Gå til innhold

Er seroxat det farligste av alle SSRI?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det er viktig å seponere sakte. Artikler om slike problemer med Seroxat har jeg lest i bladet Psykisk Helse. Var noe rettsak greier i USA det også.

Ellers har det vært mye styr (ref søk internet) om Efexor i UK. Folk greier ikke å slutte pga store vansker. Han fyren som bråseponerte hæy Efexordose for noen år siden drepte jo et par politifolk.

Tror folk vet for lite om seponering. Noen leger også. Kjenner ei som bråseponert Cipramil. Hun hadde et helvete i to uker. Legen hadde jo ikke sagt noe. Og hun var jo ikke kunnskapsrik på feltet. legene gjør feil ved å gi piller uten ytterligere informasjon.

Det er viktig å seponere sakte. Artikler om slike problemer med Seroxat har jeg lest i bladet Psykisk Helse. Var noe rettsak greier i USA det også.

Ellers har det vært mye styr (ref søk internet) om Efexor i UK. Folk greier ikke å slutte pga store vansker. Han fyren som bråseponerte hæy Efexordose for noen år siden drepte jo et par politifolk.

Tror folk vet for lite om seponering. Noen leger også. Kjenner ei som bråseponert Cipramil. Hun hadde et helvete i to uker. Legen hadde jo ikke sagt noe. Og hun var jo ikke kunnskapsrik på feltet. legene gjør feil ved å gi piller uten ytterligere informasjon.

Jeg bråsluttet med seroxat for 5-6 år siden...

Jeg gikk igjennom et helvete! Jeg var sykemeldt i 8 mnd etterpå.

Grunnen til at jeg sluttet, var at jeg hadde smerter i alle ledd, og i nyrene.

Når jeg sluttet, ble jeg helt 'desorientert... - svimmel... mistet balansen... jeg kunne stå rolig og 'dette i bakken' for det kjentes ut som bakken 'vippet'... vegger og tak 'falt ned mot meg'...

Jeg mistet evnen til å lese... kunne faktisk ikke lese en eneste setning... Gud, så fortvilet jeg var...

Jeg går i dag på Fontex, og har det greit :))

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ingen SSRI er farlige, ei heller Seroxat.

Siden det skjer så mange selvmord og mord, må en anta at mer enn 1000 ggr så mange har slike tanker uten å sette dem ut i livet. Når 5% av befolkningen går på AD, kan en rent statistisk si at kombinasjonen av AD-bruk og selvmords- og eller mordtanker må være svært sannsynlig.

Gjest ikke undertegnet

Jeg bråsluttet med seroxat for 5-6 år siden...

Jeg gikk igjennom et helvete! Jeg var sykemeldt i 8 mnd etterpå.

Grunnen til at jeg sluttet, var at jeg hadde smerter i alle ledd, og i nyrene.

Når jeg sluttet, ble jeg helt 'desorientert... - svimmel... mistet balansen... jeg kunne stå rolig og 'dette i bakken' for det kjentes ut som bakken 'vippet'... vegger og tak 'falt ned mot meg'...

Jeg mistet evnen til å lese... kunne faktisk ikke lese en eneste setning... Gud, så fortvilet jeg var...

Jeg går i dag på Fontex, og har det greit :))

Det med lesinga kjenner jeg igjen. Jeg kunne fortsatt lese, men jeg måtte ta det veldig sakte og leste mye feil slik at jeg mistet meningen med setningene.

Det som var verst for meg var å skulle skrive. Før var jeg veldig flink med rettskriving og tegnsetting og slikt. Plutselig begynte jeg å skrive som jeg skulle ha dysleksi. Det var ekkelt. Folk bemerket det. De som fikk postkort og brev fa meg skjønte jo ingen tin. Var vant til å få de sirlige opptegnelsene, og plutselig skreiv jeg som ei kråke.

Faktisk så hadde jeg glemt denne 'perioden'. Kom på det når jeg så hva du skrev.

Skrive- og leseevnen har jeg fått tilbake. Men jeg merker at jeg ikke gidder (eller er det orker) konsentrere meg så mye om å få det perfekt som jeg gjorde før. Og det er egentlig bare positivt. kan blir for pedantisk også!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...