Gå til innhold

NHD, zoloft og dens bivirkninger


Gjest kinemor

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke bivirkninger jeg kan vente meg av zoloft.

jeg har gått på 200mg i ca 1 år, men så sluttet jeg på dagen og tok ikke noe i ca 2 uker, men for 2 uker siden startet jeg igjen. jeg startet på 100mg og er nå gått opp til 200mg.

siden da er jeg blitt kvalm, jeg sover dårlig og har veldig vondt i magen.

Er dette vanlige bivirkninger?

Hva mer kan jeg regne med?

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvilke bivirkninger jeg kan vente meg av zoloft.

jeg har gått på 200mg i ca 1 år, men så sluttet jeg på dagen og tok ikke noe i ca 2 uker, men for 2 uker siden startet jeg igjen. jeg startet på 100mg og er nå gått opp til 200mg.

siden da er jeg blitt kvalm, jeg sover dårlig og har veldig vondt i magen.

Er dette vanlige bivirkninger?

Hva mer kan jeg regne med?

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mye mer kan du ikke vente deg.

Men jeg synes det er litt urettferdig mot Zoloft å kalle dette "bivirkninger" i tradisjonell forstand.

Dette er (bi)virkninger av uforstandig feilbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mye mer kan du ikke vente deg.

Men jeg synes det er litt urettferdig mot Zoloft å kalle dette "bivirkninger" i tradisjonell forstand.

Dette er (bi)virkninger av uforstandig feilbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg gikk på zoloft i 2 måneder,

økte fra 50 mg til 200 og fikk nesten fra starten problemer med magen. Disse økte etterhvert som styrken steg og jeg hadde tilslutt diare som varte i 5 uker.

Jeg sluttet derfor med zoloft og ble bedre etterhvert. men selv nå 6 uker etter sliter jeg med mageproblemer.

Slik jeg ser det kan disse tingene absolutt være reaksjoner på medisinen og ikke bare at du sluttet og begynnte igjen.

Søvnproblemer hadde jeg også.

+ svimmelhelt særlig i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg gikk på zoloft i 2 måneder,

økte fra 50 mg til 200 og fikk nesten fra starten problemer med magen. Disse økte etterhvert som styrken steg og jeg hadde tilslutt diare som varte i 5 uker.

Jeg sluttet derfor med zoloft og ble bedre etterhvert. men selv nå 6 uker etter sliter jeg med mageproblemer.

Slik jeg ser det kan disse tingene absolutt være reaksjoner på medisinen og ikke bare at du sluttet og begynnte igjen.

Søvnproblemer hadde jeg også.

+ svimmelhelt særlig i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...