Gjest tutta mi Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Akkurat nå sitter jeg og tenker på å levere ungene mine til barnevernet. Ikke fordi jeg er en dårlig mor, men fordi jeg frykter fremtiden.,, Jeg går på attføring, og har lite penger.Mannen min studerer og har ikke mer han heller... Nå har regningene ballet på seg, og her sitter vi..Husleien er ikke betalt, ikke strømmen heller...Vi fikk avslag om delbetaling av strømmen, og nå venter inkasso...Svar på søknad om utsettelse av husleie, har jeg ennå ikke fått svar på.. Tenk om det blir nekt der og, da havner vi på gata.. Jeg er så sliten, så lei meg, orker ikke no... Hvorfor skal reglene være sånn at kan du ikke betale, må du betale enda mer? Syns systemet er så urettferdig for oss som virkelig sliter.. Føler meg så liten,uviktig, uten jobb, utdannelse, folk er så opptatt av hva man gjør i dag, ikke hvem man er.. Har to søstre som har skikket seg vel. Den ene har hus, utdannelse, en god jobb,....Den andre har kjærest, og et solid vennenettverk rundt seg. Hun er 17, det er mer enn jeg hadde da jeg var like gammel. Jeg var stygge....som ikke hadde noen venner. Ble mobbet på skolen... Hvordan hevde seg i en sånn familie, hvor mamme og pappa sammenlikner oss hele tiden.. Jeg klarer ikke si imot moren min..Tør ikke, er redd for å bli avvist..Miste kjærlighet.. Det siste er at jeg bestilte flybilletter hjem til påske, selv om vi absolutt ikke har råd til det..De kom i posten.. Fordi jeg ikke orket å høre om at vi alltid har så lite penger, og at jeg ikke holder det jeg lovet..En flyreise dit jeg bor for alle oss fire koster faktisk tre tusen kroner.. Elendige, stygge, ubrukelige....meg.. Ikke føler jeg at jeg er noen god mamma, ikke noen god kjæreste, jeg venter på at han skal gå fra meg...' Livet stinker akkurat nå... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99598-%C3%B8konomisk-tr%C3%B8bbel-tar-knekken-p%C3%A5-meg-psykisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Du kan kanskje be om økonomisk rådgivning i kommunen, at noen kan sette seg ned og skrive søknader for dere om betalingsutsettelse eller gjeldsordning, slik at det ikke går til inkasso. En annen løsning kan være å ta opp et midlertidig lån i bank for å kunne betale utestående regninger, men da må dere gjøre dette ganske fort. Eller dere kan kan få sosialhjelp, avhengig av hvilken inntekt dere har. Kan være verdt å prøve. Har dere bostøtte: hvis ikke kan dere søke om dette i kommunen. Kanskje det også finnes noen ordninger på trygdekontoret som dere kan benytte dere av. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99598-%C3%B8konomisk-tr%C3%B8bbel-tar-knekken-p%C3%A5-meg-psykisk/#findComment-563839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også blakk og sliten Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Føler med deg.. Er i delvis samme situasjon, kravbrev og inkasso hele tiden, og avslag på avslag.. Ikke får jeg jobb, ikke studielån og ikke trygdeytelser.. Føler at jeg er i ferd med å bli helt sprø.. Alle er ute og nyter våren, mens jeg sorterer regninger og lurer på hvor neste måltid skal komme fra.. En får ikke god selvtilitt av å ikke kunne bidra økonomisk.. Jeg vet hva du mener mrd å føle seg som en elendig person.. Masse lykke til til deg, håper alt ordner seg til slutt!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99598-%C3%B8konomisk-tr%C3%B8bbel-tar-knekken-p%C3%A5-meg-psykisk/#findComment-564168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Du kan kanskje be om økonomisk rådgivning i kommunen, at noen kan sette seg ned og skrive søknader for dere om betalingsutsettelse eller gjeldsordning, slik at det ikke går til inkasso. En annen løsning kan være å ta opp et midlertidig lån i bank for å kunne betale utestående regninger, men da må dere gjøre dette ganske fort. Eller dere kan kan få sosialhjelp, avhengig av hvilken inntekt dere har. Kan være verdt å prøve. Har dere bostøtte: hvis ikke kan dere søke om dette i kommunen. Kanskje det også finnes noen ordninger på trygdekontoret som dere kan benytte dere av. Lykke til. Du trenger egentlig flere ting samtidig. 1. Dere trenger økonomisk rådgivning. Det får du på sosialkontoret i kommunen du bor i. 2. Samtidig som du er på sosialkontoret ber du om samtale med en sosionom. Du trenger engentlig hjelp til å sette grenser ift. familien som du er født og oppvokst i. I samtalen med sosionomen kan du få råd om du trenger mer oppfølging ift. din familie. Det blir helt feil at familien din skal tyranisere dere på en slik måte du bekriver. Kanksje du trenger hjelp av psykolog til den jobben. Sosialkontoret kan hjelpe dere med de to viktige regningene, strøm og husleie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/99598-%C3%B8konomisk-tr%C3%B8bbel-tar-knekken-p%C3%A5-meg-psykisk/#findComment-564373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.