Gå til innhold

en ikke tilstedeværende person prater til meg!

Anbefalte innlegg

Gjest bruised

har hatt noen utrolig stressende uker, vært i et kjør med å sette opp et teater fra 9-23 hver dag. Kom hjem i går kveld, og har vel egentlig vært generelt sliten siden da. Plutselig nå, sitter jeg her på stolen min med en jævli rar følelse. har vært alene hjemme i hele dag, og ikke gjort noe spesielt, men likevel har jeg hatt en person her jeg har snakket med!? følelsen er veldig uklar, fjern, som om jeg ikke er helt sikker på at det er virkelig. føles ut som om jeg er på en slags rus, er ikke helt sikker på om jeg er våken eller om jeg sover, for dette er for rart. Jeg har ikke noe klart bilde av denne personen, husker den som en jente, kunne muligens lignet på meg selv. fornuften min tilsier at jeg har vært helt alene hjemme i dag, men jeg vet samtidig at jeg har vært sammen med noen og snakket og snakket og fortalt og grått.. det her høres sikkert helt forvirrende ut, for jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skriver selv. føler meg svimmel, og kvalm og er egentlig ganske livredd... jeg går ellers til psykolog ca en gang i uken, har blitt veldig lenge siden nå, men skal på torsdag..jeg går til henne pga depresjoner, men har ikke fått noen sikker diagnose.. jeg tror jeg har opplevd lignende før, men ikke på langt nær så "virkelig".. før har det vært mer kun tilstede i hodet mitt, og mye mer fjernt og ikke skremmende.. jeg er sinnsykt redd, og aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. foreldrene mine kommer ikke hjem før tirsdag, og jeg tør ikke å ringe dem og fortelle heller..jeg vil ikke at de skal tro at jeg er sinnsyk.. hjelp, hva skal jeg gjøre?

jeg er forresten en 16 år gammel jente, om det er til noen hjelp..

Fortsetter under...

Høres ut som du ha psykotiske symptomer. (Du hallusinerer)

Dette betyr ikke nødvendigvis at du er psykotisk.

Du bør likevel ta signalene på alvor og oppsøke lege/behandler i morgen.

Kan hende du har nytte av et antipskotisk medikament som Haldol feks.

Ikke stress så mye og ikke utsett deg for hardt kjør framover, så går det nok bra!

Gode ønsker fra

Ikke stress så mye og ikke utsett deg for hardt kjør framover, så går det nok bra!

Gode ønsker fra

Hvis du føler deg redd i natt så bør du kontakte legevakta. De kan sørge for at du får noe å sove på og kanskje du får noe til å stoppe hallusinasjonene om de skremmer deg.

Gjest En med asperger syndrom og mange spørsmål

Du bør nok fortelle psykologen din om disse episodene, og ellers ta det litt med ro. Dersom det er vanskelig å få tak i psykologen din, det er lenge til neste time eller noe, og du bekymrer deg veldig, ville jeg snakket med legen om det.

Gjest bruised

Gode ønsker fra

jeg blir livredd av tanken på medisiner, og om jeg får det må jo familien min vite det? jeg tør ikke å ta opp telefonen og ringe legen..føler meg helt hjelpesløs.. Hva skal jeg si? tenk om han ikke tar meg på alvor?men tusen takk for råd..

har holdt meg hjemme fra skolen i dag, prøve å sove litt nå, så får jeg håper det ordner seg..

klem

jeg blir livredd av tanken på medisiner, og om jeg får det må jo familien min vite det? jeg tør ikke å ta opp telefonen og ringe legen..føler meg helt hjelpesløs.. Hva skal jeg si? tenk om han ikke tar meg på alvor?men tusen takk for råd..

har holdt meg hjemme fra skolen i dag, prøve å sove litt nå, så får jeg håper det ordner seg..

klem

Hei! :)

Jeg håper du har det bedre nå..

Medisiner er ikke farlig, derimot kan det bli veldig ubehagelig for deg og i værste fall farlig om du blir psykotisk.

En som er psykotisk skiller ikke mellom fantasi og virkelighet. For noen kan dette føre til voldsomme handlinger som vold mot seg selv eller andre - slike ting man aldri hadde gjort om man var frisk.

Hvorfor er du så redd for at foreldrene dine skal vite at du har det vanskelig?

Kan hende de blir veldig glad for at du forteller hvordan du har det og at de støtter deg bedre om de er klar over dine behov.

Legen/psykologen/psykiateren har taushetsplikt. Hva som skjer i din behandling er mellom dere to.

Kanskje hadde det vært lettere å snakke med dine foreldrene i en samtale med behandleren din?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...