Gå til innhold

han sier det er angst....

Anbefalte innlegg

curly-smileing-me
Skrevet

jeg vet ikke helt hva som foregår om dagen.vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det... hjelp! det begynnte i sommer, har alltid vært frisk, eller tilsynelatende frisk og nå så er jeg bare forvirret, og tror jeg kommer til å bli gal. jeg var i Thailand sammen med kjæresten min, også ble jeg syk. noe med magen som gjorde at jeg helt mistet følelsen av å være tilstede. mistet delvis hørselen i perioder og skalv som en gal. utrolig kiipt i et fremmed land, med advarsler om kengufeber...- dødelig kengufeber. trodde med en gang at det var det det var, selvom vi prøvde alt vi kunne å tenke positivt på vei til sykehuset. De la meg inn med en gang og gav egentlig ingen beskjed om hva som foregikk i begynnelsen, og jeg vet ikke hvordan, men av en eller annen grunn sitter den angsten jeg hadde på sykehuset fortsatt i. hadde til opplysning ikke kengufeber, men det var bare så utrolig kiipt. trodde virkelig at jeg skulle dø... og nå så er jeg redd for det. føler meg barnslig og dum rett og slett, men vet ikke hvordan deale med det. svimmel og kvalm i et par dager, og så fort jeg hører advarsler om epedemier og sykdommer så får jeg pustevansker... seriøst. pustevansker og begynner å skjelve. prøver å fortelle meg selv at -ta deg sammen- men det funker ikke. Går bare rundt og er redd jeg. 22 år og redd, hva er det jeg driver med? funger fint på alle andre områder og har ikke noe grunn til å føle meg slik... what to do? hjelp! jeg vil ikke være en i statestikken med angst. vil bare komme over det og være meg igjen. gi meg noen råd, vær så snill! vennlig hilsen

Skrevet

Du bør kontakte legen din.

Om du trenger terapi kan du få henvisning.

Skrevet

Du bør snakke med legen din om det. Dersom du syns det er vanskelig å snakke om, så har du anledning til å ta med deg noen til legetimen, en god venn, kjæreste, samboer, eller noen andre som kan være en støtte for deg.

Legen kan eventuelt gi deg henvisning videre, det kan være til sykehus/spesialist for å se om det kan være fysisk betinget, eller det kan være til psykolog. Dersom du ønsker henvisning til psykolog, så bør du be om det ganske raskt, fordi det er så lang ventetid vanligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...