Gå til innhold

somandril

Gjest forvirret jente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Somadril er et muskelavslappende middel som skal brukes kortvarig i behandling mot muskelsmerter. Det er risiko for tilvenning ved langvarig bruk.

Angående overdosering er jeg usikker.

Du sier ikke hvor lenge han har brukt Somadril, men kanskje han begynner å bli avhengig? Anbefalt dosering er 1 tablett 3-4 ganger daglig, den siste ved sengetid..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98605-somandril/#findComment-557104
Del på andre sider

Gjest forvirret jente

Somadril er et muskelavslappende middel som skal brukes kortvarig i behandling mot muskelsmerter. Det er risiko for tilvenning ved langvarig bruk.

Angående overdosering er jeg usikker.

Du sier ikke hvor lenge han har brukt Somadril, men kanskje han begynner å bli avhengig? Anbefalt dosering er 1 tablett 3-4 ganger daglig, den siste ved sengetid..

han fikk disse utskrevet for noen dager siden.. for smerter, men han bruker de for å koble av fra store psykiske problemer... fikk en melding i natt om at han hadde tatt 6stykker.. på kort tid! i tillegg tar han mye reseptfrie legemidler mot smerter.. blir bekymret for at nyrer eller lever plutselig vil kollapse...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98605-somandril/#findComment-557116
Del på andre sider

han fikk disse utskrevet for noen dager siden.. for smerter, men han bruker de for å koble av fra store psykiske problemer... fikk en melding i natt om at han hadde tatt 6stykker.. på kort tid! i tillegg tar han mye reseptfrie legemidler mot smerter.. blir bekymret for at nyrer eller lever plutselig vil kollapse...!

Ingen legemidler er bra for lever og nyrer i store mengder.. Ved langvarig og hyppig bruk kan det gi skader. Det er viktig at doseringsanvisning fra legen blir fulgt. Somadril har også en forsterkende effekt på alkohol og kan virke sederende. Hvis han har store psykiske problemer kan det være at dette hjelper ham til å dempe den indre smerten, at han bruker det som selvmedisinering, som er svært uheldig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98605-somandril/#findComment-557144
Del på andre sider

meningsløs

Jeg for min del deler din bekymring... Nå er det sikkert noe i det at man opparbeider seg en større og større toleranse, så det er absolutt ikke usannsynlig at han ikke tar for mye.

Det eneste som får meg til å stusse på at han klarte å få i seg 6 tabletter og fortsatt ikke syntes det ble for mye, er at jeg for et par år siden tok så lite som èn tablett før jeg skulle legge meg fordi jeg hadde så sinnsykt stiv nakke. Skal love at det hjalp på nakken, men jeg følte meg rett og slett drita! Klarte ikke å gå rett, og da jeg skulle pusse tenna, klarte jeg å bomme på munnen med tannbørsten.. :-) Hehe..

Men for å nevne et annet aspekt; Søsteren min har litt problemer, og for et par år siden tok hun "overdose" av piller, dvs. en hel pakke Somadril + noen brett vanlige hodepinetabletter (Det er vanskelig å si akkurat hvor mye hun fikk i seg, for hun ville ikke si det.. Det er ikke sikkert at hun vet heller, da..). Det hele endte i hvert fall opp med at hun måtte på sykehus og pumpes. Legene sa at hun måtte ha fått i seg en del mer for å dø (selv om hun så ganske jævlig ut da det skjedde...), så tydeligvis skal det en del til.

Ikke meningen å ta opp de verste skrekkhistoriene! Sorry..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98605-somandril/#findComment-557640
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...