Gå til innhold

jeg var på youngstorget i dag...


huufsa

Anbefalte innlegg

Igenn påstår du noe som kun er din egne frie fantasi - og legger det frem som fakta.

Som du kan se i denne tråden er det ingen som har klart å oppgi så mye som en alternativ forklaring, og langt mindre underbygge den.

Olje er en svært god hypotese.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    85

  • Goliath

    47

  • huufsa

    17

  • Grip

    9

Mest aktive i denne tråden

Du er vettskremt på vegne av den Irakiske befolkning?

OK....men da tror jeg snart du vil få noe vesentlig mer å bli vettskremt over.

Ærlig talt - tror du dette som nå skjer vil begrense seg til Irak?

ja-ja....

Du skriver: "Ærlig talt - tror du dette som nå skjer vil begrense seg til Irak?"

Nei - det er store sjanser for at en USA-ledet krig ikke vil begrense seg, men vil gi alle mulige fundamentalister en "god grunn" til å angripe Vesten. Bare denne gangen med langt bredere støtte i egen befolkning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å påpeke det åpenbare, men Europa har eksistert mer eller mindre som nå i mange hundre år før USA ble en realitet.

Og å påstå at Europa (og resten av verden) går fra USA, er omtrent som avisoverskiften i Storbritannia: "Fog in channel - continent isolated".

Med vennlig hilsen

Ikke for å påpeke det åpenbare tilbake Sør - men europa frem til midten av dette århundrede gjorde ikke stort annet enn å krige.

Så hva i alle dager mener du med at "europa har eksistert i flere hundre år....."

Min kommentar gikk på krigsfaren - og ønsker du å vise til historien vedrørende det, så er du jo hjertlig velkommen til det. Det støtter jo i så fall direkte det jeg sier - hadde det ikke vært for at dine henvisninger til eksempler nok en gang er mildest talt tåplige.

Verden er en helt annen i dag enn for bare et lite antall tiår siden - ikke minst når det gjelder våpenteknologi, muligheter for krigføring "lang unna", terrorbildet er et helt annet osv...

Så hvorfor slike tåpligheter Sør?

Det er bedre å holde munnen og la folk tro du er dum, enn å åpne den og fjerne en hver tvil.

Her burde du heller ha unnlatt å svare - for å si det slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å påpeke det åpenbare tilbake Sør - men europa frem til midten av dette århundrede gjorde ikke stort annet enn å krige.

Så hva i alle dager mener du med at "europa har eksistert i flere hundre år....."

Min kommentar gikk på krigsfaren - og ønsker du å vise til historien vedrørende det, så er du jo hjertlig velkommen til det. Det støtter jo i så fall direkte det jeg sier - hadde det ikke vært for at dine henvisninger til eksempler nok en gang er mildest talt tåplige.

Verden er en helt annen i dag enn for bare et lite antall tiår siden - ikke minst når det gjelder våpenteknologi, muligheter for krigføring "lang unna", terrorbildet er et helt annet osv...

Så hvorfor slike tåpligheter Sør?

Det er bedre å holde munnen og la folk tro du er dum, enn å åpne den og fjerne en hver tvil.

Her burde du heller ha unnlatt å svare - for å si det slik....

Så det du påstår er at vi må være "med USA" hvis ikke begynner de en krig med oss?

Med slike venner....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Ærlig talt - tror du dette som nå skjer vil begrense seg til Irak?"

Nei - det er store sjanser for at en USA-ledet krig ikke vil begrense seg, men vil gi alle mulige fundamentalister en "god grunn" til å angripe Vesten. Bare denne gangen med langt bredere støtte i egen befolkning.

Med vennlig hilsen

Ikke minst hvis de oppfatter det som at USA ikke lenger har støtte i FN eller NATO.

Dette skal bli gøy for de som liker litt ordentlig spenning på CNN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig

Neppe.

Å påstå at man må ha krig fordi vi ikke kan klare å arrangere et valg, blir bare for tåpelig.

Det er åpenbart at du vet du vil tape en slik avstemning, og derfor kommer du opp med slike bortforklaringer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du påstår er at vi må være "med USA" hvis ikke begynner de en krig med oss?

Med slike venner....

Med vennlig hilsen

Kanskje du skulle utdype litt mer om hva jeg faktisk mener Sør?

Hvor jeg f.eks har påstått noe slikt?

I stedet for løgnaktige påstander, så kan du jo selvfølgelig forholde deg til det jeg faktisk skriver - og ikke minst til dine egne tåplige påstander som så lett tilbakevises som rent sagt latterlige.

Men da hadde det vil blitt litt fort slutt på argumentene dine - og da ville jo hele morroa her blitt borte?

Men nå må jeg gjøre noe mer fornuftig enn å forsøke å sette en åleglatt raddis på plass:-)

Ha en fin kveld Sør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kan se i denne tråden er det ingen som har klart å oppgi så mye som en alternativ forklaring, og langt mindre underbygge den.

Olje er en svært god hypotese.

Med vennlig hilsen

Frykten for masseødeleggelsesvåpen i endene på en despot som har vist at han ikke skyr noen midler,og som hater USA - er en vel så god hypotese.

Som forresten allerede er frembragt her tidligere i denne tråden.

Så nok en løgnaktig påstand fra deg Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle utdype litt mer om hva jeg faktisk mener Sør?

Hvor jeg f.eks har påstått noe slikt?

I stedet for løgnaktige påstander, så kan du jo selvfølgelig forholde deg til det jeg faktisk skriver - og ikke minst til dine egne tåplige påstander som så lett tilbakevises som rent sagt latterlige.

Men da hadde det vil blitt litt fort slutt på argumentene dine - og da ville jo hele morroa her blitt borte?

Men nå må jeg gjøre noe mer fornuftig enn å forsøke å sette en åleglatt raddis på plass:-)

Ha en fin kveld Sør!

Hvis du leser hva jeg skriver, stiller jeg deg et spørsmål for å få avklart hva det egentlig er du mener.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst hvis de oppfatter det som at USA ikke lenger har støtte i FN eller NATO.

Dette skal bli gøy for de som liker litt ordentlig spenning på CNN!

Nei, og det er jo nettopp det som er problemet: USAs enegang, uten internasjonal støtte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frykten for masseødeleggelsesvåpen i endene på en despot som har vist at han ikke skyr noen midler,og som hater USA - er en vel så god hypotese.

Som forresten allerede er frembragt her tidligere i denne tråden.

Så nok en løgnaktig påstand fra deg Sør.

Tull. Hvis man var redd for masseødeleggelsesvåpen, ville man ikke bevæpnet ham med dem!

Da ville man angrepet ham på 80 tallet, istedet for å betale ham.

Studer historie, Goliath.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager- men jeg fant ikke noe brev om Afghanistan.

Jeg fant bare et eventyr som viser hvor langt man kan komme med en porsjon god fantasi iblandet en god del forutinntatthet og ekstreme holdninger.

Eventyret kan sikkert god brukes til indoktrinering på barneskole stadiet.

For det er vel der dere begynner, eller hva? Litt senere så risikerer du jo at de har begynt å tenke og samle informasjon selv....

hæ? Linken var vel selvfølgelig ikke lagt inn som vitenskapelig dokumentasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager- men jeg fant ikke noe brev om Afghanistan.

Jeg fant bare et eventyr som viser hvor langt man kan komme med en porsjon god fantasi iblandet en god del forutinntatthet og ekstreme holdninger.

Eventyret kan sikkert god brukes til indoktrinering på barneskole stadiet.

For det er vel der dere begynner, eller hva? Litt senere så risikerer du jo at de har begynt å tenke og samle informasjon selv....

Jeg kunne sagt det samme til deg, når det gjelder indoktrinering.

Nå vil jeg på den annen side ikke si at jeg er ekstremt til den ene eller den andre siden. Jeg ser gode poenger for begge sider.

Men det er den ene som gjerne kommer frem når folk mener det usa gjør er Svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nær gratis olje til et land som trenger olje er et langt mer overbevisende og sannsynlig argument enn noe av det du har foreslått.

Men du må gjerne foreslå andre motiv, hvis du har noen.

Med vennlig hilsen

"Nær gratis olje" ???

Du påstår altså at USA har tenkt å stjele Iraks olje..!!

På tide at du får deg selv mentalundersøkt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nær gratis olje" ???

Du påstår altså at USA har tenkt å stjele Iraks olje..!!

På tide at du får deg selv mentalundersøkt ?

Det er klart det det ville vært absolutt første gangen i verdenshistorien at et land ville kolonisert et annet land pga billige råvarer, som olje eller gull.

Det har selvsagt aldri skjedd før.

[ironi]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det det ville vært absolutt første gangen i verdenshistorien at et land ville kolonisert et annet land pga billige råvarer, som olje eller gull.

Det har selvsagt aldri skjedd før.

[ironi]

Med vennlig hilsen

Det har faktisk skjedd en utvikling siden slaveri og kolonitida. Tydligvis UTEN at du har fått med deg en døyt av det.

Men det kom jo egentlig ikke overraskende, og makan til usaklig argumentasjon skal det letes lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk skjedd en utvikling siden slaveri og kolonitida. Tydligvis UTEN at du har fått med deg en døyt av det.

Men det kom jo egentlig ikke overraskende, og makan til usaklig argumentasjon skal det letes lenge etter.

*ler av deg*

Kolonialsimen lever nok fremdeles, også i den formen vi her ser.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...