Gå til innhold

NHD; beste behandlingsmåte?

Anbefalte innlegg

martine1365379969

Korleis behandle ein personlighetforstyrrelse?? Når den som har anorexiaen i seg tek overm klarer eg ikkje å styre.. men i dag sa ei til meg på ein fin måte at det er irunnen berre 'eg' som kan gjera noko, men dei kan vera til hjelp.. og etterpå var det som om den biten forsvant litt.. altså personen i meg som har anoerxia... skjønner? Har funnet u at det er ca 6-7 foskjellige, dette fant eg ut ved å male dei... Men den setninga mjo ha betydd noko sidan han forsvant litt?? Merker at dei ulike delene ligg og murrer bak.. men fekk plutseleg ein kraftvilje til å halde dei vekke. men kor lenge vil den vare?? Er veldig forvirra, er livfedd for at han skal kome fram igjen, eller nokon av dei andre.. det skjer så sabla fort at eg knapt merker det... Har du råd?? Av medisiner går eg på efexor 75mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93815-nhd-beste-behandlingsm%C3%A5te/
Del på andre sider

Fortsetter under...

martine1365379969

Er det multippel personlighetsforstyrrelse du mener?

Mener du at du består av ulike personligheter i en kropp?

eg er ein person, men har ulike personligheter inni meg.. vanskeleg å forklare.. men d går visstnok på at eg sklifter veldig raskt måte å vere å snakke på, uten å ha kontroll.. men eg er alikevel meg.. huff.. d er så innvikla og vanskelig å forklare...

Nils Håvard Dahl, psykiater

PubMed som er den beste databasen på medisinske artikler, har ingen treff på behandling av multippel personlighet.

Diagnosens eksistens betviles.

Sannsynligvis er den beste behandling som ved borderline: kognitiv terapi og evt medisiner, antidepressiva, stemningsstabiliserende eller nye antipsykotika.

martine1365379969

PubMed som er den beste databasen på medisinske artikler, har ingen treff på behandling av multippel personlighet.

Diagnosens eksistens betviles.

Sannsynligvis er den beste behandling som ved borderline: kognitiv terapi og evt medisiner, antidepressiva, stemningsstabiliserende eller nye antipsykotika.

er den diagnosen det samme som emotioenell ustabil personlighetsforstyrrelse?? eg har berre noen trekk av diagnosen, så det er usikkert på hva det er... kansje du kan hjelpe?? vil så gjerne komme ut av dette kaoset...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...