Gå til innhold

La oss gå ned 10 kg sammen!


mammanito

Anbefalte innlegg

Noen som blir med? 
Jeg trives ikke med å være supertynn, men vil gjerne gå ned litt.

Nå var jeg flink tidligere i år og klarte å gå ned 5 kg, var jo oppe i 77 kg til juletider pga all julematen.... men så trente jeg og spiste sunt.......

men nå etter Danmarksturen - jeg spiste faktisk sunt der, men da jeg kom hjem derimot, nå er vekta oppe i ca. 76! Jeg som var flink og hadde som mål å holde meg under 75 :( Jaja....

men det er min egen skyld, daglig brusdrikking og sjokoladespising, og minimalt med trening......

 

Så nå spør jeg om det er noen her som vil være med, 

så kan vi fortelle om fremgangen her :-)

 

Jeg startet mitt nye liv i dag med å bestille nytt abonnement på iform....

så skal jeg prøve kostdagboken igjen, den prøvde jeg sist da jeg gikk ned.....

og den funket selv om jeg ikke fulgte den slavisk :) Men hadde vært fint med litt mulighet til å skryte her på dol... (vil ikke snakke så mye om d på facebook hehe).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mammanito

    11

  • Lillemus

    7

  • Mildis

    7

  • fitness1

    5

Mest aktive i denne tråden

Flott initiativ, jeg er med.

 

Hadde faktisk planlagt å starte slankekur i morgen, så dette passer veldig bra. 

Veier nå 75 kg, og målet er å komme ned på 68.  Er 169 cm. høy.

 

Melder meg i dag inn som gullmedlem hos Grete Roede for å få tilgang på app til telefonen for registrering av kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra dere er flinke :D Jeg har vært flink i dag, men skeiet dessverre ut med et glass cola nå til kvelden, fy på meg :( Et triks er å legge seg tidligere... når man rangler og ser på data eller tv, er d lett å ty til snacks... dessuten er søvn viktig for god forbrenning :-) 
Men i morgen er det mandag, og det er den beste dagen å starte sitt nye og bedre liv på :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å pusse tennene tidlig for å unngå tullespising utover kvelden. Det funker kanskje best folk som er like late som meg, og ikke gidder å ta pussestyret en gang til. ;)

 

Lykke til, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg vil også gå ned! Vekta har variert litt opp og ned det siste året.. Beklageligvis har kiloene kommet "snikende" det siste halvåret.. Er nå på 74,4 så en del ned hadde virkelig vært fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er med! :) Jeg meldte meg inn i Vektklubb for to uker siden, og føler jeg har kommet i gang, men må nok spise litt mindre..  skal holde meg på 1400 kalorier, og registrerer alt jeg spiser, og trening. :) Synes det er genialt! :)

 

Foreløpig har jeg bare gått ned 0,8 kg. Men hadde bursdagsfeiring forrige helg, også ble det litt vin i helgen.. Men jeg kommer ikke til å slutte å leve. Satse på sunn hverdag og trening! Jeg skal ned 10 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er med! :) Jeg meldte meg inn i Vektklubb for to uker siden, og føler jeg har kommet i gang, men må nok spise litt mindre..  skal holde meg på 1400 kalorier, og registrerer alt jeg spiser, og trening. :) Synes det er genialt! :)

 

Foreløpig har jeg bare gått ned 0,8 kg. Men hadde bursdagsfeiring forrige helg, også ble det litt vin i helgen.. Men jeg kommer ikke til å slutte å leve. Satse på sunn hverdag og trening! Jeg skal ned 10 kg. :)

Jeg var nede i 75 igjen nå til morgenen, spiste jo litt mindre nå i helga bortsett fra den dumme brusdrikkinga da :) men hadde spist en del lavkarboknekkebrød... de fikk jeg dårlig mage og luft i magen av.... reagerer ikke sånn på lavkarbobrødet (baker Møllerens lavkarboblanding), så sistnevnte hadde jeg til lunsj i dag, ikke blitt dårlig i magen :-) Og i dag har jeg stort sett vært flink. Jeg spiste nutrilette bar til frokost sammen med kaffe, 2 skiver lavkarbobrød med skinke og en kopp te (tillot meg litt sukker i) til lunsj, så 1 bitteliten xokai sjokoladebit (31 kalorier) og en skive til med lavkarbobrød til mellommåltid, så noen få skiver vannmelon, et halvt lavkarboknekkebrød med kaviar og et lite glass druejuice til enda et mellommåltid/middag? Jeg driver og varmer grandiosa i ovnen nå.... veldig usunn... men barna ville ha noe snertent, så mulig jeg unner meg et bittelite stykke....enda jeg ikke liker grandis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er med! :) Jeg meldte meg inn i Vektklubb for to uker siden, og føler jeg har kommet i gang, men må nok spise litt mindre..  skal holde meg på 1400 kalorier, og registrerer alt jeg spiser, og trening. :) Synes det er genialt! :)

 

Foreløpig har jeg bare gått ned 0,8 kg. Men hadde bursdagsfeiring forrige helg, også ble det litt vin i helgen.. Men jeg kommer ikke til å slutte å leve. Satse på sunn hverdag og trening! Jeg skal ned 10 kg. :)

NOe jeg lærte på kostdagboken var at det var ukesregnskapet som telte. Man kan prøve å holde seg itl f.eks. 1400 kalorier om dagen, men man kan "låne" fra dagene.... Tror det var noe med at ukesregnskapet skulle bli maks 10 000 kalorier, da ville man fortsatt gå ned... så om man skeier ut i helga, skal det ikke ha noe å si, så sant man lever sunt resten av uka. men med måte altså... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med!

 

Har ikke veid så mye siden jeg var gravid :-( Nå viser vekta 75, og det skal den absolutt ikke. Sånn egentlig synes jeg at jeg skal veie 65-66, men klarer jeg å komme under 70, får jeg vel være fornøyd, tenker jeg.

 

Det rare er at jeg synes ikke jeg har blitt såååå tjukk - jeg passer jo de fleste klærne fremdeles ok - noen bukser har krympet i skapet, men alle kjoler, gensere og t-skjorter passer jo... Selvbedrag? Jeg veide 68-69 for ca ett år siden (eller husker ikke helt når, men det er det jeg har pleid å veie når jeg tidligere har tatt meg selv i nakkeskinnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med!

 

Har ikke veid så mye siden jeg var gravid :-( Nå viser vekta 75, og det skal den absolutt ikke. Sånn egentlig synes jeg at jeg skal veie 65-66, men klarer jeg å komme under 70, får jeg vel være fornøyd, tenker jeg.

 

Det rare er at jeg synes ikke jeg har blitt såååå tjukk - jeg passer jo de fleste klærne fremdeles ok - noen bukser har krympet i skapet, men alle kjoler, gensere og t-skjorter passer jo... Selvbedrag? Jeg veide 68-69 for ca ett år siden (eller husker ikke helt når, men det er det jeg har pleid å veie når jeg tidligere har tatt meg selv i nakkeskinnet).

Det samme tenker jeg... jeg vil i alle fall under 70 :-) Var nede i 71 nå før sommern, men så seg kiloene seg på igjen :( Men men, jeg så i  alle fall at det funket å kutte ned på kaloriene :-) Å bare trene er i alle fall ikke nok, i fjor trente jeg masse, men gikk ikke ned et gram, så nå er det både trening og kostregulering på planen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker jeg... jeg vil i alle fall under 70 :-) Var nede i 71 nå før sommern, men så seg kiloene seg på igjen :( Men men, jeg så i  alle fall at det funket å kutte ned på kaloriene :-) Å bare trene er i alle fall ikke nok, i fjor trente jeg masse, men gikk ikke ned et gram, så nå er det både trening og kostregulering på planen :)

For min del vil jeg tro at hyppigere vinglass og ølbokser om sommeren gjør sitt på sideflesket... Er ikke så veldig aktiv, men jeg har begynt å trene igjen (løping et par ganger i uka). Akkurat nå pusser vi opp, så jeg har ikke fått trent på en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var nede i 75 igjen nå til morgenen, spiste jo litt mindre nå i helga bortsett fra den dumme brusdrikkinga da :) men hadde spist en del lavkarboknekkebrød... de fikk jeg dårlig mage og luft i magen av.... reagerer ikke sånn på lavkarbobrødet (baker Møllerens lavkarboblanding), så sistnevnte hadde jeg til lunsj i dag, ikke blitt dårlig i magen :-) Og i dag har jeg stort sett vært flink. Jeg spiste nutrilette bar til frokost sammen med kaffe, 2 skiver lavkarbobrød med skinke og en kopp te (tillot meg litt sukker i) til lunsj, så 1 bitteliten xokai sjokoladebit (31 kalorier) og en skive til med lavkarbobrød til mellommåltid, så noen få skiver vannmelon, et halvt lavkarboknekkebrød med kaviar og et lite glass druejuice til enda et mellommåltid/middag? Jeg driver og varmer grandiosa i ovnen nå.... veldig usunn... men barna ville ha noe snertent, så mulig jeg unner meg et bittelite stykke....enda jeg ikke liker grandis :)

 

Er det lavkalori eller lavkarbo du har lagt deg på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host* Jeg oppdaget i går at jeg ikke akkurat trengte belte på en bukse som tidligere nesten har sklidd av meg... Auda. Jeg har lagt på meg bare 2 kg, men det ser sannelig ut som at de to ligger rundt magen og ingen andre steder.

 

Jeg er alt for glad i mat... og kaker... og godis... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lavkalori eller lavkarbo du har lagt deg på? 

En blanding kan man si. Prøver å kutte ned på karbohydratene og dertil kaloriene. Men ikke rent lavkarbokosthold, det tror jeg ikke er helt sunt.... Prøver å kutte ned på sukkerholdig drikke i alle  fall, det hjelper mye. Jeg kan drikke veldig mye cola - og det er det ikke akkurat så lite kalorier i :) Og har begynt å spise mest lavkarbobrød og knekkebrød, syns de er veldig gode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg teller ikke kalorier, det går bare i sånn omtrentlige mengder... En vinner i alle fall mye på å holde seg til mest vann når det gjelder drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gå ned 10 kg. Men jeg er opptatt av å unngå vektøkning, og om jeg mister 2-4 kg er det greit.

Dermed følger jeg gjerne med i slike tråder :) De er med å å sette fokus på mat og helse.

 

Unngår for mye raske karbohydrater og mettet fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke sånt slankestyr, men dere kan gjere ta av et par kilo for meg også når dere først er i gang! :)

 

(hm, tok akkurat et par Maryland Cookies til kaffen - kanskje nettopp slikt jeg bør droppe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på litt vektnedgang :) . Jeg registrerer inntaket mitt i kaloridagbok, men syns det er vanskelig og anslå vekt på matvarer, så det kan vel lett bli for mye eller for lite. Prøver og holde meg på 1300-1800 kalorier pr. dag, som skal være passelig i min alder og aktivitetsnivå. Jeg skal ikke ned mer enn 5 kilo, ellers blir jeg full av rynker vil jeg tro :P .

Jeg ser at jeg vanligvis spiser 30-45% karbohydrater i løpet av en dag. Dere som er mer inne i dette: er dette alt for mye?

 

Bare en liten info om meg: jeg har lest på dette forumet i årevis, men aldri vært innlogget. Syns jeg kjenner flere her ganske godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...