Gå til innhold

Trenger å vite!NHD/andre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva du er? Kanskje en jente som forsøker å bli voksen - og som er så opptatt av mat og spising at det plager deg. Men hva annet er du opptatt av? Hva ønsker du deg av fremtiden? Hva er du redd for?Hva gleder deg - og hva gjør deg trist?

Hvorfor handler konflikten på overflaten om mat?

Gjest storejenta82

Hva du er? Kanskje en jente som forsøker å bli voksen - og som er så opptatt av mat og spising at det plager deg. Men hva annet er du opptatt av? Hva ønsker du deg av fremtiden? Hva er du redd for?Hva gleder deg - og hva gjør deg trist?

Hvorfor handler konflikten på overflaten om mat?

Tja..noen ganger vet jeg hva jeg vil,andre ganger ikke.Noen ganger ser jeg klart hvordan denne tilstanden hemmer meg-og har hemmet meg i 3år.Hadde mer "kontroll" før,var tynnere da.

Jeg vet ikke helt hva som gleder meg og hva som gjør meg trist..

Jeg takler "livet" med enn sykelig opptatthet av mat og kropp.Hvorfor?Jeg vet ikke.En gang fikk jeg det for meg at om jeg bare hadde blitt tynn så hadde alt vært mye enklere.Så da lærte jeg meg å stikke fingeren i halsen og å sulte meg selv slik at jeg slapp det.Gikk igjennom perioder med bulimi/anoreksi..alt for å bli tynn.Jeg ble aldri det og er ikke det nå.

Men nå spør jeg i det minste meg selv om hvorfor det som er viktigst i livet mitt(i triste perioder)er å bli tynn.

Som sagt så lurte jeg på hva jeg er..siden jeg ikke passer inn i "spiseforstyrrelsekategoriene" eller om jeg gjør det.

Takk for svaret frosken.

Tja..noen ganger vet jeg hva jeg vil,andre ganger ikke.Noen ganger ser jeg klart hvordan denne tilstanden hemmer meg-og har hemmet meg i 3år.Hadde mer "kontroll" før,var tynnere da.

Jeg vet ikke helt hva som gleder meg og hva som gjør meg trist..

Jeg takler "livet" med enn sykelig opptatthet av mat og kropp.Hvorfor?Jeg vet ikke.En gang fikk jeg det for meg at om jeg bare hadde blitt tynn så hadde alt vært mye enklere.Så da lærte jeg meg å stikke fingeren i halsen og å sulte meg selv slik at jeg slapp det.Gikk igjennom perioder med bulimi/anoreksi..alt for å bli tynn.Jeg ble aldri det og er ikke det nå.

Men nå spør jeg i det minste meg selv om hvorfor det som er viktigst i livet mitt(i triste perioder)er å bli tynn.

Som sagt så lurte jeg på hva jeg er..siden jeg ikke passer inn i "spiseforstyrrelsekategoriene" eller om jeg gjør det.

Takk for svaret frosken.

Hvis du har holdt på med sulting og oppkast ved å stikke fingeren i halsen som du forteller, så er jo det en klar spiseforstyrrelse.

Det at du tenker mye på mat og vekt er et faresignal. Du er altså ikke helt frisk. Du burde søke hjelp til å finne ut hvorfor du har slike problemer.

Grunnen til at mange har disse problemene er et helt sykt medieskapt kroppsbilde. Det er bare forskjellig hvor mye det påvirker oss. Alt skal være så perfekt i dag (på overflaten), men ingen _er_ perfekte. Derfor blir folk psyke. Og spiseforstyrret.

Selv så lider jeg av tvangsspising, så jeg vet litt om det.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Viser til fornuftig svar du har fått av andre.

Om det er diagnose du lurer på, heter den EDNOS (spsiefortyrrelse ikke nærmere spesfisert). Et eksempel der diagnose ikke er til hjelp i forståelsen og behandlingen, bare i klassifiseringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...