Gå til innhold

Lurer på om cipramilen er noe vits lenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på cipramil en del måneder, og følt tidvis at det har hjulpet meg. - Men problemet mitt er forsåvidt mer av angst karakter ; "mye urolig / mye anspent etc "

Jeg har brukt en valium tabl. daglig en stund, .. noe som egentlig har virka som har gitt bedre effekt, og fått meg til å slappa av mer. Nå må jeg opp i 2 tabl. for å kjenne at det hjelper, -- men uansett så virker det som om valiumen hjelper mer ... Vet ikke helt hva som er rett å gjøre videre, ( er også litt skeptisk til økende valium bruk,,hvis jeg må øke dosa hver 3 måned..) ..Noen forslag ?

Videoannonse
Annonse
happy1365380345
Skrevet

Hei :)

Jeg regner med at du begynte med Cipramil ene og alene for angstproblematikk.

Hvis det er riktig oppfattelse og du selv føler at den ikke har hjulpet deg i det hele tatt, så er det vel ingen grunn til å fortsette med akkurat den.

Kanskje du skulle ta opp med legen din hvorvidt et bytte av merke kunne være en ide.

Selv har jeg GAD og har forsøkt et par SSRI, ingen av dem fungerte og bruker kun vival ved behov.

Jeg har hatt denne angstlidelsen i 20 år nå til og fra, men har allikevel ikke blitt noen missbruker av vival, bruker kanskje i snitt 3 i uka.

Det viktige når man har tilgang til benzo (vival,valium etc) er imidlertid å ta det når det er nødvendig. Når man rett og slett føler at nå orker jeg ikke stå i dette lengre og trenger en pause fra det.

Viktigste greia med angst er jo faktisk å tørre å kjenne litt på det. Det er jo ikke farlig, bare fryktelig ubehagelig.

Selv går jeg nå hos psykiater 1 time i uka og jobber mye kognitivt. Jeg tror ikke det finnes en pille i verden som kan løse angstproblematikken for deg. Det må du gjøre selv.

Gjest Aina E
Skrevet

Generell angstdempende i stedet for beroligende (vanedannende) eller antidepressiva, kanskje?

Hva med truxal? Blir vel litt trøtt og sånn, men kan brukes ved panikkangst hvis det er kun det det er snakk om her...

Jake1365380469
Skrevet

Hei :)

Jeg regner med at du begynte med Cipramil ene og alene for angstproblematikk.

Hvis det er riktig oppfattelse og du selv føler at den ikke har hjulpet deg i det hele tatt, så er det vel ingen grunn til å fortsette med akkurat den.

Kanskje du skulle ta opp med legen din hvorvidt et bytte av merke kunne være en ide.

Selv har jeg GAD og har forsøkt et par SSRI, ingen av dem fungerte og bruker kun vival ved behov.

Jeg har hatt denne angstlidelsen i 20 år nå til og fra, men har allikevel ikke blitt noen missbruker av vival, bruker kanskje i snitt 3 i uka.

Det viktige når man har tilgang til benzo (vival,valium etc) er imidlertid å ta det når det er nødvendig. Når man rett og slett føler at nå orker jeg ikke stå i dette lengre og trenger en pause fra det.

Viktigste greia med angst er jo faktisk å tørre å kjenne litt på det. Det er jo ikke farlig, bare fryktelig ubehagelig.

Selv går jeg nå hos psykiater 1 time i uka og jobber mye kognitivt. Jeg tror ikke det finnes en pille i verden som kan løse angstproblematikken for deg. Det må du gjøre selv.

Enig med Happy at du må løse mye av angsten selv. Men når det gjelder cipramil, fungerte den ikke på min angstlidelse. Jeg hadde mye sosial angst, og den måtte jeg komme meg gjennom ved å "angripe" den.

Tror cipramilen mest brukes til depresjoner.

Artemis_Laa
Skrevet

Generell angstdempende i stedet for beroligende (vanedannende) eller antidepressiva, kanskje?

Hva med truxal? Blir vel litt trøtt og sånn, men kan brukes ved panikkangst hvis det er kun det det er snakk om her...

Hei..Jeg har vært plaget med depresjon siden tidlig barndom (er nå 19 år) og fikk foreskrevet cipramil.. Etter å ha gått på cipramil et år, uten noe "resultat" fikk jeg beskjed om å ta høyere dose. Dette resulterte i at bivirkningene kom. Angstanfall opptil flere ganger daglig. Jeg begynnte å unngå folk og ulike situasjoner i tilfelle jeg fikk et angstanfall.. Men etter en tid bestemte jeg meg for å slutte helt med cipramil.. Hva godt gjør vel en medisin som gjøre deg bare sykere? Siden jeg sluttet har jeg ikke hatt noen anfall, men er blitt nervøs av meg, å er fremdeles redd for situasjoner itilfelle angsten skal komme snikende... I allefall, tenk igjennom ditt bruk av cipramil, hvis det ikke virker,kutt det haller ut. Du skal ikke tilføre kroppen din noe uten at det hjelper.. :)

Gjest Aina E
Skrevet

Hei..Jeg har vært plaget med depresjon siden tidlig barndom (er nå 19 år) og fikk foreskrevet cipramil.. Etter å ha gått på cipramil et år, uten noe "resultat" fikk jeg beskjed om å ta høyere dose. Dette resulterte i at bivirkningene kom. Angstanfall opptil flere ganger daglig. Jeg begynnte å unngå folk og ulike situasjoner i tilfelle jeg fikk et angstanfall.. Men etter en tid bestemte jeg meg for å slutte helt med cipramil.. Hva godt gjør vel en medisin som gjøre deg bare sykere? Siden jeg sluttet har jeg ikke hatt noen anfall, men er blitt nervøs av meg, å er fremdeles redd for situasjoner itilfelle angsten skal komme snikende... I allefall, tenk igjennom ditt bruk av cipramil, hvis det ikke virker,kutt det haller ut. Du skal ikke tilføre kroppen din noe uten at det hjelper.. :)

Ja, det overrasket meg ikke. Det skjedde meg også, men var dette svaret egentlig påtenkt "toso"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...