fallen_engel Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 I et speil, i en gåte En engels mening om menneskene: Å bli født er det samme som å få en hel verden i gave, med sol om dagen, månen om natten og stjerner på den på himmelblå… Med et hav som skyller inn over strendene, me skoger så dype at de ikke kjenner sine egene hemmeligheter, med forunderlige dyr som stryker gjennom landskapet. For verden blir aldri gammel og grå. Det er dere som blir gamle og grå. Så lenge det settes barn til verden er den like flunkende ny som den syvende dag da herren hvilte. Utdrag fra et barns dagbok etter en samtale med en engel: VI ser alt sammen i et speil, i en gåte. Noen ganger kan vi gløtte igjennom speilet og se litt av det som er på den andre siden. Hvis vi pusset speilet så rent ville vi se mye mer, men da ville vi ikke lengere se oss selv. Hvis jeg skulle tegne noe, og jeg viste at det jeg tegnet ville bli levende når tegningen var ferdig. Da ville jeg aldri våget å tegne noe som helst. Jeg ville aldri våget å gi liv til noe som ikke kunne forsvare seg mot alle de ivrige fargestiftene… fra boka i et speil, i en gåte. anbefales.... ______________________________ En engel i mørket Alene Tårene triller Bena skjelver En kjerlighet som aldri vises Et savn som verker Noen maser Andre er stille Vil ikke bry seg, vill ikke menes Livet og kjærligheten er smertefull Men hva gjør vel det for 1 sekund stillhet er verdt 1000 meninger en engel i mørket, alene, uten å si et ord.... skrevet av meg... _____________________________ To barn i verden To barn i verden Den ene har latter, lykke og liv Den andre har tårer, hat og krig To barn smiler Den ene fordi matteprøven gikk lett Den andre for engangs skyld ble mett To barn løper Den ene fordi skolen er slutt Den andre for ikke å bli skutt To barn gråter Den ene fordi et skrubbsår blør Den andre fordi foreldrene dør… To barn i verden Den ene er ti Den andre ble ni… *ukjent* ______________________________ Engel Hun ser seg i speilet, ser ei normal jente me skinnende hår, ansiktets sunne trekk, lange bein hun ser deg i speilet, et år har gått, ser ei tynn jente me flisete hår, ansiktets benete trekk, beina virker ikke lengere… Hun ser seg i speilet, et nytt år har gått, Hun ser ei mager jente me livløst hår, ansiktet uthulete trekk, knoklete og skjeve ben. En ny måned har gått, hun ser ikke lengere ut, som en engel ligger hun der så tynn og skjør, ansiktet uten tegn av liv En kropp utmattet av sult som ikke er mer… *ukjent* _____________________________ Fly away my love Fly away and be free Leave me alone again Like allways, hurt and wounded Don’t say you care When you love someone else Son’t say you’re sorry When everythime you hurt Don’t say you love me And leave me alone Again…. meg... ____________________________ Why are you like taht? Why can’t you decide? Yes or no? It can’t be that hard Why are you still hurting me? I hate you so much I hate you I hate myselfe.. meg.. ______________________________ Tomhet Ord? Tomhet Følelser? Nei Død? Nei Levende? Er jeg? *meg* _____________________________ Min kjærlighetssorg Min kjærlighetssorg for deg er som mysteriummet om månen Min smerte er som solen Og min savn som vinteren Det er natt nå og vinteren er her.. månen har gjømt seg og jeg er alene… *meg* ______________________________ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/98860-mer-dikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.