Gå til innhold

Det å ville to ting samtidig

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg og gleder meg til katteutstilling som det er bestemt at jeg skal dra på i begynnelsen av juni.

Samtidig har jeg et ønske om å dø og slippe denne vanskelige og grusomme verdenen.

Jeg blir så forvirret. For disse to tankene veksler jeg i mellom hele tiden. Det ene sekundet gleder jeg meg til å dra på katteutstilling for i det neste øyeblikket å bare ville bort fra denne verden ved å dø.

Det er både slitsomt og forvirrende å ha det slik.

Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Ta livet av meg eller leve for å oppleve den gleden det er å dra på katteutstilling og oppleve at det er noe man lykkes i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99027-det-%C3%A5-ville-to-ting-samtidig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pepper og salt

Til spørsmålet ditt om hva som er viktigst, så er det bare ett svar - katteutstillingen. Det er en mulighet med utvikling og håp i seg.

Det andre alternativet du nevnte. Hva er det? Å gi avkall på alt.

Det høres ut som du husker godt gode opplevelser du har hatt i utstillingsmiljøet, og sikkert på andre områder i livet også. Derfor tror jeg det bare er et rop om hjelp at du tenker på det andre alternativet. Er det noen som hjelper deg da? Hvis ikke må du ta deg en tur til legen, så han kan sette i gnag et eller annet hjelpetiltak.

Det du bør satse på er katteutstillingen. Definitivt!

Jeg har selv vært veldig langt nede det siste året, men nå er jeg sjeleglad for at jeg holdt ut. Jeg har skadet meg selv, og de rundt meg har vært utrolig engstelige for meg.

Nå angrer jeg bittert på både selvskading og selvmordstanker, For nå ser jeg endelig lysere på livet, og har begynt å glede meg til ting. Jeg har til og med fått tilbake arbeidslysten.

Det du bør gjøre er å fortsette å glede deg til katteutstillingen og andre ting, og så må du ta en dag av gangen. Snakk med noen, enten det er familien, venner eller en lege.

Ingen tjener på at du tar livet av deg, husk det. Tenk på alt du vil gå glipp av, og tenk på de rundt deg. Verden blir enda tristere uten deg!

Lykke til! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...