Gå til innhold

FLUOXETIN isteden for FONTEX?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle hente mer medisin på apoteket i dag, og da semdte de med meg noe som heter Fluoxetin NM Pharma isteden for Fontex.

Noen som har erfaring med dette merket?

Fikk beskjed om at det er det samme, men er bivirkningene like?

Jeg mister nemlig forferdelig matlysten av fontex, bytter gjerne merke hvis det hjelper på matlysten.

Men det står at man ikke bør kjøre bil under behandlling. Kanke huske det stod på fontex vedlegget....

Håper noen kan hjelpe meg.

Blir litt frustrert av dte hele...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/95553-fluoxetin-isteden-for-fontex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest motorPrøysen

Fluoxetin er i realiteten nøyaktig det samme som Fontex; den eneste forskjellen er at preparatene har forskjellige produsenter. Hvis du leser pakkevedlegget til Fontex vil du se at virkestoffet er fluoxetin. Du må altså regne med å få nøyaktig de samme bivirkninger som før.

Gjest ikke undertegnet

Fontex har vært på markedet så lenge at det ikke er patentbeskyttet mer. Da er det fritt fram for andre produsenter å lage samme produktet med annet navn.

Etter en ny lov er apotekene pliktig til å gi deg det billigste alternativet. Vil du ha 'originalen' må du betale mellomlegget selv.

Gjest ikke undertegnet

Fontex har vært på markedet så lenge at det ikke er patentbeskyttet mer. Da er det fritt fram for andre produsenter å lage samme produktet med annet navn.

Etter en ny lov er apotekene pliktig til å gi deg det billigste alternativet. Vil du ha 'originalen' må du betale mellomlegget selv.

Eller produktbeskyttelse heter det kanskje? Men det er vel ikke så viktig.

Saken er at den som forket fram produktet skal ha noen år på seg til å tjene inn det de har brukt på forskning. Forsking skal lønne seg. Ingen vil drive med forskning hvis alle andre produsenter kunne henge seg på som gratispassasjer så snart et nytt produkt var klart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...