Gå til innhold

NHD utdanning (off topic)

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje meg?

Heisann!

Eg har fulgt litt med på forumet og lest svarene, fordi om eg ikke har behov for dette tilbudet så er det alltid mye å lære.

Det eg lurer på er om du kan fortelle litt om psykriater utdannelsen, må man utdanne seg og jobbe som lege først før man blir psykriater?

Har tenkt å begynne på psykologi grunnfag til høsten, får psykologer "lettere" pasienter en psykriateren pga han ikke kan skrive ut medisiner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94377-nhd-utdanning-off-topic/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

For å bli psykiater må en først bli lege. Studiet tar ca 6 år.

Deretter må en ta et års turnustjeneste på sykehus + et halvt år turnustjeneste i allmennpraksis.

Etter dette er en klar til å starte spesialiseringen til psykiater. Hovedinnholdet i utdannelsen er fire års arbeid i psykiatrien + et års sideutdannelse i et annet relevant fag.

I løpet av denne tiden skal en ha obligatorisk teoretisk og praktisk utdannelse + ukentlig veiledning med spesialist.

...........

Om en psykolog arbeider i privat praksis, får en ofte "lettere" pasienter.

Om en arbeider i psykiatrien, kan en få like "tunge" pasienter som psykiateren fordi en jobber i team og samarbeider med en psykiater om medisineringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...