Gå til innhold

Orker du trene i varmen?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stallone Arnold

Hvordan trener du når det er så varmt ute?

 

Du kan trene på kveld/veldig tidlig, da er det mye kaldere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å melde meg inn på treningssenter, men bare hvis de har aircondition og det har vel de fleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg vurderer å melde meg inn på treningssenter, men bare hvis de har aircondition og det har vel de fleste?

Det må de jo ha der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente en god Jujuisu økt i treningsstudio uten aircondition. Går fint man må bare drikke masse vann :D

 

Ellers er dette tiden for fjellturer.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Orker egentlig ikke. Kona dro meg med på noe som heter "Tabata". Jeg trodde jeg skulle dø. Jeg mener det bokstavelig: alt ble grått og det føltes som om hjertet skulle stoppe. Jeg gikk vel for hardt ut for å imponere henne og de andre damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Passer på å få i meg nok drikke underveis, trener tidlig om morgenen/seint på kvelden ute eller trener på treningssenter der de har AC. Gikk ei mil i 30 grader i går, det var ikke noe moro så det får vente til det blir kjøligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker egentlig ikke. Kona dro meg med på noe som heter "Tabata". Jeg trodde jeg skulle dø. Jeg mener det bokstavelig: alt ble grått og det føltes som om hjertet skulle stoppe. Jeg gikk vel for hardt ut for å imponere henne og de andre damene.

Hehe... Tabata tror jeg er omtrent det siste jeg ville orket akkurat nå;-) Men du imponerte sikkert inntil det grånet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer på å få i meg nok drikke underveis, trener tidlig om morgenen/seint på kvelden ute eller trener på treningssenter der de har AC. Gikk ei mil i 30 grader i går, det var ikke noe moro så det får vente til det blir kjøligere.

Jeg trente bra inntil det ble omtrent 30 grader ute, nå synes jeg det er så varmt at det går treeegt. Enig i at tidlig og sent er den beste treningstiden, men det er jammen den beste tiden for de fleste aktiviteter akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg trener mer enn vanlig og har løpt hver dag ca 1,5 mil morgen som midt på dagen.

Det er svært varmt på dagtid, så jeg har ofte valgt å starte kø 06.30, selv da er det varmt.

Det var langt verre for min firbente venn full av hår,kl 13 på vei innover fjellet :-) men han hang på og gjorde krav på en hver fjellbekk før meg:-D måtte drikke akkurat der jeg drakk:-)

Brun blir jeg:-)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Trener aldri.

Hei!

Jeg liker ikke trene så godt, men jeg blir hyggeligere for alle om jeg feks løper av meg den verste rastløsheten.

Ferier er ikke min favoritt, og selv om jeg nå har beiset en hel hytte, så klarte jeg sitte litt og være det man kaller sosial med kaffe, men det fordi jeg var sliten og apatisk etter løping. Jeg liker ikke sitte for å snakke, og da hjelper det være sliten.

Min mor tullet med meg faktisk, tok tiden på hvor lenge jeg satt i stolen, før jeg spratt opp og sa " jammen fin stol" hun mente jeg knapt kunne kjenne det, så kort som jeg satt, men jeg kjente det utmerket godt på 5 minutter. Sitte liker jeg å gjøre med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg liker ikke trene så godt, men jeg blir hyggeligere for alle om jeg feks løper av meg den verste rastløsheten.

 

 

Jeg går gjerne et par timers tur hver dag da (rask gange) - har ikke orket det denne uka da. Men regner ikke det som trening...

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg går gjerne et par timers tur hver dag da (rask gange) - har ikke orket det denne uka da. Men regner ikke det som trening...

Hei!

Enig, men mange regner gåturer som trening tror det kommer an på hvor overvektig man er.

Gåturer har jeg innebygd i livet som mor med hage hytte og behov for systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover å svømme litt mens vi bader og et par fjellturer har jeg ikke trent på lenge... Men i kveld blir det en joggetur! Om ikke kjæresten finner på noe annet før jeg rekker å komme meg ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hehe... Tabata tror jeg er omtrent det siste jeg ville orket akkurat nå;-) Men du imponerte sikkert inntil det grånet!

Jeg sto løpet ut. Problemet var nok kombinasjonen av varme, for lite væskeinntak og hard trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Enig, men mange regner gåturer som trening tror det kommer an på hvor overvektig man er.

Gåturer har jeg innebygd i livet som mor med hage hytte og behov for systemer.

Gåturer _kan_ være trening også for normalvektige, dersom man velger terreng og tempo som gir vesentlig pulsøkning. Lange oppoverbakker i høyt tempo gir ok treningseffekt. Enda mer effektivt er såkalt Nordic walking (stavgang). Korrekt utført er det vist å gi 60 større energiforbruk enn vanlig gange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en fin joggetur! Fant en gammel løpeshorts i skuffen og den kom godt med i dag! Var deilig å røre på seg igjen gitt - har ikke brukt langbukser på flere uker og mistenker at alle buksene mine kan ha krympet litt i sommer...  :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...