Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på dagavdelingen i dag og ble sittende og prate med ei av de andre den siste timen. Vi pratet om selvskading og overdoser, akuttinnleggelser (frivillig og ikke). Vi pratet i det hele tatt om alt det destruktive vi hadde gjort. En student og en vikar satt og hørte på og lo med når vi lo. På slutten sa jeg at jeg er glad dette ligger bak meg nå.

I bilen jeg merket jeg at denne samtalen hadde påvirket meg ganske mye. Jeg følte at følelsene var ganske opprørt og verst av alt var at jeg savnet denne tiden. Jeg_er_glad for at ting er så mye bedre, men jeg kjente likevel på savnet og fristelsen til å gjøre det igjen. Jeg vet at om jeg dropper medisinene så er jeg der igjen. Jeg skal selvfølgelig ikke gjøre det, men det viser vel noe om hvordan det er å gå inn i de opplevelsene.

For meg var det kanskje ikke så sunt. Eller kanskje det var nettopp det. Se hvordan jeg reagerer nå, og hvordan jeg forholder meg til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98353-f%C3%B8lelser-i-oppr%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Soria,

Det er vanskelig å skjønne hvordan du kan savne det men jeg antar det må ha hatt en funksjon for deg? I mellomtiden er du jo et helt annet sted og det spørs om samme type adferd vil ha samme type effekt for deg nå? Kanskje det blir litt som å slutte å røyke - savne røyken, for så å ta en røyk og kjenne at det slett ikke hjelper mot noe?

Det er vanskelig å takle skuffelser og motgang uten å falle tilbake til gamle strategier, slik er det for alle.

Syns det er hyggelig å høre at du har handlet så mye. For deg er det sikkert veldig impulsivt men jeg syns det må være godt for deg å unne deg litt mer. Hva har du kjøpt?

Pass godt på deg selv,

Hei Soria,

Det er vanskelig å skjønne hvordan du kan savne det men jeg antar det må ha hatt en funksjon for deg? I mellomtiden er du jo et helt annet sted og det spørs om samme type adferd vil ha samme type effekt for deg nå? Kanskje det blir litt som å slutte å røyke - savne røyken, for så å ta en røyk og kjenne at det slett ikke hjelper mot noe?

Det er vanskelig å takle skuffelser og motgang uten å falle tilbake til gamle strategier, slik er det for alle.

Syns det er hyggelig å høre at du har handlet så mye. For deg er det sikkert veldig impulsivt men jeg syns det må være godt for deg å unne deg litt mer. Hva har du kjøpt?

Pass godt på deg selv,

Enten er det et eksempel på at å gi seg over til minnene bringer det litt tilbake eller så er det på en måte et oppgjør med den tiden. Jeg vet ikke. Da jeg sto opp hadde jeg en følelse av å ha gjort noe veldig dumt i går, men ingenting av det jeg gjorde var_så_dumt.

Og det jeg handlet var stort sett mat. I dag skal jeg ha laks med agurksalat til middag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...