Gå til innhold

NHD: Svar på din tilbakemelding under mitt innlegg på overgrepsforumet

Anbefalte innlegg

Gjest victoria81

I dette innlegget her så har jeg skrevet først litt om mitt hovedproblem og rett under det så står det også svar på din tilbakemelding som du ga meg under mitt innlegg som var skrevet på forumet for overgrep.Videre har jeg også stilt deg noen spørsmål.

Litt om min bakgrunn:

Har fått asperger syndrom diagnosen to ganger,men likevel så er det stor tvil blant folk om jeg egentlig har den diagnosen,noen mener at jeg har den diagnosen i mild grad,mens noen andre er i tvil,noen der igjen sier at jeg ikke har den i det hele tatt.Så det er vanskelig å vite hvem man skal høre på.

Var til utredning (inviduell samtaler,samtale med foreldrene mine o.l)på habiliteringstjenesten for autisme/aspergerseksjonen for denne diagnosen,men han som jeg gikk hos der sa at jeg ikke oppfylte kriteriene for asperger syndrom og sendte en rapport på den avbekreftelsen til behandleren som jeg gikk til samtale hos,men dessverre så var det ingen av mine behandlere (innenfor psykiatrien)som trodde på denne avbekreftelsen så da ble det til at jeg hadde asperger syndrom likevel i mild grad.

Skal nå jobbe mer for å finne ut av diverse ting rundt dette.Kom ut på en nevrologisk test at jeg hadde en del felles trekk med dem som har ADD som blant annet nedsatt konsentrasjon,oppmerksomhetssvikt,nedsatt problemløsningsevne.

Svar på ditt spørsmål:

En av de positive grunnene til at jeg ikke vil slutte å gå hos ho nye behandleren min er fordi hun vil hjelpe meg med å finne ut mer av det som dem hjemme,habiliteringstjenesten og ho tror er grunnproblemet mitt angående ADD, og det synes jeg er veldig positivt fordi da kan vi finne mer konkret ut av ting.

Når det gjelder om å snakke om diverse andre problemer om ting som overgrepet som skjedde i syden og andre nære psykiske problemer tror jeg ikke at hun er den rette til å snakke med det ut i fra det jeg opplevde når jeg fortalte om det overgrepet som skjedde i syden for noen sommere siden.

Videre så er hun også mot medisinsk behandling av pasienter,fordi medisiner har hun ikke tro på at det hjelper folk.Fikk lov av henne å slutte på alle medisinene mine fordi det var ikke vanlig blant hennes pasienter å gå på medisiner og at medisiner ikke var tingen for meg.Da jeg fortalte fastlegen min det,den gamle behandleren min og hun andre som jeg også går hos,så var dem ikke så veldig begeistret for at jeg hadde sluttet med medisinene mine og likte ikke helt at hun hadde gitt meg lov til det.Føler meg også mer våken uten medisiner og vil ikke begynne på noen tabletter igjen fordi jeg vil klare meg uten.

Det er helt greit at hun minner på et par minutter før at timen er snart avsluttet,men da bør hun også ha en klokke hengendes synlig på veggen på rommet sitt slik at jeg kan også følge med på tiden.Ellers blir det jo ikke så lett.Dessuten kan jeg passe tiden selv,men det er ikke greit å bli minnet på det hver gang uten at jeg har noen kl som henger på veggen som jeg kan se på innimellom,fordi da føler jo jeg meg på en måte dårlig behandlet synes i allefall jeg..

Det jeg lurer også på er at hva synes du om at de andre behandlerne mine ikke tror på avkreftelsen av Aspergerdiagnosen som habiliteringstjenesten fant ut mens jeg var under til utredning der?Han jeg snakket med på habiliteringstjeneten hadde spesialisert seg på å hjelpe sånne folk med asperger syndrom og autisme og hadde en del kunnskaper og erfaringer med det i og med at han jobbet med folk med disse diagnosene hver dag i flere timer.

Hva synes du om behandlere som er mer for alternativ behandling enn for medisinsk behandling?

Takker på forhånd for svar!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...