Akademikeren Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hver vår de siste 5 årene skjer det samme: når det blir lysere om morgenen og sola stikker i øynene kommer suget i magen, slappheten, svimmelheten, dårlig konsentrasjon, osv. Hvor vanlig er vårdepresjon? Hva kan man gjøre for å forebygge? Kan effekten måles ved AD konsentrasjon i blodet? Bruker 20mg Seroxat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94149-v%C3%A5rdepresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har bestandig vært plaget av vårdepresjoner, helt sinde ten-årene og nå er jeg snart 50.Vet ikke om det er så vanlig, har inntrykk av at alle "kvittrer" rundt meg når våren nærmer seg, og da må man jo bare forestille seg og si at "joda våren er deilig".Det kan jo være at problemet er mer utbredt enn hva en kan få inntrykk av.Jeg vet ikke hva som er årsaken, men min teori i mitt tilfelle er at det er et utslag i eksamenspress og spenning og usikkerhet i ungdomstiden.(spenning i f.h.t. karakterer osv) Så snart St.hans kommer og skoleferien starter, er det nemlig over. Høsten, spesielt første del pleier å være helt fin. I fjor vår brukte jeg cipramil (noe lignende som seroxat) , utskrevet for andre ting, men for første gang i hele mitt voksne liv hadde jeg en alle tiders vår uten den samme uroen og spenningen for noe jeg ikke vet hva er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94149-v%C3%A5rdepresjon/#findComment-525044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akademikeren Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har bestandig vært plaget av vårdepresjoner, helt sinde ten-årene og nå er jeg snart 50.Vet ikke om det er så vanlig, har inntrykk av at alle "kvittrer" rundt meg når våren nærmer seg, og da må man jo bare forestille seg og si at "joda våren er deilig".Det kan jo være at problemet er mer utbredt enn hva en kan få inntrykk av.Jeg vet ikke hva som er årsaken, men min teori i mitt tilfelle er at det er et utslag i eksamenspress og spenning og usikkerhet i ungdomstiden.(spenning i f.h.t. karakterer osv) Så snart St.hans kommer og skoleferien starter, er det nemlig over. Høsten, spesielt første del pleier å være helt fin. I fjor vår brukte jeg cipramil (noe lignende som seroxat) , utskrevet for andre ting, men for første gang i hele mitt voksne liv hadde jeg en alle tiders vår uten den samme uroen og spenningen for noe jeg ikke vet hva er. Jeg hater dette. Har hatt en fin høst/vinter med ny kjæreste, forholdsvis bra med energi, lyse fremtidsutsikter i forskerstillingen min og alle objektive parametre på plass. Så kommer sola frem, og energien forsviner som dugg for sola (bokstavelig talt). Hva gjør man nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94149-v%C3%A5rdepresjon/#findComment-525182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.