Gjest ikke undertegnet Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 En tanke slo meg. jeg satt og leste 'divanhistoriene' til Skårderud fra 'Psykisk Helse'. Jeg har i lang tid satt stor pris på Skårderuds forfatterskap. Elsker også Yaloms bøker. Når jeg da også vet at Skårderud har bekjent seg som 'fan' av Yalom' så skjønner jeg at dette er mennesketyper som passer meg. Så er det Fedon Lindberg. En modig maur det også, som tør å gå imot det oppleste og vedtatte. Han taler ekspertene rett imot og får juling så det holder. Blir Skårderud/Yalom betraktet som psykiatriens Lindberg? Skjønenr du tankegangen? Lindberg er ikke tillitsvekkende. Han tjener for mye pengerpå det han gjør. Stikekr hodet fram og får veldig mye oppmerksomhet på bekostning av 'de andre' eksptertene. Både Skårderud og Yalom tjener mye penger på sine bøker. OG de får mye oppmerksomhet og populæritet. Jeg er veldig nysjerrig på om disse to blir uglesett i sitt miljø på samme måtensom Lindberg på sitt felt. Kan du si noe om det? Jeg elsker å filosofere om slike problemstillinger. Sikkert derfor jeg liker disse to forfatterne. Skal jeg være ærlig har jeg litt sansen for Lindberg også. Om ikke annet fordi det er tåpelig av makteliten i samfunnet å dømme alle outsidere så sterkt, når historien gang på gang har vist at ekspertenes viten, og riktigheten av denne, kun varer toppen en generasjon. Hva med litt ydmykhet i forhold til dette? Fra alles side... Selvfølgelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95064-nhd-fedon-lindberg-vs-yalomsk%C3%A5rderud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg har lest lite av de omtalte forfatterne. Jeg er ikke av de som har ro i kroppen til å lese. Men litt har jeg bladd i bøkene deres. Jeg har lest litt av Skårderuds epistler og litt i boka Uro. Jeg vet også at det norske kostholdet har nærmet seg faretruende "amerikanske tilstander" de senere årene. Jeg er nok av de som er ualminnelig bevisst på hva jeg spiser. Derfor er ikke Lindbergs tanker noen brannfakkel for meg. Jeg tenker generelt at motforstillinger mot etablert tankegang er sundt. Det trengs nytenkning på alle felt. Det som er en kjennsgerning er at det norske folk har blitt mye tykkere de senere årene. dette går ut over mye ift. livskvalitet. Vi tenker ikke så mye over sat den rolige livsstilen ikke er bra, men den skaper sykdom. Skårderud er i den andre enden av dette probemkomplekset han arbeider mye med anorektikere, og spiseproblemer. Det kan fokuseres for mye på mat....også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95064-nhd-fedon-lindberg-vs-yalomsk%C3%A5rderud/#findComment-531719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 vet at yalom og skårderud blir lest med stor entusiasme av psyken og psyken og psyken min... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/95064-nhd-fedon-lindberg-vs-yalomsk%C3%A5rderud/#findComment-531749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.