Gå til innhold

skal jeg kutte ut ad?

Anbefalte innlegg

Gjest Trientali

jeg har brukt masse forskjellig ad i omtrent fire år (fontex, efexor, cipramil, zoloft) samt prøvd andre (tolvon, cisordinol, risperdal) osv osv...

har prøvd disse men har møttet kutte ut de fordi jeg fikk så sterke bivirkninger og ubehageligheter ved alle disse, og sov omtrent 24 t. i døgnet. Nå har jeg litt etter om å men begynt med efexor igjen, gått på det i ca. tre mnd. 75*2 (har vært oppe i 300 mg), men føler ikke at det hjelper noe. Ingen medisin har jeg følt har hjulpet hverken på angst eller depresjon, og nå er angsten verre enn noen gang...Sliter skikkelig, men det jeg lurer på er om det er noen vits å ta disse tablettene i det hele tatt? Er det noen vits å fortsette med efexor når jeg ikke føler at det hjelper?

håper noen kan hjelpe meg å finne det ut...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98242-skal-jeg-kutte-ut-ad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg antar at du følges opp med samtaler.

Når en setter inn en behandling, skal effekten følges opp med systematisk bruk av ratingscales som MADRS, HADS, BDI eller lignende. Slik får en et bedre mål for effekt. Om ingen effekt er inntrådt etter 6 uker, må en gjøre noe annet. Dette annet kan være å slutte med medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98242-skal-jeg-kutte-ut-ad/#findComment-554722
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...