Gå til innhold

Hvor fort hjelper Lamictal? NHD / andre

Anbefalte innlegg

Jeg startet behandling med Lamictal i august. Både fordi jeg hadde en urolig arm man mistenkte var en form for epilepsi (den er nå diagnostisert som dissosiativ motorisk forstyrrelse), og fordi jeg har tendenser til hurtige humørsvingninger, blir lett deprimert, og "flyr opp igjen" noen timer etterpå. Min psykolog var enig med meg i at denne tilstanden kunne passe under en cyklotomi-diagnose, siden "heisen" går opp og ned flere ganger hver dag, uten at jeg blir svært manisk (og gjør uoverveide ting eller blir psykotisk), eller alvorlig deprimert, selv om jeg ofte tenker at jeg ikke orker lengre...

Siden jeg tar Seroquel, og bruk av antidepressiva ikke alltid korresponderer like godt med nevroleptika, mente sykehuset at Lamictal ville stabilisere både arm og humør.

Men humøret mitt er like "på heistur" som før.

Tar 50 mg morgen og kveld.

Hvor fort kan man regne med at dette virker?

Takknemlig for svar er

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94336-hvor-fort-hjelper-lamictal-nhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg legger merke til dosen 50 mg x 2.

Har du tatt serumkonsentrasjonsmåling?

Vanligvis ligger døgndosen på 200 mg eller mer, og uansett skal det kontrolleres med blodprøve.

Om dosen er for liten, kan det forklare mangelen på effekt.

Om dosen er korrekt, bør en merke effekt etter 4-6 uker, ofte tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...