Gå til innhold

samvittighet, skyld og anger

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

fra http://nettpsykologene.no/personlig.htm#Antisosial%20personlighetsforstyrrelse

"Antisosial personlighetsforstyrrelse

Antisosial personlighetsforstyrrelse er betegnelsen som i dag brukes om det som tidligere ble kalt psykopat. Lidelsen kjennetegnes ved at personen ikke føler samvittighet, skyld og anger, er uansvarlig, impulsiv og aggressiv og ikke følger samfunnets lover, normer og regler. Dessuten vil personen ikke ta hensyn til andres følelser, og han/hun vil skylde på andre når noe går ham/henne i mot. Risikoen for å utvikle et liv med mye kriminalitet, alkohol- eller stoffmisbruk er høy. Vedkommende har lett for å gå inn i forhold, men klarer ikke å opprettholde relasjonen. Han/hun blir fort frustrert og lar dette komme til uttrykk som aggresjon, og ofte også vold."

Greit nok at jeg er aggresiv, men jeg føler faktisk samvittighet, skyld og anger!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Likevel er jeg altså antisosial??? Har jeg en spesiell type antisosial personlighetsforstyrrelse der man føler samvittighet skyld og anger da? Hallo, jeg angrer jo på hele livet mitt og alt jeg har gjort og sagt så lenge jeg har levd!! FAEN JEG HATER MEG!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99775-samvittighet-skyld-og-anger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ingen her på dol, eller noen som kjenner deg i virkeligheten, eller deg selv, som tror at denne diagnosen kan være riktig.

Tenk hvilke muligheter som åpner seg ved at du ser bort fra hele antisosial-problematikken.

Hvis du ikke klarer å komme ut av disse tankebanene så kontakt mental helses hjelpetelefon på 810 30 030. Den er betjent hele døgnet. Å prate med noen er mer konstruktivt for deg enn å poste innlegg på rad og rekke her. Innleggene hjelper deg ikke, de bare forsterker tankegangen din.

Gjest trrrish

Det er jo ingen her på dol, eller noen som kjenner deg i virkeligheten, eller deg selv, som tror at denne diagnosen kan være riktig.

Tenk hvilke muligheter som åpner seg ved at du ser bort fra hele antisosial-problematikken.

Hvis du ikke klarer å komme ut av disse tankebanene så kontakt mental helses hjelpetelefon på 810 30 030. Den er betjent hele døgnet. Å prate med noen er mer konstruktivt for deg enn å poste innlegg på rad og rekke her. Innleggene hjelper deg ikke, de bare forsterker tankegangen din.

NHD sa jo at jeg bekreftet diagnosen! Jeg har ringt mental helse, de avviser meg. de blir rimelig avvisende når de hører jeg er psykopat.

NHD sa jo at jeg bekreftet diagnosen! Jeg har ringt mental helse, de avviser meg. de blir rimelig avvisende når de hører jeg er psykopat.

Ring en gang til, og prøv å unngå og umiddelbart presentere deg som psykopat :)

For som sagt, hverken du selv, noen her på dol, eller noen som kjenner deg i virkeligheten tror at denne diagnosen stemmer. NHD mente ikke at du er psykopat, men du bør nok prøve å se denne saken fra en annen side. Hvis du ikke greier det, er det desto større grunn til å ringe mental helses hjelpetelefon. Det virker ikke som det er kun denne diagnosen som plager deg for tiden, så prøv å snakke med noen uten å henge deg opp i denne feil-diagnosen.

Kjære trrrish.

Skjønner du har det vondt pga. diagnosen du en gang fikk. Men var du ikke bare et barn da du fikk den? Trodde ikke man kunne sette en slik diagnose på et barn. Trodde også at et barn en fryktet kunne ende opp som psykopat, kunne få behandling sånn at personligheten endret seg.

JEG TROR IKKE DU ER PSYKOPAT.Du tror vel ikke det selv heller?

Jeg ser deg som ei omsorgsfull jente, som er dypt ulykkelig og bitter over hvordan livet har behandlet deg.

Datra mi har en personlighetsforstyrrelse. En lege antydet en gang at hun hadde en antisosial personlighetsforstyrrelse, men det var ikke diagnosen hun fikk til slutt (selv om hun faktisk havna i fengsel!).

Akkurat som deg, ble datra mi dypt ulykkelig og sint da hun leste legens tanker om diagnose i journalen. Datra mi er en omtenksom person med samvittighet, anger og sjølinnsikt, akkurat som deg!

Vær stolt av den du er, trrrish! Hev deg over diagnosen, og be psykiateren din revurdere den!

Sender deg mange klemmer!(Hvis du vil ha!)

Annonse

Gjest slitern

Oppsøk legevakten UMIDDELBART! Du trenger et mennesket å snakke med som kan roe deg ned! Hva er en diagnose? Det er bare noe som står på papiret. Om noen år eksisterer den kanskje ikke lenger hvis det viser seg at personen ved sin atferd og tankegang ikke oppfyller kriteriene. Du blir ikke kvitt diagnosen. Den vil være en del av din historie, men du kan bli friskemeldt fra den hvis du viser at du ikke oppfyller kriteriene. DU HØRES IKKE UT SOM EN PSYKOPAT. Hvis du ønsker å klage på diagnosen kan du ta dette opp med overlegen der hvor du får/fikk behandling eller du kan klage til fylkeslegen.

LYKKE TIL!

STÅ PÅ OG IKKE GI OPP!

STORE KLEMMER FRA

Gjest appendix

Jeg bruker like mange utropstegn som deg, så kanskje du hører!

Det står at kjennetegn ved lidelsen er mangel på samvittighet, skyldfølelse og anger.

Siden du HAR disse følelsene, ER du ikke antisosial/psykopat.

Det er mange her inne som må leve med at det står ting om oss i journalene som ikke stemmer.

Gjest appendix

NHD har ikke monopol på sannheten han heller!

Det som derimot er klart er at du har MYE innestengt aggresjon. Hvis du hadde fått hjelp til å bearbeide og dermed lindre noe av det, ville DU fått det bedre.

Gjest trrrish

Kjære trrrish.

Skjønner du har det vondt pga. diagnosen du en gang fikk. Men var du ikke bare et barn da du fikk den? Trodde ikke man kunne sette en slik diagnose på et barn. Trodde også at et barn en fryktet kunne ende opp som psykopat, kunne få behandling sånn at personligheten endret seg.

JEG TROR IKKE DU ER PSYKOPAT.Du tror vel ikke det selv heller?

Jeg ser deg som ei omsorgsfull jente, som er dypt ulykkelig og bitter over hvordan livet har behandlet deg.

Datra mi har en personlighetsforstyrrelse. En lege antydet en gang at hun hadde en antisosial personlighetsforstyrrelse, men det var ikke diagnosen hun fikk til slutt (selv om hun faktisk havna i fengsel!).

Akkurat som deg, ble datra mi dypt ulykkelig og sint da hun leste legens tanker om diagnose i journalen. Datra mi er en omtenksom person med samvittighet, anger og sjølinnsikt, akkurat som deg!

Vær stolt av den du er, trrrish! Hev deg over diagnosen, og be psykiateren din revurdere den!

Sender deg mange klemmer!(Hvis du vil ha!)

takk for støtten, føler meg mye bedre nå, takk!

Men du har ikke gjort noe galt, har du vel? Ingenting av det du har fortalt her, kvalifiserer til å være så galt at du skal hate deg selv så mye. Det at andre har sviktet deg, det kan sikkert føre til at du sitter igjen med den følelsen du har.

Men da er det selvbildet ditt du må jobbe litt med, sammen med en behandler? Og ikke rote deg borti voldelige folk, du har fortjent å ha et godt liv, sammen med mennesker som respekterer deg og liker deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...