Gå til innhold

Nervøs

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan fortelle hvorfor jeg er så nervøs hver gang jeg skal til legen eller psykiateren. De er veldig hyggelige begge to, men allikevel gruer jeg meg forferdelig. Har du ett godt råd. Flere ganger har jeg rett og slett stukket av, men samtidig så har jeg også tatt kontakt når jeg vet jeg hadde tatt for mye tabletter.

Er det flere som har det slik.

Jeg skjelver både utvendig og innvendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94184-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Ikke alltid like lett å skjønne hvorfor man er redd for ting og situasjoner. Har legeskrekk selv - mest fordi jeg er redd for å bli "arrestert" for å ha gjort noe dumt, og fordi jeg er redd for å dumme meg ut på en eller annen måte. Dessverre har jeg vært borti litt for mange leger med en bedreviterholdning som fikk meg til å føle meg så utrolig liten og svak. Kan det være tilfellet med deg? Er du kanskje også redd for at legen eller psykiateren skal foreslå noe du er uenig i?

Mitt eneste råd er at du forteller til legen og psykiateren hvordan du føler det. Da tar de hensyn til det og går mer forsiktig fram, forhåpentligvis. Er det vanskelig, går det helt greit å skrive et brev.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94184-nerv%C3%B8s/#findComment-525100
Del på andre sider

Ikke alltid like lett å skjønne hvorfor man er redd for ting og situasjoner. Har legeskrekk selv - mest fordi jeg er redd for å bli "arrestert" for å ha gjort noe dumt, og fordi jeg er redd for å dumme meg ut på en eller annen måte. Dessverre har jeg vært borti litt for mange leger med en bedreviterholdning som fikk meg til å føle meg så utrolig liten og svak. Kan det være tilfellet med deg? Er du kanskje også redd for at legen eller psykiateren skal foreslå noe du er uenig i?

Mitt eneste råd er at du forteller til legen og psykiateren hvordan du føler det. Da tar de hensyn til det og går mer forsiktig fram, forhåpentligvis. Er det vanskelig, går det helt greit å skrive et brev.

Takk for svar. Dette skal jeg legge meg på minne til mandag når jeg igjen skal av gårde.

Igjen takk

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94184-nerv%C3%B8s/#findComment-525156
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...