Gå til innhold

Stig Bruset/Sette igang fødsel


Gjest Karin

Anbefalte innlegg

Gjest Karin

Hei!

Jeg er gravid, og går nå inn i uke 42, noe som er en stor belastning fordi jeg sliter med angst (ikke fødselsangst).. Merker at jeg begynner å bli svært psykisk utslitt nå, og vet ikke helt hvordan jeg skal klare å gå en uke til, før jeg skal til overtidsvurdering, noe som heller ikke gir noen garanti for at fødselen settes igang.. Jeg har lest at hvis det å gå over tiden medfører stor psykisk belastning for mor, så er det grunn til å sette igang fødselen. Problemet mitt er at både min lege og jordmor er på ferie, så dermed kommer jeg ingen vei..

Jeg fikk en anbefaling hos min jordmor om å ta kontakt med homeopat som visstnok kunne hjelpe slik at fødselen kom igang. Jeg regner med at det også er vanskelig å få time hos homeopat, så derfor spør jeg deg om du vet råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære Karin.

Jeg synes du skal forsøke å snakke med noen rundt deg som du stoler på for å få hjelp med angsten først og fremst. Naturen har en innebygget variasjon som gjør at vi ikke kan spå nøyaktig når fødselen vil starte og det å sette i gang fødselen betyr at du må få drypp etc. Når det gjelder å hjelpe naturen på vei kan akupunktur være med på å fremskynde fødselen og det er bl.a. derfor gravide advares mot akupunktur hvis behandlingn ikke er strengt nødvendig. Du kan gjerne prøve homeopat også hvis dette er en person som jordmor anbefaler.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...