lillemeg:o) Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 så prøver her. Jeg er en jente på 18 år, som har en bestevennine som sliter veldig, vil gjerne hjelpe henne,men noen ganger føler jeg at hu overdriver enn del. Assa legger på ting,juger ogsånn for å få ting til å virke værre, hun trenger jo ikke det er der for henne uansett, men i hvertfall i går fikk jeg vite(hvis det er sant) at hun hadde prøvd å ta livet sitt med å blande alohol og piller, men hu ble funnet og sendt til sykehuset og ble pumpet. Vet ikke hva jeg skal tro, hun kom ut dagen etter hun ble funnet, er det mulig? blir man skrevet ut så fort, mener ikke å tvile på henne, men har funnet ut før at hun har jugd. Vil bare at hun skal vite at jeg er her uansett om hun ikke har det veldig tøft. Det jeg mener er at jeg er jo bestevennina hennes med eller uten de problemene. Uff dette ble kaos, så nr 1blir man skrevet ut så fort og nr 2 har dere noen råd til hva jeg kan si for å få henne til å skjønne at jeg er her uansett. er kjempe gla i henne. Håper på savr fort. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94664-visste-ikke-hvor-jeg-kunne-henvende-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest appendix Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 En kan dessverre bli skrevet ut så fort ja! Men de burde jo be henne kontakte hjelpeapparatet, eller helst gjhøre det for henne. Men slikt har de ikke tid til i helsevesenet. Det er for travelt. Det beste du kan gjøre er å fortelle henne at du er der for henne samme hva og at du er glad i henne. Som du sa til oss. Det er jo _henne_ du må si det til. Noe annet kan ikke du gjøre. Enn å være der for henne. Jo, du kan be henne kontakte lege/psykolog. PS: Ikke la hennes problemer slite deg ut. Hold avstand en stund hvis du synes det blir for mye. Hun er aller minst tjent med at du sliter deg ut på hennes problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94664-visste-ikke-hvor-jeg-kunne-henvende-meg/#findComment-528474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Saigon Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 En kan dessverre bli skrevet ut så fort ja! Men de burde jo be henne kontakte hjelpeapparatet, eller helst gjhøre det for henne. Men slikt har de ikke tid til i helsevesenet. Det er for travelt. Det beste du kan gjøre er å fortelle henne at du er der for henne samme hva og at du er glad i henne. Som du sa til oss. Det er jo _henne_ du må si det til. Noe annet kan ikke du gjøre. Enn å være der for henne. Jo, du kan be henne kontakte lege/psykolog. PS: Ikke la hennes problemer slite deg ut. Hold avstand en stund hvis du synes det blir for mye. Hun er aller minst tjent med at du sliter deg ut på hennes problemer. Henger meg på det appendix sier. Håper du klarer å holde kontakt med venninna di selv om hun har det vanskelig. Det værste som kan skje er at hun mister vennene sine på toppen av det hele. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94664-visste-ikke-hvor-jeg-kunne-henvende-meg/#findComment-528483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg tror at det beste du kan gjøre for venninnen din er å være mest mulig ærlig. Si at du noen ganger lurer på om hun overdriver, men at du uansett har tenkt å være venninnen hennes. Ikke vær redd for å fortelle henne om dine reaksjoner, men vær oppmerksom på at det ikke er sikkert det er fullt ut mulig for deg å forstå hvordan hun har det eller hva hun føler. Når det gjelder det du spør om, så er det fullt ut mulig å bli skrevet ut dagen etter. (Det er også mulig at hun ikke snakker sant, og det er hun i såfall ikke den første som ikke gjør. Det er kanskje ikke så viktig, hvis du kan klare å la være å tenke så mye på det.) Hvis hun fortsetter å slite mye, så oppfordr henne til å oppsøke hjelpeapparatet - ikke se på deg selv som den som skal være hennes hjelper. Ta vare på deg selv i vennskapet, og still krav til at hun skal være opptatt av deg også! Snakk med henne - fortell hvilke tanker du gjør deg i forhold til det hun sier og gjør. Lykke til! Høres ut som om du prøver å være en god venninne:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94664-visste-ikke-hvor-jeg-kunne-henvende-meg/#findComment-528538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
newbii Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Ja! Det er mulig! Jeg ble tvangsinnlagt for å ha prøvd det samme, bare med kniv. Og selv om alle tok helt av på førsten (jeg mener fortsatt at de overdrev) og jeg ble lagt i håndjern og hele pakka, tok det meg ikke mer enn 10 timer å prate meg ut. Dette til tross for at jeg var HEFTIG rusa på rohypnol! Det sier vel litt om hvor enkelt det egentlig er å komme seg ut igjen...? Jeg ble sluppet ut etter 10 timer etter å å ha kutta opp armene mine 1 cm.dypt og 10 cm.langt, slått ned 2 vektere på legevakta fordi de hindra meg i å dra hjem og fullføre det jeg hadde starta på, forstua og kutta opp begge hender etter et forsøk på å knuse og hoppe ut av et vindu jeg fant, og krangla,sparka og slått politiet like mye. Så ja, skal visst mer til for at de kan holde på oss! Og det skal legges til at jeg veier 48kg, ikke store jenta akkurat. Men faens så hissig! Uansett, den delen av hjelpeapparatet hjalp IKKE meg. ta det rolig med henne, er mitt råd til deg. Ellers kan fort miste henne. Ofte vanskelig å takle all dritten man går igjennom + alt peset fra de rundt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/94664-visste-ikke-hvor-jeg-kunne-henvende-meg/#findComment-528677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.