Gå til innhold

"La oss slå dem ihjel...!"

Anbefalte innlegg

God ettermiddag!

Jeg har fulgt med denne Kabelvåg-saken en stund nå. Menn har angivelig skjenket unge jenter fulle og etterpå utnyttet dem seksuelt.

Flere av foreldrene til disse jentene har uttalt at de "helst vil slå disse mennene ihjel og henge dem opp i lyktestolper."

Jeg har aldri blitt misbrukt seksuelt, så jeg kan vel egentlig ikke forstå hva det innebærer. Men jeg har fått med meg såpass at mange føler seg alvorlig krenket og skitne.

Da spør jeg meg: Hvilket signal sender disse foreldrene til sine døtre, ved å si at overgriperne bør slåes ihjel og henges opp i lyktestolper?

Etter mitt syn, heller de bare bensin på bålet. I bunn og grunn forteller de jo døtrene sine at "Den urett som er blitt begått mot dere, er det verste man kan bli utsatt for. Det er like ille som drap."

Vi lever i 2003, men seksualitet er fremdeles forbundet med noe skittent. Jeg skriver _ikke_ dette for å bagatellisere saken. Jentene har blitt både krenket og utnyttet. Men det er min påstand at samfunnet, med sitt semi-puritanistiske syn på seksualitet, i enkelte tilfeller gjør vondt verre for overgrepsoffer, simpelthen ved å fortelle dem at de _er_ skitne.

Hvis man først skal begynnne å slå ihjel kriminelle, kan man jo for eksempel starte med promillekjørere. Hvor mange liv har ikke de ødelagt?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95091-la-oss-sl%C3%A5-dem-ihjel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke kommentere ditt utspill. Vil bare si at jeg ikke skjønner meg på disse foreldrene i Kabelvåg som har visst men ikke har grepet inn.

Hva er det slags foreldre? Er de i det hele skikket til å ha barn? Omsorgssvikt?

Der er jeg enig med deg.

Hvor var foreldrene da disse 13-åringene dro på disse festene?

Da jeg var 13 år, måtte jeg være inne senest kl 22...

Mvh

Gjest ikke undertegnet

Der er jeg enig med deg.

Hvor var foreldrene da disse 13-åringene dro på disse festene?

Da jeg var 13 år, måtte jeg være inne senest kl 22...

Mvh

Det har jo kommet frem i media at det har vært foreldre som har visst at deres 13 -14 år gamle døtre har blitt voldatt, men likevel valgt å ikke anmelde det.

Makan til feighet, jeg blir forbannet av slikt, det er ikke jeg som skulle forbigått noe slikt i taushet viss det var mine barn. Jeg hadde laget et helvete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...