Gå til innhold

Hvordan skåner vi barna våre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest appendix

Jeg vet ikke om det er til å unngå. Sannsynligvis ikke. Men alle foreldre, psyke som friske, gjør jo ting i beste mening som allikevel blir helt feil for barnas utvikling.

Jeg tror det er veldig viktig å få formidlet til barna at det ikke er dem det er noe galt med. Det er mor og/eller far som er psyk og derfor oppfører seg utilbørlig. En må si unnskyld og forklare.

Tror også det er lurt at foreldre og barn får pause fra hverandre av og til. En bør ikke henge sammen alle sammen på ferier og helgeturer.

Det er en kamp, ikke godt å vite hva som er best og riktigst.

Jeg tror at du må satse på å være ærlig. da skåner du også barnet. Barna våre senser at noe er galt og det er mye bedre for dem å få vite hva som er galt enn å gå rundt og lure og kanskje få skyldfølelse. Infomasjonen du gir må du jo selvsagt tilpasse til barnets alder, men selv små barn forstår forskjellen mellom at mor er syk7psyk og at de tror at de selv har gjort noe som har fått mor lei seg.

Ved at du selv er åpen skaper du grunnlaget for at barnet selv tør å komme til deg med sine bekymringer - tror nå jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...