Gå til innhold

Mobbing

Gjest En med asperger syndrom og mange spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest En med asperger syndrom og mange spørsmål

Jeg ble selv mobbet en del på barneskolen, det gikk på slike ting som at jeg var treg av meg, og det til tross for at jeg alltid var skoleflink. Og jeg sto alltid på sidelinjen. De gangene jeg prøvde å ta kontakt, var ikke alltid så vellykkede, og jeg ble avvist. Det såret meg, og så var jeg litt forsiktigere neste gang. På ungdomsskolen var det bedre, da var det ikke riktig så viktig for meg å ha venner, det var viktigere å spille piano, klarinett og lese lekser. Men da jeg kom på videregående, ble mye annerledes, da var jeg interessert i å få venner igjen, og da lyktes det mye bedre også. Men jeg har ofte tenkt på om de tingene jeg ble utsatt for, virkelig var mobbing, eller at det var at jeg bare var spesielt sårbar for kommentarer.

Men jeg fortalte det aldri til noen, hverken hjemme eller på skolen, så jeg beundrer deg enormt

som har gjort dette. Og det er skikkelig dårlig gjort å ikke tro på deg, da det du trengte var trøst og medfølelse. Det å mobbe noen, det er å ta fra en person en del av verdigheten. Det de du snakket med skulle gjort, var å gi deg verdigheten tilbake. Men like fullt så er det noe som har skjedd, og du får ikke den tiden tilbake. Det er nå du lever, og det er livet du har nå som teller.

De som har mobbet deg, skal ikke få lov til å påvirke dagen din i dag. Hva angår forholdet ditt til behandleren din: det er din opplevelse av ting som er viktig, og det synes jeg det er litt rart at behandleren din ikke tar hensyn til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95455-mobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...