Gå til innhold

trener jeg for mye??


Gjest lille hola

Anbefalte innlegg

Gjest lille hola

hei !!!

har lest en del innlegg her, og det er mye om at en kan trene for mye..man ødelgger muskulaturen osv....men hva skal jeg gjøre da..??? har sluttet og spy, men da må jeg trene...

trener ca en time hver dag, er det mye det a?jeg tror jeg spiser normalt, for lite gjør meg slapp og det betyr jo at jeg ikke kan trene...så kan jeg trene hver dag???

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille hola

hei !!!

har lest en del innlegg her, og det er mye om at en kan trene for mye..man ødelgger muskulaturen osv....men hva skal jeg gjøre da..??? har sluttet og spy, men da må jeg trene...

trener ca en time hver dag, er det mye det a?jeg tror jeg spiser normalt, for lite gjør meg slapp og det betyr jo at jeg ikke kan trene...så kan jeg trene hver dag???

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lille hola! Kroppen tåler daglig trening på en time. Likevel skriver du ikke noe om hva slags trening du driver med. Du tror du spiser normalt. Du kan selvsagt trene fornuftig hver dag, dersom du er påpasselig med å ta til deg nødvendige mengder av næringsstoffer og væske daglig. Dersom du bruker trening for å regulere vekta er det selvsagt ikke å anbefale. Dersom du med deg selv vet at du gjør dette, vil jeg råde deg til å snakke med en ernæringsfysiolog eller lege som kan sette opp en kostplan for deg tilpasset ditt behov, slik at du på sikt ikke opplever at du "må trene" daglig

for å kontrollere vekta, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lille hola! Kroppen tåler daglig trening på en time. Likevel skriver du ikke noe om hva slags trening du driver med. Du tror du spiser normalt. Du kan selvsagt trene fornuftig hver dag, dersom du er påpasselig med å ta til deg nødvendige mengder av næringsstoffer og væske daglig. Dersom du bruker trening for å regulere vekta er det selvsagt ikke å anbefale. Dersom du med deg selv vet at du gjør dette, vil jeg råde deg til å snakke med en ernæringsfysiolog eller lege som kan sette opp en kostplan for deg tilpasset ditt behov, slik at du på sikt ikke opplever at du "må trene" daglig

for å kontrollere vekta, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lille hola! Kroppen tåler daglig trening på en time. Likevel skriver du ikke noe om hva slags trening du driver med. Du tror du spiser normalt. Du kan selvsagt trene fornuftig hver dag, dersom du er påpasselig med å ta til deg nødvendige mengder av næringsstoffer og væske daglig. Dersom du bruker trening for å regulere vekta er det selvsagt ikke å anbefale. Dersom du med deg selv vet at du gjør dette, vil jeg råde deg til å snakke med en ernæringsfysiolog eller lege som kan sette opp en kostplan for deg tilpasset ditt behov, slik at du på sikt ikke opplever at du "må trene" daglig

for å kontrollere vekta, lykke til!

jeg trener hver dag, opp til to ganger hver dag.

jeg tar spesielt mange sit ups, dvs. 250 i gangen...

jeg både trenger å gjøre det samtidig som jeg vil...

er det farlig å trene så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lille hola! Kroppen tåler daglig trening på en time. Likevel skriver du ikke noe om hva slags trening du driver med. Du tror du spiser normalt. Du kan selvsagt trene fornuftig hver dag, dersom du er påpasselig med å ta til deg nødvendige mengder av næringsstoffer og væske daglig. Dersom du bruker trening for å regulere vekta er det selvsagt ikke å anbefale. Dersom du med deg selv vet at du gjør dette, vil jeg råde deg til å snakke med en ernæringsfysiolog eller lege som kan sette opp en kostplan for deg tilpasset ditt behov, slik at du på sikt ikke opplever at du "må trene" daglig

for å kontrollere vekta, lykke til!

jeg trener hver dag, opp til to ganger hver dag.

jeg tar spesielt mange sit ups, dvs. 250 i gangen...

jeg både trenger å gjøre det samtidig som jeg vil...

er det farlig å trene så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laila Sundgot Schneider, Lege

jeg trener hver dag, opp til to ganger hver dag.

jeg tar spesielt mange sit ups, dvs. 250 i gangen...

jeg både trenger å gjøre det samtidig som jeg vil...

er det farlig å trene så mye?

Kjære svak! Som tidligere nevt tåler kroppen store påkjenninger i form av fysisk aktivitet så lenge du ikke driver såkalt rådrift på kroppen for å regulere vekta. Det at du får i deg nok mengder næringsstoffer og væske i forhold til aktivitetsnivå. Doktoronline har forum for idrettsmedisin hvor du sikkert kan få mer informasjon/hjelp i forhold til trening, lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

jeg trener hver dag, opp til to ganger hver dag.

jeg tar spesielt mange sit ups, dvs. 250 i gangen...

jeg både trenger å gjøre det samtidig som jeg vil...

er det farlig å trene så mye?

Kjære svak! Som tidligere nevt tåler kroppen store påkjenninger i form av fysisk aktivitet så lenge du ikke driver såkalt rådrift på kroppen for å regulere vekta. Det at du får i deg nok mengder næringsstoffer og væske i forhold til aktivitetsnivå. Doktoronline har forum for idrettsmedisin hvor du sikkert kan få mer informasjon/hjelp i forhold til trening, lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...