Gå til innhold

La oss gå ned 10 kg sammen!


mammanito

Anbefalte innlegg

Må bare si at startvekten min er 73,9 og ikke 75. Det var nok (heldigvis) bare en uheldig dag jeg veide meg på den dagen. Så jeg har startet på 73,9.

 

Har ikke begynt å gå ned, men var ute og løp torsdag, og gikk lang tur i raskt tempo i går (2 timer) i skogsterreng. Skal løpe igjen i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mammanito

    11

  • Lillemus

    7

  • Mildis

    7

  • fitness1

    5

Mest aktive i denne tråden

Nei, for jeg vil ikke ha rent lavkarbokosthold... Men kutter ned på det jeg orker å kutte. Mitt største karbohydrat"problem" er brus... og jeg vinner mye på å kutte ut den. Drikker maks 1 glass juice om dagen da. Og drikker jeg en sjelden gang smoothie blir det som et mellommåltid, samme med frukt - som jeg ikke er så flink å spise.... Jeg tror på å spise mer ren mat, frukt og grønnsaker... og heller kutte ut usunne ting som kaker/kjeks, godteri, sjokolade, potetgull...... Såkalt "drittmat" :-) og begrense mengden. Jeg vil ikke gå for kjapt ned i vekt heller... og vil kunne kose meg. Jeg har ikke begynt seriøst på "kuren", for jeg tenker jeg ikke vil gå på noen slankekur, men heller gradvis passe på hva jeg spiser, nå i helgen har jeg skeiet litt ut, men skal skjerpe meg neste uke :-) Når det gjelder middager prøver jeg f.eks. å holde meg til maks 1-2 små poteter og minst mulig saus, og helst rent kjøtt, fisk eller kylling. Men jeg spiser det familien skal ha, så jeg er ikke noe sånn som jeg ikke skal spise det og det.... er det noe "usunt" så får jeg heller spise en mindre porsjon enn vanlig :-) og prøve å flette inn litt mer trening.  Dere andre må gjerne kjøre et strengere opplegg :)

 

Jeg tror du har misforstått grundig hva et lavkarbokosthold er. Karbohydrater er ikke fy-fy, det er noe vi alle trenger, men vi trenger nok ikke den durabelige mengden som er jevnt over vanlig å spise. Lavkarbo strekker seg opp til nær 150 karbohydrater per døgn. Jeg synes det høres flott ut at du ønsker å redusere mengden, men tror du ville hatt nytte av å bytte ut druejuice med eks fun light eller zero.

Lavkarbo går heller ikke ut på å drikke og spise mest mulig fett men å bytte ut noen karbohydrater med mer fettrik mat- eks avocado, nøtter osv.

 

Og ang sukker, så mente jeg i teen din, siden du unnet deg sukker i den i innlegget over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ned fra 70 til 60 kg i første omgang. Jeg kjører lavkarbo og noe lavkalori ved siden av mye vitamininntak. Studerer og jobber kveldsvakter til 23.00 + helger. Dette blir beinhardt med tanke på mat, men føler litt mer ansvar hvis jeg deler det med flere. Starter ordentlig i morgen. Hvordan ser det ut for dere som har begynt?  Anonymous poster hash: 6e2ca...9b9

Jeg har ikke rukket å veie meg ennå! Gjør det kun 1 dag i uken og det er torsdager;))

I dag har jeg vært på en steptime, 60 min! Og i går var jeg på fjelltur. De dagene jeg ikke trener har jeg bestemt med for å ta 20 min på en step maskin jeg har her hjemme. Liten snerten sak, armene er fri og musikk på øret;)) 20 minutter går veldig fort, og svetten renner!

Utover det: spiser mye mer grønnsaker til middage, samt mye grønt og tomat, paprika osv, til brødmaten;)

All dette lavkarbosnakket blir for avansert her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har ikke kommet så godt i gang her ennå... Har hatt bursdagsselskap i helgen, masse kakerester igjen.. Jeg hater å kaste kake, men samtidig vil jeg jo ikke bruke meg selv som søppelkasse heller!

 

Har kuttet litt i størrelsene på middagsporsjoner, det er jeg vedlig fornøyd med. Jeg spiser nemlig altfor mye til middag, så her er det mulig å kutte endel kalorier uten at jeg egentlig mister noe som helst.

 

Har for øvrig begynt å spise Premium Mørk sjokolade med mousse fra Freia (?) istedenfor melkesjokolade. Nei, den er heller ikke sunn, men den er så mørk og mektig at jeg bare orker et par ruter, så da sparer jeg noen kalorier der og... (og igjen,. uten at jeg føler det er noen straff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned en halvkilo tror jeg. Hopper litt opp og ned, men de siste veiingene (jada, jeg veier meg daglig...) viser at noen hundre gram har sagt takk for seg i det minste. :) Er flinkere til å røre på meg nå, sykler til jobb når det er vær til det, løper intervaller 1-2 ganger i uka og er ute til fots eller sykkel og geocacher i helgene - det er knallgøy! :)

Det er jo kjempe bra, fortsett sånn og stå på! Synes du er flink jeg :) Hvis du spiser mer proteiner og litt mindre karbohydrater vil kiloene gå raskere av, men som sagt, med så mye trening trenger du masse mat! Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rukket å veie meg ennå! Gjør det kun 1 dag i uken og det er torsdager;))

I dag har jeg vært på en steptime, 60 min! Og i går var jeg på fjelltur. De dagene jeg ikke trener har jeg bestemt med for å ta 20 min på en step maskin jeg har her hjemme. Liten snerten sak, armene er fri og musikk på øret;)) 20 minutter går veldig fort, og svetten renner!

Utover det: spiser mye mer grønnsaker til middage, samt mye grønt og tomat, paprika osv, til brødmaten;)

All dette lavkarbosnakket blir for avansert her i gården.

Så flink du er! Høres veldig bra ut :) 

Det er forstålig, men husk at kosthold har veldig mye mer å si enn trening for å nå stort vekttap, jeg skal som du sikker leste ned 10 kg som gjør at jeg må være mye strengere med meg selv  :) Du har kanskje ikke  like mange kg å tenke på, hehe!

Stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Men jeg spiser det familien skal ha, så jeg er ikke noe sånn som jeg ikke skal spise det og det.... er det noe "usunt" så får jeg heller spise en mindre porsjon enn vanlig :-) 

 

Det gjør jeg også, det er det eneste som funker for meg i lengden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har ikke kommet så godt i gang her ennå... Har hatt bursdagsselskap i helgen, masse kakerester igjen.. 

 

Der ryker jeg alltid. Bursdager og selskaper hos andre går helt greit, men hjemme i mitt hus - når jeg både baker og står igjen med restene..   Sukk.  Kakedeig er nok noe av det beste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter den første uka - ned 1 kg. fra 74,9 til 73,9.   

 

Veier meg 1 gg. pr. uke - på fredager. 

 

Det er jo vanlig å gå ned mer den første uka, og målet er ca. 0,5 kg. pr. uke.  Men jeg har god tid, har betalt medlemskap hos Grete Roede for 6 mnd.

Bare nettmedlemskap. Jeg er jo introvert, og vil helst slippe å småprate med ukjente i RL  :)   

 

Fikk en flying start, med sykdom de tre første dagene, hvor apetitten var ganske dårlig.  

 

GR har gitt meg ca. 1500 kcal. daglig som mål, men har ikke klart mer enn maks 1300 på det meste. Vanligvis er jeg veldig matglad, så det tar seg nok opp.

 

Jeg trener alene - Går, løper og sykler, + styrketrening av nakke og skuldre, med strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Høres veldig bra ut :) 

Det er forstålig, men husk at kosthold har veldig mye mer å si enn trening for å nå stort vekttap, jeg skal som du sikker leste ned 10 kg som gjør at jeg må være mye strengere med meg selv  :) Du har kanskje ikke  like mange kg å tenke på, hehe!

Stå på :D

Men det er det jeg har skjønner du!! Buuuhuuu;-( 7 kg skal av! Og jeg skjønner jeg må ta grep altså! Men det burde være lett egentlig... Kutte litt middag. Kutte chips, og 2 rømme dip hver uke. Kutte ned brømaten (Dvs antall brødskiver) daglig. Nå følte jeg plutselig at all trening har vært bortkastet. Har vært på stedet hvil i mange måneder. Tror rett og slett jeg trøster meg litt med godsaker, og mest feit mat, godt smør osv.

Mjaja... sitter no her og koser meg med en Skyr;)

Lurer rett og slett på om jeg skal begynne å veie meg hver dag jeg. Om det hjelper meg å ha fokus på det jeg spiser IDAG. Om disse 100 gr. ned på det jevne kan gi meg litt konkurranseinstinkt. I stedet for å la det gå en uke mellom hver veiing, og i tillegg ikke "være så nøye på det" om jeg har gått opp 300 gr da:-//

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har ikke kommet så godt i gang her ennå... Har hatt bursdagsselskap i helgen, masse kakerester igjen.. Jeg hater å kaste kake, men samtidig vil jeg jo ikke bruke meg selv som søppelkasse heller!

 

Har kuttet litt i størrelsene på middagsporsjoner, det er jeg vedlig fornøyd med. Jeg spiser nemlig altfor mye til middag, så her er det mulig å kutte endel kalorier uten at jeg egentlig mister noe som helst.

 

Har for øvrig begynt å spise Premium Mørk sjokolade med mousse fra Freia (?) istedenfor melkesjokolade. Nei, den er heller ikke sunn, men den er så mørk og mektig at jeg bare orker et par ruter, så da sparer jeg noen kalorier der og... (og igjen,. uten at jeg føler det er noen straff)

Anbefaler deg: Mørk sjokolade 86%. Det smaker ikke sjokolade, slik du egentlig vil ha den. Men i følge Berit Norstrand (overlege, 6 barns mor, og matblogger) kan man ta to slike rader sjokolade hver dag, og det er å regnes for en GRØNNSAK;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) jeg vil gjerne bli med på dette. Jeg gikk på medisiner som jeg sluttet med i 2008. Da gikk jeg ned nesten 30 kg. Det var en kjempeopptur. Da jeg sliter psykisk klarte jeg meg imidlertid ikke lenge uten medisiner og måtte begynne på igjen. Da stoppet vektnedgangen. Ytterligere gikk jeg opp da jeg la til flere medisiner. Nå har jeg nok gått opp igjen de 30 kg jeg gikk ned, så det er ganske så trist.

Jeg står på en del  men vil veldig gjerne gå ned. I går kutta jeg ned på den som gir meg matlyst og da spiste jeg mye mindre. Dessuten så fikk det fart på fordøyelsen ;)

 

Målet mitt er å gå ned 20 kg, men må ta det steg for steg. Så nå i første omgang ned 5 kg. Men jeg er litt i tvil om metoden da. Jeg brukte en app for kaloritelling en periode og gikk ned mye i vekt. Men det ble for hardt opplegg og jeg ga meg. Denne gangen vil jeg legge meg på et mer gjennomførbart nivå :)  Har ikke tenkt over hvordan ennå men må ta det litt steg for steg. ;)  ;)

Gå en rask tur minimum 45 min hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempe bra, fortsett sånn og stå på! Synes du er flink jeg :) Hvis du spiser mer proteiner og litt mindre karbohydrater vil kiloene gå raskere av, men som sagt, med så mye trening trenger du masse mat! Stå på :)

Jeg vet - har vært innom lavkarbo for et par år siden bare for å teste, men da jeg fremdeles etter over et halvår fikk melkesyre i lårene av å gå opp trappene til leiligheten min (3. etg) ga jeg opp. Hadde greit med overskudd ellers, men fikk melkesyre i lårene så fort det var trapper eller motbakke. Da spiste jeg vel opptil 50-60 g kh/dag. Så jeg trenger noe mer, men ikke så mye som jeg innimellom spiser.  :P

 

Jeg prøver å kutte ned på de raske karbohydratene da, bruker stevia eller vanlige suketter i teen (jeg er ei skikkelig teskjekjerring og drikker glatt halvannen liter om dagen...), spiser fint lite poteter, pasta og ris (men grønnsaker og kikerter), lite brød, men en del knekkebrød (lavkarboknekkebrød er ikke gode synes jeg). Det blir dog vanlig pizza ca. 4 ganger i mnd og litt godis i helgene og sånt, men jeg er normalvektig og gidder ikke skjære ned kostholdet til det ekstreme. Light-produkter holder jeg meg stort sett laaaangt unna, med unntak av lettere meieriprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er det jeg har skjønner du!! Buuuhuuu;-( 7 kg skal av! Og jeg skjønner jeg må ta grep altså! Men det burde være lett egentlig... Kutte litt middag. Kutte chips, og 2 rømme dip hver uke. Kutte ned brømaten (Dvs antall brødskiver) daglig. Nå følte jeg plutselig at all trening har vært bortkastet. Har vært på stedet hvil i mange måneder. Tror rett og slett jeg trøster meg litt med godsaker, og mest feit mat, godt smør osv.

Mjaja... sitter no her og koser meg med en Skyr;)

Lurer rett og slett på om jeg skal begynne å veie meg hver dag jeg. Om det hjelper meg å ha fokus på det jeg spiser IDAG. Om disse 100 gr. ned på det jevne kan gi meg litt konkurranseinstinkt. I stedet for å la det gå en uke mellom hver veiing, og i tillegg ikke "være så nøye på det" om jeg har gått opp 300 gr da:-//

 

 

Men det er det jeg har skjønner du!! Buuuhuuu;-( 7 kg skal av! Og jeg skjønner jeg må ta grep altså! Men det burde være lett egentlig... Kutte litt middag. Kutte chips, og 2 rømme dip hver uke. Kutte ned brømaten (Dvs antall brødskiver) daglig. Nå følte jeg plutselig at all trening har vært bortkastet. Har vært på stedet hvil i mange måneder. Tror rett og slett jeg trøster meg litt med godsaker, og mest feit mat, godt smør osv.

Mjaja... sitter no her og koser meg med en Skyr;)

Lurer rett og slett på om jeg skal begynne å veie meg hver dag jeg. Om det hjelper meg å ha fokus på det jeg spiser IDAG. Om disse 100 gr. ned på det jevne kan gi meg litt konkurranseinstinkt. I stedet for å la det gå en uke mellom hver veiing, og i tillegg ikke "være så nøye på det" om jeg har gått opp 300 gr da:-//

Det er egentlig veldig lett, men vi blir jo fristet hele døgnet, hele tiden gjennom reklame, andre som spiser osv. Det ligger i hodet, og trening er aldri bortkastet! Men jeg personlig synes det fungerer bedre å fokusere på kosthold og mindre på trening. Har verken tid eller energi med så lite karbohydrater. 

Vil heller trene styrke etterhvert når jeg får ned fettprosenten. Jeg synes absolutt ikke du burde veie deg hver dag fordi 300 gram opp en dag kan bety at du spiste litt mer salt den ene dagen eller bare fikk menstruasjon som også holder på vann i kroppen. Veie seg en gang i uken holder, men hvis du trener styrke f.eks. kan vekten stagnere og lure deg med at du f.eks mister fett og øker i muskler. 

Skyr er greit med måte, hvis du f.eks blander cottage cheese, skyr og litt fun light sagt synes jeg det blir en kjempe god frokost, jeg er ikke et frokost mennesker, men er et veldig konsentrasjonsmennesker som trenger mat før jeg kan sette meg inn i studier. Egg, kylling, fisk (ikke for mye), grønnsaker, cottage cheese, rømme med måte. Der har du et kosthold som du kan spise deg passe mett på og likevel gå ned i vekt. Det er dette jeg gjør, er ingen oppfordring men bare et tips. Føler jeg for å trene så går jeg f.eks 30 min-2 timer tur, alt ettersom. En dag i uken spiser jeg det jeg har lyst på. Lytter altid til kroppen, f.eks når jeg får menstruasjon må jeg ha litt søtsaker for å klare dagen. Det er jo veldig individuelt, men sånn er jeg. hehe. 7 kg klarer du :) Vær tålmodig og tenk over neste gang sjokolade frister, er det virkelig verdt å spise for 1 minutt i lykkerus i motsetning til den kroppen du alltid har ønsket? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet - har vært innom lavkarbo for et par år siden bare for å teste, men da jeg fremdeles etter over et halvår fikk melkesyre i lårene av å gå opp trappene til leiligheten min (3. etg) ga jeg opp. Hadde greit med overskudd ellers, men fikk melkesyre i lårene så fort det var trapper eller motbakke. Da spiste jeg vel opptil 50-60 g kh/dag. Så jeg trenger noe mer, men ikke så mye som jeg innimellom spiser.  :P

 

Jeg prøver å kutte ned på de raske karbohydratene da, bruker stevia eller vanlige suketter i teen (jeg er ei skikkelig teskjekjerring og drikker glatt halvannen liter om dagen...), spiser fint lite poteter, pasta og ris (men grønnsaker og kikerter), lite brød, men en del knekkebrød (lavkarboknekkebrød er ikke gode synes jeg). Det blir dog vanlig pizza ca. 4 ganger i mnd og litt godis i helgene og sånt, men jeg er normalvektig og gidder ikke skjære ned kostholdet til det ekstreme. Light-produkter holder jeg meg stort sett laaaangt unna, med unntak av lettere meieriprodukter.

Hei, dette med karbohydrater er svært individuelt. For noen fungerer det kjempe bra, for andre ikke. Jeg spiser ikke fete produkter fordi jeg holder meg unna karbohydrater. Spiser proteiner og det jeg trenger av fett, multivitaminer og karbohydrater. Hvis du er normalvektig og fornøyd med kostholdet du har nå kan du f.eks begynne å trene mer styrketrening? Da vil du kun stramme opp kroppen og få en fantastisk form. Til og med gå opp 3 kg i musker og så 10 kg slankere ut. Te er jo kjempe bra, ikke noe problem i det. Du kan jo prøve å lage en sunnere pizzadeig med det du liker på, en pizza trenger ikke være så usunn :) Virker som om du spiser det meste med måte, og det er jo det viktigste. Noen blir fanatiske, meg selv inkludert, det kan fort blir litt farlig. 

Stevia er forresten også veldig bra, jeg selv bruker det og light-produkter. Selvom det sies å være skadelig, så sier også forskning at i små mengder har det ingenting å si, er nok verre å lesse inn på med kebab hver dag :D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, dette med karbohydrater er svært individuelt. For noen fungerer det kjempe bra, for andre ikke. Jeg spiser ikke fete produkter fordi jeg holder meg unna karbohydrater. Spiser proteiner og det jeg trenger av fett, multivitaminer og karbohydrater. Hvis du er normalvektig og fornøyd med kostholdet du har nå kan du f.eks begynne å trene mer styrketrening? Da vil du kun stramme opp kroppen og få en fantastisk form. Til og med gå opp 3 kg i musker og så 10 kg slankere ut. Te er jo kjempe bra, ikke noe problem i det. Du kan jo prøve å lage en sunnere pizzadeig med det du liker på, en pizza trenger ikke være så usunn :) Virker som om du spiser det meste med måte, og det er jo det viktigste. Noen blir fanatiske, meg selv inkludert, det kan fort blir litt farlig. 

Stevia er forresten også veldig bra, jeg selv bruker det og light-produkter. Selvom det sies å være skadelig, så sier også forskning at i små mengder har det ingenting å si, er nok verre å lesse inn på med kebab hver dag :D

 

Jeg vet jo utmerket godt hva jeg skal gjøre og spise for å bli kvitt disse små sommerkiloene og for meg hjelper det veldig når jeg sykler til jobben 2-3 dager i uka (har ikke mulighet oftere enn det, da må jeg sykle 4,5 mil en vei de andre dagene!) og tar meg sjøl i nakken så jeg ikke spiser helt feil og alt for mye. :)

 

Når det gjelder light-produkter så tilsettes jo mye dritt i mange ting for å fylle ut "tomtommet" etter fettet de tok ut. Og kunstige søtningsstoffer gir meg vondt i magen så den saken er helt grei. :) Jeg prøver å spise ren mat og ikke så mye hel- og halvfabrikata, men hysterisk er jeg jo ikke da. Men f.eks. hjemmelaget blomkålsuppe slår jo posesuppa langt ned i støvlene! Langt ned. Og det tar sannelig ikke mye lengre tid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Da jeg begynte å sykle til jobben igjen - og skjerpet meg kraftig i matveien hva kaker og godis angår - så forsvant en kilo med et svusj! :D  Bare en drøy kilo til nå så er jeg nede på før-sommer-vekt igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Da jeg begynte å sykle til jobben igjen - og skjerpet meg kraftig i matveien hva kaker og godis angår - så forsvant en kilo med et svusj! :D  Bare en drøy kilo til nå så er jeg nede på før-sommer-vekt igjen. :)

Gratulerer!!

 

Er i gang med 5 treninger pr uke igjen, håper jeg - men har "røket på" en trøstesjokolade i dag. Stor plate,uff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Da jeg begynte å sykle til jobben igjen - og skjerpet meg kraftig i matveien hva kaker og godis angår - så forsvant en kilo med et svusj! :D  Bare en drøy kilo til nå så er jeg nede på før-sommer-vekt igjen. :)

Grattis!!! Da er du godt i gang;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en rask tur minimum 45 min hver dag?

Har gått ca 45 min nesten hver dag nå. Dessuten er matlysten mindre enn før. Prøver å passe på det jeg spiser, men går fremdeles i litt søtt. Skal begynne å passe mer på, spise mørk sjokolade, etc. Har ikke turt å gå på vekta ennå, så vet ikke hva jeg veier. Men vet det er myyye... så nå er det skjerpings. Prøver å kutte ned på apetittøkende medikamenter også og det hjelper litt på å få matlysten ned. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...