Gjest flauua Skrevet 13. februar 2003 Skrevet 13. februar 2003 jeg biter negler OG biter av huden i håndflatene og fingrene...er det noen sammheng mellom det å rive ut øyenvipper (trichotillomani) og bite av huden i hendene? Eller er det "bare" en uvane? Jeg har også BPD. Jeg lurer på om det er mulig å slutte å bite av huden på noen som helst måte? Jeg har gjort det i 13 år. . . (er forresten kvinne 20 år) 0 Siter
blaagutt18 Skrevet 13. februar 2003 Skrevet 13. februar 2003 Trikotillomani går ut på at du får merkbar hårtap som følge av gjentatt manglende kontroll av impulsen til å nappe ut hår. Tror ikke at det har noe med å bite av huden på hendene, det kan godt være en uspesifisert vane og/eller impulsforstyrrelse. Snakk med behandleren din om det. 0 Siter
Gjest flauua Skrevet 13. februar 2003 Skrevet 13. februar 2003 Trikotillomani går ut på at du får merkbar hårtap som følge av gjentatt manglende kontroll av impulsen til å nappe ut hår. Tror ikke at det har noe med å bite av huden på hendene, det kan godt være en uspesifisert vane og/eller impulsforstyrrelse. Snakk med behandleren din om det. ja men jeg river jo OGSÅ ut hår, samt biter av all huden. jeg synes det har med hverandre å gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.