Gjest tod Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg var på min første time hos psykoseteamet i går. Hun jeg snakka med sa at jeg 'ikke akkurat var psykotisk'. Likevel mente hun at jeg godt kunne begynne å gå dit, f eks sånn at vi kunne ta en titt på den totalføkka identiteten min (hun formulerte det litt annerledes).Var visst ikke alle der som hadde psykoseproblematikk. Er det helt sant da? Eller var det bare noe hun sa sånn at de kunne følge med på utviklingen min i tilfelle jeg skulle bli psykotisk? Jaja, uansett jeg sa at jeg skulle komme tilbake i neste uke. Men så er det en annen ting: jeg følte at jeg babla i vei da jeg var der nå og jeg veit ikke hvor lurt det var, for etterpå har jeg følt meg snodig, tankene har kværna og jeg har i vært i et ustabilt humør. Jeg føler at jeg kanskje slett ikke burde rote opp i disse tingene, bare la dem ligge. Er redd for å bli for satt ut av disse greiene, for jeg føler at det ligger et kaos under som kan komme fram hvis man begynner å pirke borti det. Kan det av og til være best å bare la ting ligge? Burde jeg kanskje bare la være å dra på de timene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95056-terapi-hos-psykoseteam-til-tross-for-frav%C3%A6r-av-psykose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Saigon Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det kan i noen tilfeller være lurt å la gamle ting ligge. Og at man da jobber med hvordan man har det nå og hvordan man kan få det bedre og takle framtiden bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95056-terapi-hos-psykoseteam-til-tross-for-frav%C3%A6r-av-psykose/#findComment-531441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei Det er helt umulig å gi råd når det gjelder denne prolematikken, fordi det er så individuelt hva man trenger for å komme seg videre i livet. Selv har jeg gått i hos psykriater i 1 1/2 år og vi har vært mye innom fortid og rota i kaotiske tanker. Jeg var som deg så redd for å bli å bli sykere. Det ble jeg også, men ikke psykotisk. Men jeg har fått ufattelig stor forståelse for at jeg føler og tenker slik jeg gjør. Og vips så var ikke tankekaoset så skremmende lenger Jeg forstår jo så godt hvorfor de dukker opp. Jeg skjønner at du er redd, men jeg tror ikke du blir friskere av å gå rundt i hverdagen å forsøke å kontrollere tanker/følelser. De må opp i dagen før eller senere. Jeg kan ikke si hva som er riktig for deg, men kan du ikke gå til timene og bruke dem til å prate litt om løst og fast. Kanskje det av og til faller seg naturlig at man bare prater om dagen i dag, mens man andre ganger går litt dypere i materien. Dette kan du jo selv styre. Uansett fortid eller fremtid, så kan det faktisk hende at du vil kunne dra nytte av bare å prate litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95056-terapi-hos-psykoseteam-til-tross-for-frav%C3%A6r-av-psykose/#findComment-531584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.