Gå til innhold

BPD og trichotillomani OG

Anbefalte innlegg

jeg biter negler OG biter av huden i håndflatene og fingrene...er det noen sammheng mellom det å rive ut øyenvipper (trichotillomani) og bite av huden i hendene? Eller er det "bare" en uvane?

Jeg har også BPD. Jeg lurer på om det er mulig å slutte å bite av huden på noen som helst måte? Jeg har gjort det i 13 år. . . (er forresten kvinne 20 år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93191-bpd-og-trichotillomani-og/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trikotillomani går ut på at du får merkbar hårtap som følge av gjentatt manglende kontroll av impulsen til å nappe ut hår. Tror ikke at det har noe med å bite av huden på hendene, det kan godt være en uspesifisert vane og/eller impulsforstyrrelse.

Snakk med behandleren din om det.

Trikotillomani går ut på at du får merkbar hårtap som følge av gjentatt manglende kontroll av impulsen til å nappe ut hår. Tror ikke at det har noe med å bite av huden på hendene, det kan godt være en uspesifisert vane og/eller impulsforstyrrelse.

Snakk med behandleren din om det.

ja men jeg river jo OGSÅ ut hår, samt biter av all huden. jeg synes det har med hverandre å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...