neet Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Kjenner ei jente med Angst, hun har serk angst for krig og verdens undergang (hun har i tillegg spiseforstyrrelser. hun er livredd til tider og har ikke tv eller radio i huset, for nyheter ol. skremmer vettet av henne! Hun får litt hjelp av ei Psykriatisk sykepleier, men dette er gått lit i "stå". Burte hun ikke gå til Psykolog i stedet? hva slags piller fungerer best mot angst og hvordan kan jeg "hjelpe" henne? Hilsen Hjelpeløs 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97230-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hei! Jeg synes psykolog eller kanskje aller helst en psykiater er en god ide i hennes tilfelle. Fastlegen hennes kan gi henvisning til en slik. Det finnes forskjellige medisiner mot angst. Vanligst er nyere antidepressiva som Seroxat og Efexor. Evt. kan det være lurt å ha noe beroligende som Valium til bruk ved sævlig sterk angst. Når det kommer til hvordan du best kan forholde deg til henne, kan jeg svare ut i fra hvordan jeg liker at mine venner forholder seg til meg når jeg har angst. Faktisk synes jeg det beste er at vennene mine bare er der for meg, lytter, viser at de er vennene mine selv om jeg har det vondt.Bedreviten og for mange "jeg-vet-best-råd" bør du unngå. Det samme gjelder "ta-deg-sammen-da-holdninger". Det beste er rett og slett en trygg hånd å holde i, en som viser at h*n bryr seg. Håper dette ga deg svar på litt av det du lurte på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97230-angst/#findComment-547349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neet Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Hei! Jeg synes psykolog eller kanskje aller helst en psykiater er en god ide i hennes tilfelle. Fastlegen hennes kan gi henvisning til en slik. Det finnes forskjellige medisiner mot angst. Vanligst er nyere antidepressiva som Seroxat og Efexor. Evt. kan det være lurt å ha noe beroligende som Valium til bruk ved sævlig sterk angst. Når det kommer til hvordan du best kan forholde deg til henne, kan jeg svare ut i fra hvordan jeg liker at mine venner forholder seg til meg når jeg har angst. Faktisk synes jeg det beste er at vennene mine bare er der for meg, lytter, viser at de er vennene mine selv om jeg har det vondt.Bedreviten og for mange "jeg-vet-best-råd" bør du unngå. Det samme gjelder "ta-deg-sammen-da-holdninger". Det beste er rett og slett en trygg hånd å holde i, en som viser at h*n bryr seg. Håper dette ga deg svar på litt av det du lurte på! takk takk fo ditt svar Windsong. det er omtrent det jeg gjør fortiden, er der, jeg er fullstendig klar over at jeg har hverken kompetanse eller kunnskap til noe annet enn å bare være der.... hun får Psykriatisk hjelp...men vet av erfaring at hun er elendig, noe jeg har sagt til min venninde, men hun vil ikke bytte, trass i at hun står på "stedet hvil" etter 2 1/2 hos samme psykriater. Men dog da, takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97230-angst/#findComment-556987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.