmeste og andre som må omgås slike personer. Karakteristisk for psykopater er altså mangelfull impulskontroll. Liten evne til å utvikle nære relasjoner. Ustabile i parforhold. Uten tanke for konsekvensene av egne handlinger. Manglende evne til å reagere med anger og skyldfølelse. Psykopater har derimot store evner når det gjelder å fraskrive seg skyld. Og de oppfatter alltid situasjonen som om de selv er uten skyld. Ofte har psykopaten en klar mening om hvem som har skylden. Og psykopaten har lav toleransegrense. Psykopater kan ha lett for å bli hysteriske. Det kan være en forsiktig kritikk, et spørsmål de ikke liker - eller de blir grepet i en løgn. Deres motto synes å være at angrep er det beste forsvar. Målet er å få den uskyldige til å bli skyldig. " jeg fikk helt..grøsninger. tror ikke du kunne funnet en bedre beskrivelse.. takk Nå har du allerede kommet noen skritt på veien.... 1) Du har begynt å innse at det _egentlig_ er HAN som har et problem. 2)Du har erfart at du ikke klarer å bryte ut av dette alene. Neste logiske skritt på veien nå, er å finne støtte rundt deg, hvis det er sånn at du faktisk ønsker å forlate han, men ikke klarer det ved egen hjelp. Kanskje en psykolog eller et krisesenter kan være til hjelp for deg for å finne noen i støtte-/hjelpeapparatet som kan hjelpe deg å få den styrken du trenger? Får helt vondt i magen av å lese det du skriver jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Nå har du allerede kommet noen skritt på veien.... 1) Du har begynt å innse at det _egentlig_ er HAN som har et problem. 2)Du har erfart at du ikke klarer å bryte ut av dette alene. Neste logiske skritt på veien nå, er å finne støtte rundt deg, hvis det er sånn at du faktisk ønsker å forlate han, men ikke klarer det ved egen hjelp. Kanskje en psykolog eller et krisesenter kan være til hjelp for deg for å finne noen i støtte-/hjelpeapparatet som kan hjelpe deg å få den styrken du trenger? Får helt vondt i magen av å lese det du skriver jeg.... jeg har gått til psykolog i et halvt år, etter den gangen han fridde og forlot meg dagen etterpå.. Det skumle er at jeg på en måte VIL Forlate han, samtidig som jeg ikke tror jeg kan leve uten han? Han har blitt en så stor del av meg at jeg føler at jeg trenger han.. Smerten jeg hadde når han ikke var her er ikke noe jeg vil oppleve igjen.. huff, jeg er håpløs, hva? takk for gode råd.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoriaMoria Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 jeg har gått til psykolog i et halvt år, etter den gangen han fridde og forlot meg dagen etterpå.. Det skumle er at jeg på en måte VIL Forlate han, samtidig som jeg ikke tror jeg kan leve uten han? Han har blitt en så stor del av meg at jeg føler at jeg trenger han.. Smerten jeg hadde når han ikke var her er ikke noe jeg vil oppleve igjen.. huff, jeg er håpløs, hva? takk for gode råd.. Du tror ikke du kan leve uten han? Du kan ikke leve uten rasieri, sjalusi, et humør som svinger raskere enn noen som helst kan følge med på? Du kan ikke leve uten en mann som er "følsom" nok til å fri den ene dagen og forlate deg den neste? Kan du ikke leve uten en mann som ikke har kontroll nok på sinnet sitt til å la være å skade deg når hans sykelige sjalusi bryter ut? Du kan ikke leve uten én du ikke kan stole på?????? "Han har gjort meg for svak til å leve uten han, tror jeg.." skriver du...ja...det er vel dette slike som han er mestere på... å få dem som er glad i dem til å tro at de er verdiløse alene... -men du er ikke vet du! Det er bare en illusjon han skaper i det nettet han spinner rundt seg... Godt å høre at du går til psykolog i alle fall - synes det kan være lurt av deg å bruke tid på dette med psykologen din jeg! Hørte forresten et fint "uttrykk" en gang..det handler om psykopater, men ut fra din beskrivelse, tror jeg nok at det kan brukes i denne sammenhengen også: Psykopatofre er ikke svake personer. For en psykopat er alltid avhengig av en utfordring. Mennesker som er svake i utgangspunktet, vekker ingen interesse hos psykopaten. De er avhengige av noen å kjempe mot og noen å forsøke å få kontroll over for at deres psyke univers skal kunne fungere og gi næring til egoet deres... . Så husk at du _egentlig_ er sterk! Stå på jente, dette skal du klare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Ja, det er overveiende sannsynlig at han har en personlighetsforstyrrelse. Det går ikke over av seg selv. Behandling finnes, men det forutsetter at han innser at det er han som eier problemet, samt at han har et oppriktig ønske om å ofre mye for å endre seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Du tror ikke du kan leve uten han? Du kan ikke leve uten rasieri, sjalusi, et humør som svinger raskere enn noen som helst kan følge med på? Du kan ikke leve uten en mann som er "følsom" nok til å fri den ene dagen og forlate deg den neste? Kan du ikke leve uten en mann som ikke har kontroll nok på sinnet sitt til å la være å skade deg når hans sykelige sjalusi bryter ut? Du kan ikke leve uten én du ikke kan stole på?????? "Han har gjort meg for svak til å leve uten han, tror jeg.." skriver du...ja...det er vel dette slike som han er mestere på... å få dem som er glad i dem til å tro at de er verdiløse alene... -men du er ikke vet du! Det er bare en illusjon han skaper i det nettet han spinner rundt seg... Godt å høre at du går til psykolog i alle fall - synes det kan være lurt av deg å bruke tid på dette med psykologen din jeg! Hørte forresten et fint "uttrykk" en gang..det handler om psykopater, men ut fra din beskrivelse, tror jeg nok at det kan brukes i denne sammenhengen også: Psykopatofre er ikke svake personer. For en psykopat er alltid avhengig av en utfordring. Mennesker som er svake i utgangspunktet, vekker ingen interesse hos psykopaten. De er avhengige av noen å kjempe mot og noen å forsøke å få kontroll over for at deres psyke univers skal kunne fungere og gi næring til egoet deres... . Så husk at du _egentlig_ er sterk! Stå på jente, dette skal du klare! Nja.. Det er vel alle de positive sidene ved han jeg ikke kan leve ut.. Smilene, armene rundt meg, måten han er når han først er snill. jeg er for redd for å miste han, tør ikke engang å risikere det..Men ja, jeg vet jeg burde, jeg hører det flere ganger hver dag.Hvor svak og ynkelig jeg er - og jeg vet jeg er det, men jeg lever i et svakt ønske om at en dag! - da vil han forandre seg. At han var på god vei nå, og at alle kan forandres? takk for oppmuntrende ord.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henriette1365380130 Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Ja, det er overveiende sannsynlig at han har en personlighetsforstyrrelse. Det går ikke over av seg selv. Behandling finnes, men det forutsetter at han innser at det er han som eier problemet, samt at han har et oppriktig ønske om å ofre mye for å endre seg. Noen anelse om hvordan personlighetsforstyrrelse? Psykopat? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjokksjakk Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Noen anelse om hvordan personlighetsforstyrrelse? Psykopat? emosjonelt ustabil (borderline) personlighetsforstyrrelse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Nja.. Det er vel alle de positive sidene ved han jeg ikke kan leve ut.. Smilene, armene rundt meg, måten han er når han først er snill. jeg er for redd for å miste han, tør ikke engang å risikere det..Men ja, jeg vet jeg burde, jeg hører det flere ganger hver dag.Hvor svak og ynkelig jeg er - og jeg vet jeg er det, men jeg lever i et svakt ønske om at en dag! - da vil han forandre seg. At han var på god vei nå, og at alle kan forandres? takk for oppmuntrende ord.. Ingen kan forandres eller forandre seg - uten å virkelig VILLE det selv... Og for å ville forandre seg fra å være en så ustabil person med såpass mange negative trekk, krever det først og fremst å innse sine negative sider og ta ansvaret for seg selv. Dette sier du jo at han ikke gjør... Men vet du - selv om du ikke kan tro det akkurat nå (mye pga hvordan han behandler deg...), så finnes det faktisk menn "der ute" som har alle de positive sidene du nevner, og ennå flere, UTEN å ha så til de grader negative sider også. Det er ikke sikkert du finner ham med en gang du prøver, men han finnes. :-) Lykke til med løsrivelsen og fremtiden, da du en dag står støtt på egne ben. :-) Men husk det jeg sa innledningsvis - ingen kan forandre seg uten å seriøst ville det selv, og innse hva han vil forandre på (ikke bare si "jeg skal forandre meg" fordi han vet det er det du vil høre). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puk Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Ingen kan forandres eller forandre seg - uten å virkelig VILLE det selv... Og for å ville forandre seg fra å være en så ustabil person med såpass mange negative trekk, krever det først og fremst å innse sine negative sider og ta ansvaret for seg selv. Dette sier du jo at han ikke gjør... Men vet du - selv om du ikke kan tro det akkurat nå (mye pga hvordan han behandler deg...), så finnes det faktisk menn "der ute" som har alle de positive sidene du nevner, og ennå flere, UTEN å ha så til de grader negative sider også. Det er ikke sikkert du finner ham med en gang du prøver, men han finnes. :-) Lykke til med løsrivelsen og fremtiden, da du en dag står støtt på egne ben. :-) Men husk det jeg sa innledningsvis - ingen kan forandre seg uten å seriøst ville det selv, og innse hva han vil forandre på (ikke bare si "jeg skal forandre meg" fordi han vet det er det du vil høre). Er emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse det samme som dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelser?? Jeg trodde at de med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse omtrent var det "motsatte" av anti/dyssosial? Folk med borderline har jo ofte for mange følelser i hyppig svingning, mens "psykopater" ikke har evne til å vise virlkelige følelser? Vel, uansett høre denne typen din ikke helt god ut. Hadde en venninne som opplevde det samme som deg. Hun kom seg unna, men måtte få voldsalarm og hemmelig adresse/telefonnummer.I dag har fyren jobb i helsevesenet!!! Tro det eller ei...det er fullstendig på vidda, synes jeg. Mitt råd til deg er - kom deg vekk fra denne galningen av en mann. Han kommer til å fortsette med å manipulere deg til du ikke har sjans i havet til å gjøre annet enn å gjøre som han sier. Synes du at det er enklere, enn å skaffe deg den hjelpen du trenger for å komme unna? Ønsker deg lykke til! Klemz - 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93127-er-han-psyk/#findComment-516880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.