Henrik82 Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg hadde for en tid siden flere ganger oralsex med en veninne av meg, og litt annet(ikke samleie). Jeg synes det var en herlig opplevelse. Jeg husker hver lille detalj av det som skjedde. Men hun ble til slutt så oppspist av skyldfølelse ovenfor typen at vi ikke kunne fortsette som før. Det er nå et år siden dette sluttet. Hun er nå singel. Jeg tok opp det som skjedde, og hun bare smiler og ler. Hun kan ikke huske at noe sånt har forekommet!! Jeg får skikkelig "Fight Club" fornemmelser. Jeg VET hva som skjedde. Hun har så mange underlige trekk som jeg ikke kan ha kommet på selv. Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Er det mulig hun har fullstendig fjernet det fra hukommelsen sin? At hun har fortrengt det pga typen kanskje? Hvis ikke må jeg en tur til hodekrymper, jeg blir helt rørete av dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99420-glemt-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
meningsløs Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg vet ikke, men jeg tipper at hun fikk så dårlig samvittighet overfor kjæresten sin at hun prøvde å glemme det.. Og når du nå tar det opp, husker hun det nok, men synes vel kanskje at det er for ille å snakke om. Du skriver at hun smiler og ler det bort, og det kan være et tegn på at hun prøver å "forsvare" seg ved å holde masken. Siden dere var grunnleggende venner og så begynte å "eksperimentere seksuelt", er det veldig ofte slike ting ødelegger vennskapet, og det er kanskje ikke like lett å snakke med hverandre om "alvorlige" ting. Mulig ikke du føler det slik, men det kan jo hende at hun gjør det. Hvis det av en eller annen grunn er slik at hun har "glemt" det, finnes det flere psykologiske teorier om dette. Sigmund Freud innførte begrepet "forsvarsmekanismer" for første gang og mente at fortrengning var en slik forsvarsmekansime. Han mente at noe av det som var vanskelig for oss, ville vi "glemme", det vil si fortrenge ubevisst. Det fortrengte ville bli "stengt inne " i det ubevisste i oss, uten at vi ville være i stand til å få det fram igjen av egen vilje. Uten å gå for mye inn på det (for det er ikke det som er det vesentlige), mente han at slike fortrengte tanker og hendelser kunne komme tilbake i drømmer, hypnose og forsnakkelser. Dette er som sagt Freuds teori. De fleste av teoriene hans er litt "ut" i dag, for de kan blant annet ikke bevises vitenskapelig. I dag finnes det teorier som går ut på at det ikke finnes noe som heter fortrengning, bare vanlig glemsel. Ikke meningen å gjøre deg forvirret. Ville bare gi deg en kort innføring i forskjellige teorier om temaet. Siden det ikke er så lenge siden dette mellom dere skjedde, er vel sjansen for at hun har glemt det, relativt liten, etter min mening... men det er min mening! -) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99420-glemt-sex/#findComment-562815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Sixty Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei Henrik Jeg tror hun har fortrengt det, eller i det minste så gir hun deg inntrykk av det fordi hun ikke vil ha noe snakk om det. Jeg har gjort det selv, fortrengt, og når jeg har blitt konfrontert med episoden så har jeg ikke husket den da heller. Det høres rart ut, men det er sant. La de fine stundene være minner og ikke nevn det for henne. Hun vil tydeligvis ikke ha noe snakk om det, sikkert av skyldfølelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99420-glemt-sex/#findComment-569416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.