Gå til innhold

Imovane/Valium/Apodorm ... Hva NÅ?

Anbefalte innlegg

Er fortvilet over min søvnsituasjon. Fikk først ta 7,5mg Imovane for søvn, noe som senere erblitt ønkt til 15mg på kvelden. jeg våkner opp mange ganger hver natt, og spiser da også litt imovane for å sovne igen slik at min døgndose blir ca 22,5 eller 30mg, jeg fikk valium for at dette skulle bedre min søvn, men dise pillene merker jeg ikke/virker ikke. Seneste stunt er 5 mg Apodorm. Av denne blir jeg søvnløs, får vondt i hodet, og hvis jeg sovner har jeg mareritt.

Jeg går også for tiden på 60 mg Seroxat.

Er jeg kommet så langt at Rohypnol er siste utvei?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94343-imovanevaliumapodorm-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Når man bare har problem med innsovningen er imovane en god medisin, men når man også plages med at man våkner i løpet av natta funker ikke den medisinen lengere.

Siden imovane bare er en innsovningstablett virker den bare kort tid etter at den er tatt. Derfor må man gå over til sovemedisin når man har problemer med at man våkner i løpet av natten og ikke klarer å sovne igjen.

Jeg hadde dette problemet selv en periode. Og gikk over fra imovane til nozinan. Med nozinan får man sove hele natten. Man kan bli plaget med hangover, men hvis man tar den rette dosen så skal det gå greit å unngå en hangover.

Gjest Windsong

Når man bare har problem med innsovningen er imovane en god medisin, men når man også plages med at man våkner i løpet av natta funker ikke den medisinen lengere.

Siden imovane bare er en innsovningstablett virker den bare kort tid etter at den er tatt. Derfor må man gå over til sovemedisin når man har problemer med at man våkner i løpet av natten og ikke klarer å sovne igjen.

Jeg hadde dette problemet selv en periode. Og gikk over fra imovane til nozinan. Med nozinan får man sove hele natten. Man kan bli plaget med hangover, men hvis man tar den rette dosen så skal det gå greit å unngå en hangover.

Mot kroniske søvnproblemer er det bedre å bruke Tolvon eller Nozinan. Disse er ikke vanedannende, og er i systemet lengre enn Imovane.

Gjest annette

Mot kroniske søvnproblemer er det bedre å bruke Tolvon eller Nozinan. Disse er ikke vanedannende, og er i systemet lengre enn Imovane.

Jeg har gått på Zopiclone i ett år.God virkning til å begynne med,men den har begynt å avta etter så lang tid på medisinen.Nozinan(25 mg)tar jeg en sjelden gang,da er jeg helt kake dagen etterpå av hangover..anbefaler den ikke

Gjest Miss Saigon

Jeg har gått på Zopiclone i ett år.God virkning til å begynne med,men den har begynt å avta etter så lang tid på medisinen.Nozinan(25 mg)tar jeg en sjelden gang,da er jeg helt kake dagen etterpå av hangover..anbefaler den ikke

Hva med å ta en lavere dose nozinan?? Selv tar jeg 5mg nozinan når jeg har søvnproblemer. En periode gikk jeg på 25mg. Men etter et lengere opphold fra nozinan holder det nå å ta 5mg

Annonse

Du har pådratt deg et betydelig problem.

Slutt med alle disse sovemedisinene og begynn med Tolvon 10 mg 2 timer før sengetid.

Om 10 mg ikke er nok, øker du med 10 mg per kveld inntil god nok søvn.

Hei,

Takk for svar, men jeg har prøvd tolvon opptil 60mg, men det eneste som skjedde var vektøkning. Har også prøvd remeron, men fikk stor vektøning av disse også. Tilsammen 30kg, så jeg måtte gi dem opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...