Gjest Callorie Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Dette høres nok ut som et tulle inlegg men for meg er det seriøst.. Eg er en jente på 19 år som alltid har vært opptatt av helse og kosthold. Eg spise sundt men er til min store fortvilese overvektig. Eg prøver å slanke meg, eg trener tre ganger i uken og spiser litt mindre, men passer på å få i meg masse frukt og grønsaker. Brus, chips og sjokolade kuttet eg ut for lenge siden. Eg leser ganske mange blader og ser på tv for å holde meg oppdatert og her komer problemet. Alt dette snakket om brød, fett og karbohydrater har gjort meg helt forvirret. Noen sier vi trenger mer protiener, andre mener at for mye vil bli farlig. Noen sier kutt ut karbohydrater andre at vi trenger den, noen sier få vekk mest mulig fett, andre har et kosthold med over 70%. Det er ikke hva som hjelper på slankingen som er største problemet, men hva som er sundt og best for kroppen min eg er bekymret for. Forskere blir jo aldri enige og de kan jo ta feil.Dette gjør meg kjempe nervøs, tenk om eg ødelegger kroppen min, hva om det eg spiser er feil osv.. Noen som kan hjelpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93428-forvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aloen Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hvorfor tror du at noen av oss kan skjære gjennom og fortelle hvem av forskerne som har rett? Ta bare eksempelet "epler" -denne frukten er sunn og usunn annenhver gang - i sykluser på cirka 6 måneder. Følg intuisjonen din, du! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93428-forvirret/#findComment-518742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hvorfor tror du at noen av oss kan skjære gjennom og fortelle hvem av forskerne som har rett? Ta bare eksempelet "epler" -denne frukten er sunn og usunn annenhver gang - i sykluser på cirka 6 måneder. Følg intuisjonen din, du! mvh Heisann! Det hørtes ikke greit ut. Må være frustrerende når du føler at du prøver og prøver uten å oppnå resultater! Men du gjør neppe noe som skader deg!! Vi er alle forskjellige, og en måte å gå ned i vekt på trenger derfor ikke fungere for en selv om det fungerer for en annen. Selv tror jeg ikke man skal kutte ut hverken fett, karbohydrater eller proteiner, men være bevisst på hva slags type karbohydrater og fett man spiser. Dvs. at man skal holde seg til karbohydrater som gir langsom påvirkning på blodsukkeret, og enumettet/flerumettet fett. Jeg kjenner flere som har vært igjennom massevis slankekurer uten hell. Så har de kommet over boka til Fedon Lindberg (Naturlig slank med kost i balanse), og fått hjelp. Har du lest den? Ukeblad kurer har jeg personlig liten tro på. Å gå ned i vekt er ikke noe man kan gjøre fort - det tar dessverre tid. Evt. kan du ta deg en tur til legen og få sjekket stoffskiftet ditt. Er det for lavt, kan man få vektproblemer. Men da vil man som regel også ha andre symptomer som f.eks. slapphet og lite energi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93428-forvirret/#findComment-518828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest peeL Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Heisann! Det hørtes ikke greit ut. Må være frustrerende når du føler at du prøver og prøver uten å oppnå resultater! Men du gjør neppe noe som skader deg!! Vi er alle forskjellige, og en måte å gå ned i vekt på trenger derfor ikke fungere for en selv om det fungerer for en annen. Selv tror jeg ikke man skal kutte ut hverken fett, karbohydrater eller proteiner, men være bevisst på hva slags type karbohydrater og fett man spiser. Dvs. at man skal holde seg til karbohydrater som gir langsom påvirkning på blodsukkeret, og enumettet/flerumettet fett. Jeg kjenner flere som har vært igjennom massevis slankekurer uten hell. Så har de kommet over boka til Fedon Lindberg (Naturlig slank med kost i balanse), og fått hjelp. Har du lest den? Ukeblad kurer har jeg personlig liten tro på. Å gå ned i vekt er ikke noe man kan gjøre fort - det tar dessverre tid. Evt. kan du ta deg en tur til legen og få sjekket stoffskiftet ditt. Er det for lavt, kan man få vektproblemer. Men da vil man som regel også ha andre symptomer som f.eks. slapphet og lite energi. Hoff ja, blir helt tullete i hodet av ekspertene jeg også.. Jeg har slutta å bry meg om dem, jeg følger heller regelen "alt med måte". Så langt har den funka utmerket! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93428-forvirret/#findComment-520288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Dette har jeg lært av å slitt med vektproblemer siden jeg var barn.... Man slanker seg mest når man ikke gjør det... Når jeg går inn for å slanke meg ja da kan du garrantere at nåla på vekta springer oppover... Når jeg finner ut at detta gidder ikke jeg så sniker nåla seg nedover og nedover.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/93428-forvirret/#findComment-520474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.