Gå til innhold

Autisme eller asperger syndrom

Anbefalte innlegg

Asperger syndrom, kan det behandles med medisiner, eller kan man omprogrammeree hjernen, jeg har hørt at det finnes metoder som dette mot angst blant annet. Selv har jeg litt problemer i forhold til mat, jeg spiser for mye og har høyt blodtrykk som nå også må reguleres ytterligere med medisiner. Finnes det noen bedre preparater enn aldomet, dersom man vil ha barn? Er det å få barn noe som kanskje ikke er tilrådelig, eller går det bra? Jeg vet jo det blir slitsomt, jeg har 4 tanteunger, så jeg vet jo at det er mye arbeid med dem, men det jeg lurer på er om det gir skadevirkninger som er uopprettelige dersom jeg som har asperger syndrom skal oppdra dem, selv om jeg jo også får hjelp av min mann. Nå har jeg fått diagnose at jeg har en mild form for asperger syndrom. Jeg har blant annet ikke problemer med å lese hva barna vil utifra ansiktsuttrykk, ei heller har jeg særlige problemer med kroppskontakt. Sosialt sett fungerer jeg bra, men ikke så lenge av gangen som jeg skulle ønske, og blir det for lenge, så får jeg mindre sammenbrudd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/94960-autisme-eller-asperger-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trinelisa

Synes rett og slett at det er viktig å skille Asperger syndrom ut i fra autisme,fordi det er to helt forskjellige diagnoser selv om det ligger under samme området.

Asperger syndrom kan ikke behandles med medisiner,men med litt hjelp og tilrettelegging i dagliglivet kan bidra til at personen får mer trening både sosialt og andre ting.

Med folk som har Asperger syndrom kan derimot behandles med medisiner hvis man har psykiske tilleggproblemer ved siden av.

Har selv gått og vært nedstemt etter at jeg fikk greie på den diagnosen.Det var ikke noe særlig å få slengt det midt i trynet uten å få noen informasjon om det.Den informasjonen måtte jeg skaffe meg selv på egen hånd.

Habiliteringstjenesten har forskjellige tilbud til folk som har Asperger syndrom,blant annet gruppemøter,inviduelle samtaleterapi og kognitiv terapi.

Lykke til

Gjest miney

Synes rett og slett at det er viktig å skille Asperger syndrom ut i fra autisme,fordi det er to helt forskjellige diagnoser selv om det ligger under samme området.

Asperger syndrom kan ikke behandles med medisiner,men med litt hjelp og tilrettelegging i dagliglivet kan bidra til at personen får mer trening både sosialt og andre ting.

Med folk som har Asperger syndrom kan derimot behandles med medisiner hvis man har psykiske tilleggproblemer ved siden av.

Har selv gått og vært nedstemt etter at jeg fikk greie på den diagnosen.Det var ikke noe særlig å få slengt det midt i trynet uten å få noen informasjon om det.Den informasjonen måtte jeg skaffe meg selv på egen hånd.

Habiliteringstjenesten har forskjellige tilbud til folk som har Asperger syndrom,blant annet gruppemøter,inviduelle samtaleterapi og kognitiv terapi.

Lykke til

Ja, jeg er enig i den oppfatningen som du har, om at det er dårlig gjort å gi den diagnosen uten å ha konkrete tilbud om oppfølging. Dette føler jeg også ganske sterkt på, at jeg synes det skulle være mulig å gi et bedre tilbud uten å anstrenge seg så veldig. Selv har jeg som tilleggsproblemer angst, som igjen fører til nedstemthet, fordi det er ganske mye som jeg mestrer relativt dårlig i hverdagen, og som gir meg dårligere livskvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...