Gå til innhold

Løsningen er.......kanskje nær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har snakket med en koordinator for autismeforeningen, og koordinatoren sa blant annet at jeg hadde rett på en koordinator og en individuell plan, og at dette var noe kommunen hadde plikt til å fremskaffe.

Uavhengig av kommunens økonomi og/eller sykdom blandt de ansatte i koordineringstjenesten.

Så han ville veldig gjerne hjelpe meg med å lese gjennom et skriftlig krav til kommunen når det gjaldt dette. Han sa også at støttekontakt måtte være et minimumskrav.

Skrevet

Før eller senere finner dere løsninger - enten det blir fort eller det tar litt lengre tid.

Det tar av og til en del tid å utarbeide en individuell plan - og det tar tid å få tiltak til å fungere - men jeg er enig i at kommunen kan ikke bare la være å ha et tilbud på dette området på nærmest ubestemt tid.

Bra om dere skriver noe til kommunen !

Skrevet

Før eller senere finner dere løsninger - enten det blir fort eller det tar litt lengre tid.

Det tar av og til en del tid å utarbeide en individuell plan - og det tar tid å få tiltak til å fungere - men jeg er enig i at kommunen kan ikke bare la være å ha et tilbud på dette området på nærmest ubestemt tid.

Bra om dere skriver noe til kommunen !

Hei. Så fint å høre fra deg igjen, jeg var redd du hadde glemt meg...

Jeg ble skikkelig glad nå. Og så ble jeg så glad i dag, da jeg fant ut at mannen min kunne kontakte denne koordinatoren.

Og de snakket sammen lenge. Han koordinatoren var skikkelig imponert over å høre fra mannen min hvor godt jeg egentlig fungerte, at jeg hadde vært så flink (tross alt) til å fortelle om mine behov til psykologen min.

Men dette er jo takket være dere her på DOL (ikke minst du, men også alle de andre). Dere har klart å få strukturert meg såpass at jeg visste hva jeg skulle spørre om. Jeg hadde tatt med ei liste til psykologen min.

Hun har ikke klart å få til noe av det som sto på listen, men jeg klarte ihvert fall å formidle det, noe som for meg er veldig stort.

Så tusen takk, alle!

Skrevet

Jeg ble skikkelig glad nå. Og så ble jeg så glad i dag, da jeg fant ut at mannen min kunne kontakte denne koordinatoren.

Og de snakket sammen lenge. Han koordinatoren var skikkelig imponert over å høre fra mannen min hvor godt jeg egentlig fungerte, at jeg hadde vært så flink (tross alt) til å fortelle om mine behov til psykologen min.

Men dette er jo takket være dere her på DOL (ikke minst du, men også alle de andre). Dere har klart å få strukturert meg såpass at jeg visste hva jeg skulle spørre om. Jeg hadde tatt med ei liste til psykologen min.

Hun har ikke klart å få til noe av det som sto på listen, men jeg klarte ihvert fall å formidle det, noe som for meg er veldig stort.

Så tusen takk, alle!

Det er ikke "vi" her som har strukturert deg. DU har klart å strukturere deg, med litt innspill og hjelp herfra. :-)

All verdens gode svar og råd hadde ikke hjulpet, dersom du ikke hadde fått noe ut av innspillene, og ikke minst klart å strukturere deg selv!

Du er på god vei framover, og har all mulig grunn til å være stolt av deg! Det er kanskje lenge igjen til du er helt fornøyd med alt, men det går tross alt rette veien, om enn saktere enn du skulle ønske...

Er forresten også godt å høre at mannen din stiller opp for deg og hjelper deg!

Igjen - vær stolt av deg selv! :-)

Skrevet

Så tusen takk, alle!

Du har funnet en vei å gå. Bra. Da spiller det kanskje mindre rolle når du kommer til målet. Kanskje målet er å vite at du kan gjøre noe med din situasjon.

Jeg syns du er modig og flink, og det er fint å få ta del av din kamp for et bedre liv.

Lykke til!

Skrevet

Du har funnet en vei å gå. Bra. Da spiller det kanskje mindre rolle når du kommer til målet. Kanskje målet er å vite at du kan gjøre noe med din situasjon.

Jeg syns du er modig og flink, og det er fint å få ta del av din kamp for et bedre liv.

Lykke til!

Nei, det er klart at det er målet som er viktig, ikke midlene. Jeg vil ha et så normalt liv som mulig, og så fint som det går an å få det. Da har jeg nådd et mål, ikke før.

Men det er viktig for meg å få kommet ut av det håpløse at ingen egentlig bryr seg om hvordan jeg har det, der ute. Å kunne ha et pressmiddel for å oppnå det.

Det er jo litt trist at det skal til et pressmiddel, men det er helt ok dersom det gir meg et bedre liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...