Gå til innhold

Zoloft, Xanor og sobril

Anbefalte innlegg

Gjest cleostre

Jeg har alvorlig panikkangst, har PTSD og har gått på Zolft 50 mg x1, sobril 25mg x2-3 tbl og har xanor 1mg x 6..(dosering 2 tabletter x3). jeg prøvde selv og kutte ut Xanor pga at jeg føler at jeg ikke "følger" med. Jeg prøver å kutte ned på Xanor .. men sliter veldig med bivirkninger.

Sobril tar jeg på kvelden for å kunne sove og slippe mareritt. I tilegg står jeg på tramadol tabletter 50mg...pga fysisk skade.

I den siste tiden har jeg kroppen vært helt ute av form. Er skjelven kvalm og føler meg rett og slett "nedkjørt".. dårlig matlyst og har gått ned i vekt, noe som ikke er bra for jeg er slank i utgangspunktet.

Hvordan kan jeg få en mix som er bedre i forhold til fysisk form.. Jeg er redd for å spørre legen for jeg er redd for å be om hjelp.. jeg vet at jeg bør motivere meg til det , men er man psykiksk pasient blir man ofte avspist. Jeg vil gjerne bli bedre og vil helst ikke gå på Xanor.. jeg vil gjerne ha full kontroll på livet mitt. Jeg håper på et tips eller råd for å komme meg ut av dette!!! Håper du kan gi et fornuftig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93957-zoloft-xanor-og-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her må du få hjelp av spesialister for dette er vanskelig og tar tid.

Du må opp i Zoloft-dose, og ned på Xanor. Dette trenger du tid på, og du renger noen som kan styre det på en fornuftig måte.

Kan fastlegen din henvise deg til en psykiater?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/93957-zoloft-xanor-og-sobril/#findComment-523659
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...