Gå til innhold

en som trenger litt veiledning

Anbefalte innlegg

jeg er en jente som sliter med angst tror jeg. jeg er det siste året blitt livredd for å være alene uansett hvor det måtte være samtidig som jeg er redd for å gå ut ta t- bane jeg har også en annen skrekk som følger med angsten og det er at hver gang jeg blir dårlig blir redd for å skade øynene mine. jeg har vært hos lege og fått zoloft som jeg har gått på i snart 8 dager pluss sobril til å ta hvjs jeg trenger det.jeg er også blitt veldig redd for hendene mine og håndledd og orker ikke tør ikke å ha de i nærheten av munn i tilfelle jeg kunne komme til å bite jeg vet dette er usannsynlig men jeg blir så dårlig at jeg ikke klarer å tenke på noe annet og for hver eneste tanke jeg tenker har jeg på følelsen av at jeg blir redd for noe nytt. dette har blitt såpass ille at jeg må ha på meg hansker ,vanter hvis jeg er så ille at jeg ikke orker å se på hendene mine. jeg er så ille at jeg er nødt til å ta sobril 2 3 ganger i uken og klarer ikke jobben min og er redd for at kjærsten skal bli lei. jeg hadde vært evig takknemlig hvis jeg kunne ha fått noe svar på at det er et lys i tunnelen og et håp om at dette kan skje et hvem som helst og at det finnes en mulighet for å bli frisk hilsen meg 77

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93718-en-som-trenger-litt-veiledning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oradalina

Hei amorsita

Først vil jeg si at det selvsagt er godt håp om å bli bra igjen. :-) Og ja dette kan skje hvem som helst. For meg så høres det ut som om du sliter med panikkangst, redd for være alene og ta t- banen.

I tillegg er det noe som sier meg at du kanskje sliter litt med tvang (ocd). Redd for å skade deg selv. Har du noen gang vært redd for at du skulle skade andre?

Jeg syns du skal be legen din henvise deg til en psykolog eller aller helst en psykiater, slik at du kan få hjelp til å finne ut av problemene dine.

At du har begynt med zoloft synes jeg høres fornuftig ut, det hjelper både mot angst og tvang. Men det tar en stund før virkningen kommer. Derimot synes jeg du skal være forsiktig med sobril, det er sterkt vanedannende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...