Gå til innhold

Hvordan skal jeg håndtere hverdagen?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 20 som fortsatt bor hjemme. Min halvbror bor også hjemme han flyttet hjem igjen for to år siden nå er han35....

Jeg er elev på videre gående skole, og har svært liten økonomisk kapasitet til å flytte hjemme fra, har heller ikke veldig lyst pga min far døde for ca 1 år siden og hjemmet mitt her er på en måte et sted jeg føler meg nerme han.

Min mor er et stort problem. Helt siden jeg har hvert liten har jeg hatt det slik at enten var det dumme mamma, eller snille mamma jeg hadde med å gjøre. Snille mamma dukka bare opp ca 1 gang i uka. Slik er det ennå. Selv da pappa levde og han var hjemme klarte hun å påføre meg blåmerker i raseri anfallene sine, men da fikk pappa stoppet det før det var forsent. Å bli kalt hore og mærr er jeg vant med. For en uke siden gjorde jeg og kjæresten min det slutt etter 2 år sammen. Det var ikke smertefullt det var en avgjørelse vi tok sammen. I dag da jeg kom hjem fra skolen gikk mamma i fra å spør åssen det var på skolen til å komme inn på tema med penger og våre økonomiske problemer.

Jeg fikk da høre at jeg var årsaken, jeg spiste for mye, dusjet for mye, hun sjønnte hvorofr kjæresten min hadde gjort det slutt, jeg var jo så feit det var derfor, tjukk er jeg vistnokk mener hun, og hun hater meg og tåler ikke trynet mitt. Jeg blei helt overasket over dette, men hun hadde hisset seg opp og skrek dette.

hun truet med bank....

jeg er ikke tjukk tror jeg, bruker str 38 og M i klær er 164 cm .

Hvordan kan en mor si slike ting til sin datter. Hun gjorde det også klart at min bror var ønsket og ikke jeg.....

Hva skal jeg gjøre dette sårer veldig, og sier jeg igjen får jeg dårlig samvittighet, selv om hun kaller med alt dette.

-elisabeth-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93932-hvordan-skal-jeg-h%C3%A5ndtere-hverdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være veldig vondt for deg å få høre slike vonde ting fra din mor.

Hvis du vil flytte hjemmefra

kan du søke om borteboerstipend fra Lånekassen.

Forteller du i søknaden at du ikke kan bo hjemme pga vanskelige forhold i hjemmet, så bør du få hjelp der.

Ellers er sosialkontoret neste utvei.Der vil de antagelig oppmuntre deg til å ta en jobb for at du skal forsørge deg selv. Men kan hende du får støtte til du er på beina..

Foruten at det virker som om din mor har problemer hun trenger hjelp med (det virker som om hun bl.a. har psykopatiske trekk) så henger ikke argumentene hennes på greip.

At hun skylder sine økonomiske problemer på deg blir bare for dumt. En gjennomsnittsperson spiser kanskje for et par tusen i måneden. Litt ekstra gjør lite fra eller til. Ikke er du feit og ikke trenger du å spise mye for å være feit.

En dusj koster 3-5 kr avhengig av temperatur og tid. Du skal dusje lenge for å bli blakk.

Du bør flytte ut fortest mulig. Du kan få studielån og bostøtte. Alt er bedre enn et slikt helvete. Så får du heller besøke graven til faren din oftere.

kjære deg, jeg vet akkurat hvordan du har det-det er ikke allti den mor skull evert en mor-selv om hun av og til viser seg å ver god og snill-så er det fatisk noen som ikke vet hvordan å ver mor-som i dete tilfelle-og vet du hva? det har ingeting med deg å gjøre!!! du må ver esterk og overse det hun sier-jeg og har vokst opp med dette-og som barn skjønner man ingenting og tro rat det er ens feil-men nå som jeg er voksen så ser jeg det annerledes-at noen kan si sånna ting til sina barn er helt utrolig, og ser at det er hun som har problemer og ikke jeg! så du visker som du er ganske voksen elisa, så bruk det og tenk at det er hun som har problmer og prøv å komme deg unna-om ikke nå-så en gang! hold ut, overse det hun sier-hun er jo ikke velbevart-selv om hun helt sikkert er gla ideg-så kan hun ikke vise det! har du noen å snakke med?

skriv gjerne til meg, jeg har vert gjennom noe av det samm emed mine foreldre-går nå til psykolog og fler meg mye bedre, er 25 år!

men en ting er så viktig-det er at detta har ingenting m deg som person å gjøre!! og det at du vil vere nær faren din, det kan du vere selv om du ikke er hjemme, finn andre ting som dere gjorde sammen, andre steder di kan gå til, graven feks, bilder, musikk som han likte, osv!

føler med deg-det er så urettferdig at uskyldige personer som du skal bli utsatt for sånn oppdragelse!

lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...