Gå til innhold

Takle at andre har det bra når du har det dårlig?

Anbefalte innlegg

Gjest slitern
Skrevet

Jeg merker at jeg blir mer deprimert av å være sammen med folk som har det tilsynelatende bra - bra jobb, kjæreste, barn, venner etc. Er det sjalusi eller er dette naturlig? Hvordan kan jeg få det bedre sammen med "vellykkede mennesker"? Jeg føler liksom at jeg blir så dårlig i forhold til dem - får dårlig selvtillit fordi jeg ikke kan stille opp med det samme.

Gjest appendix
Skrevet

Dette er nok ganske vanlig blant deprimerte. Det blir i slike tilfeller ENDA tydligere hvor deprimert enn er, kontrasten blir større når en er sammen med glade folk.

Jeg har innsett at det er noe jeg må leve med under depresjonsperiodene. Merker at jeg blir direkte sur bare jeg ser noen som ler og koser seg. Jeg fikk dårlig samvittighet før, men nå ser jeg på det som en bivirkning av depresjonen.

Det er også vanlig at deprimerte blir mer deprimerte om våren, når en skulle vente at en ble gladere pga sol og lyse kvelder. Men dette minner en bare på alt det en ikke greier å delta på eller greier å glede seg over. En husker tidlgere vårmåneder hvor en har vært glad. AT en ikke engang kan glede seg over våren, en merker ikke denne sitringen i det hele tatt, det gjør at enkelte (meg inkludert) føler seg enda mer nedtrykt.

Du er ikke alene med andre ord!

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener,og når man er deprimert føles det ekstra vondt! Det stikker inni meg når jeg hører mine koleger og venner prater om hvor deilig det er ute nå og om alle ferie planene! Jeg var sånn selv og hadde så mye å gi,så mye glede og ikke minst...så mye jeg skulle gjort! men jeg prøver å ta vare på de gode stundene når jeg har det bra og da kan jeg tenke, det er jo ikke så verst dette livet! Jeg har ett håp og det holder meg oppe! Jeg vet at en gang blir jeg gla og kan nyte,være mitt gamle jeg! Det kommer,og imens har jeg en erfaring med livet som ikke alle andre har! Jeg vokser,og lærer så mye om meg selv og vet å ta vare på de gode stundene når jeg har dem! De er så deilige at jeg kan begynne å gråte! man skal ikke ha dårlig samvittighet om man blir litt misunnelig! Det skulle bare mangle!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...