Gå til innhold

Kan psyken gjøre meg fysisk syk?

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere vært utsatt for voldtekt.

Noen ganger hvis jeg føler meg truet, kan jeg få etter-reaksjoner.

Jeg kan føle meg kvalm, svimmel og ør.

Noen ganger føler jeg meg veldig slapp, orker knapt gå.

Kan dette ha no med det jeg har opplevd å gjøre. Som oftest kommer disse symptomene når jeg kommer sammen andre mennesker igjen. Når jeg er i "trygge" omgivelser igjen.

Er jeg i psykisk ubalannse? Hvorfor skljer dette?

Jeg blir så skremt av det, for det kommer så plutselig, og går like plutselig. I den ene timen er alt ok og den neste er jeg redd jeg skal dø...

Kan noen gi meg noen svar???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94776-kan-psyken-gj%C3%B8re-meg-fysisk-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver er normale etterreaksjoner på stress som alle mennesker har.

Jeg og får samme opplevelsen hvis jeg for eksempel nesten kjører av veien. etterpå når det går opp for meg hvor gæli det KUNNE gått så blir jeg helt ødelagt ;0)

Men du er nok mer disponibel for angst om du fra før har blitt utsatt for noe.

Kanskje du skulle få litt hjelp til å jobbe med angsten, dersom den opptrer ofte, og i situasjoner som ikke egentlig er truende. Eller ikke ville oppfattes truende av andre enn deg? Hvis du skjønner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...