Gå til innhold

jeg var på youngstorget i dag...


huufsa

Anbefalte innlegg

Altså, du kan ikke engang foreslå en forbindelse.

Takk.

Med vennlig hilsen

Hva var dette da Sør? :

"Alle husker pakten mellom Stalin Og Hitler, og man må hete Sør for å ikke ha fått med seg at felles fiende får folk til å samarbeide."

Kan du ikke lese, eller har du problemer med forståelsesevnen akkurat når det passer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    85

  • Goliath

    47

  • huufsa

    17

  • Grip

    9

Mest aktive i denne tråden

Ærlig talt så tror jeg du ville ridd prinsippene dine til verdens undergang Sør - uansett om det var prinsippene som var skylden for det....

Her er det nok heller snakk om "verdens undergang" pga en totalt unødvendig krig, med hensikt å få fatt i andre folk olje.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - så du er uenig i måten de vil gjøre det på. Men det blir feil å bruke det som utgangspunkt for å mistenkeliggjøre motivene.

Hei,

Når man allierer seg med Saudi Arabia for å "kjempe for Menneskerettighetene" blir jeg natulig nok "mistenksom"? :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar du veldig feil.

Disse fundamentalistene finnes i drøssevis allerede.

Det aller viktigste er å hindre dem i å få tak i masseutryddelsesvåpen som de straks ville benyttet mot USA.

Terroristene mangler ikke menneskelige ressurser - de mangler effektive våpen.

HVIS de skulle få tak i det og bruke det, ville en gjengjeldelse med atomvåpen være et svært realistisk scenario.

Pest og kolera Sør.

Som jeg også har fortalt deg tidligere - smeller gjør det på en eller annen måte om ikke så lenge. Så får vi bare håpe at det ikke skjer for nære oss, selv om vi (europa) vel egentlig hadde fortjent å havne mitt oppe i det.

du sier:

"Så får vi bare håpe at det ikke skjer for nære oss,"

-------------------------------

"man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke skjer med en selv"

Det er et godt sitat, syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dette da Sør? :

"Alle husker pakten mellom Stalin Og Hitler, og man må hete Sør for å ikke ha fått med seg at felles fiende får folk til å samarbeide."

Kan du ikke lese, eller har du problemer med forståelsesevnen akkurat når det passer deg?

At folk *kan* samarbeide, er ikke det samme som at de gjør det. (Og da særlig når det ikke finnes noe bevis, men en CIA rapport som sier at det IKKE samarbeider.)

Osama og USA har en felles fiende i Saddam.... Samarbeider de også?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest The Observer www.observer.co.uk idag (også på NRK) - om hvordan USA skal "straffe" Tyskland, som har vært en "ulydig liten gutt"?

Tror du slikt hjelper på å bekjempe fundamentalisme?

Det beviser vel heller at USA er igang med deres egen fundamentalisme....

MEd vennlig hilsen

USA har nå forstått at de ikke lenger kan ha tillitt til europa.

De trekker nå sine styrker og ressurser ut herfra, og vil også gjøre hva de kan for å redusere sitt avhengighetsforhold til oss.

De må klare seg på egen hånd, og vil nå gjøre akkurat som det passer dem. FN og NATO vil få 0 å si i motsetning til tidligere, og vi har fått nye fronter og konflikter i verden.

Hipp hurra for Tyskland og Frankrike! Det er gutta som vet hvordan man skal gjøre verden til et tryggere sted å være.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere to skremmer meg virkelig...

Er dere FOR bombing i Irak?

Kan dere ikke se hvor omfattende lidelser dette medfører...???

*Kan dere ikke se hvor omfattende lidelser dette medfører...???*

Jo, men det finnes også folk som har lest historie nok til å forstå hvilke lidelser verden påføres hvis man gir gale despoter frie tøyler.

Ingen er for krig ute som siste virkemiddel, og nå er alle andre oppbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier:

"Så får vi bare håpe at det ikke skjer for nære oss,"

-------------------------------

"man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke skjer med en selv"

Det er et godt sitat, syns jeg...

Leser du hva jeg skrev, så ser du at det er du og slike som deg som i så fall er årsaken til at det smeller.

Ikke fordi det er det dere ønsker - men det er deres naivitet gjør det mer sansynlig.

Ja - jeg er så kynisk at jeg heller vil at noen tusen skal dø for å spare livet til millioner.

Men du er så naiv at du tror ingen behøver å dø....

At ikke noen kan lære mer av historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA har nå forstått at de ikke lenger kan ha tillitt til europa.

De trekker nå sine styrker og ressurser ut herfra, og vil også gjøre hva de kan for å redusere sitt avhengighetsforhold til oss.

De må klare seg på egen hånd, og vil nå gjøre akkurat som det passer dem. FN og NATO vil få 0 å si i motsetning til tidligere, og vi har fått nye fronter og konflikter i verden.

Hipp hurra for Tyskland og Frankrike! Det er gutta som vet hvordan man skal gjøre verden til et tryggere sted å være.....

Ja, det viser ihvertfall hvilken "respekt" har for internasjonalt demokrati: "hvis avstemmingen går imot oss, gjør vi det likevel"!

Vi får håpe at Frankrike og Tyskland har klart å unngå en krig, og håpe at USA besinner seg, og lærer av Europa.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saddam har intet "å vinne" på noe slikt.

Osama bin Laden, derimot.

Med vennlg hilsen

*Saddam har intet "å vinne" på noe slikt.*

Fint at du kjenner Saddam's innerste tanker så godt. Når fortalte han deg dette ? og sa han noe om hvor deilig det var å halshogge svigersønnen sin ?

Prøv ikke å sette denne galningen i bås med normalt tenkende folk, med mindre du da lider av samme hjernesykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du hva jeg skrev, så ser du at det er du og slike som deg som i så fall er årsaken til at det smeller.

Ikke fordi det er det dere ønsker - men det er deres naivitet gjør det mer sansynlig.

Ja - jeg er så kynisk at jeg heller vil at noen tusen skal dø for å spare livet til millioner.

Men du er så naiv at du tror ingen behøver å dø....

At ikke noen kan lære mer av historien.

Hvem er det som skal dø hvis vi ikke har en krig?

Saddam Hussein er godt "muret inne".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

Hei,

Når man allierer seg med Saudi Arabia for å "kjempe for Menneskerettighetene" blir jeg natulig nok "mistenksom"? :-)

Med vennlig hilsen

Men det alene kan ikke være grunn nok til å hevde at USA bare er på jakt etter Iraks olje!

Dessuten, hvor er menneskerettighetsproblemene størst - Irak eller Saudi Arabia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Kan dere ikke se hvor omfattende lidelser dette medfører...???*

Jo, men det finnes også folk som har lest historie nok til å forstå hvilke lidelser verden påføres hvis man gir gale despoter frie tøyler.

Ingen er for krig ute som siste virkemiddel, og nå er alle andre oppbrukt.

Du skriver: "Ingen er for krig ute som siste virkemiddel, og nå er alle andre oppbrukt."

Som fredags og lørdags hendelser slo fast: du er i mindretall.

Resten av verden mener IKKE at det er "oppbrukt".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk *kan* samarbeide, er ikke det samme som at de gjør det. (Og da særlig når det ikke finnes noe bevis, men en CIA rapport som sier at det IKKE samarbeider.)

Osama og USA har en felles fiende i Saddam.... Samarbeider de også?

Med vennlig hilsen

Her er det mulighetene for et sammarbeid som betyr noe.

Tror ikke Saddam hadde hatt noe i mot å levere våpen til Bin Laden for at de skulle benyttes mot USA.

Det er jo hele poenget med terrornettverk i celler spredt rundt i de land som de har felles fiende i mot.

Går dette litt for langt nå, så vil USA ikke nøle med å legge et helt land dødt - hvis de misstenker at det neste terrorangrepet kom fra en terrorgruppe som hadde fått bistand fra det landet.

Er DET en god løsning Sør - eller gode fremtidsutsikter, for å si det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det alene kan ikke være grunn nok til å hevde at USA bare er på jakt etter Iraks olje!

Dessuten, hvor er menneskerettighetsproblemene størst - Irak eller Saudi Arabia?

Hei,

Sammenlign kvinnenes posisjon i samfunnet i Irak og i Saudi Arabia....

Alle vet og er enige i at Saddam Hussein er en "gærn despot", men det alene er ikke grunn nok til å gå til krig.

Det som skjer nå er at USA er iferd med å masseprodusere fiender og fundamentalister i regionen. Det er ihvertfall det motsatte av hva jeg ønsker skal skje.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de fleste innbyggerene i Norge støtter dem.

Med vennlig hilsen

*Nei, men de fleste innbyggerene i Norge støtter dem.*

Da får det bli opp til oss resterende å sørge for at naivistene slipper bytte mening når Saddams bomber regner over Europa.

Det kan bare skje ved avvæpning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det viser ihvertfall hvilken "respekt" har for internasjonalt demokrati: "hvis avstemmingen går imot oss, gjør vi det likevel"!

Vi får håpe at Frankrike og Tyskland har klart å unngå en krig, og håpe at USA besinner seg, og lærer av Europa.

Med vennlig hilsen

Sør - helt ærlig: Hvordan tror du det vil gå den dagen Europa ikke lenger har noe millitært sammarbeid med USA - men at vi i stedet har en konflikt gående med dem?

Hvor lurt tror du det er å la være å sammarbeide med den desidert største supermakten i verden?

På hvilken måte vil det kunne gangne verdensfreden - og alle de pågående konfliktene som finnes i dag?

Helt ærlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Ingen er for krig ute som siste virkemiddel, og nå er alle andre oppbrukt."

Som fredags og lørdags hendelser slo fast: du er i mindretall.

Resten av verden mener IKKE at det er "oppbrukt".

Med vennlig hilsen

*Som fredags og lørdags hendelser slo fast: du er i mindretall.*

Når begynte plutselig flertall og mindretall å interessere deg ?

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=1552456

Dobbelmoral dobbelt så bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...